Vill få några frågor besvarade innan jag klickar på reservera knappen till Model 3!
Enligt egen erfarenhet så får jag betala cirka 3-4 gånger mer än farsan som försäkring på bilen då jag är under 24-25 år.
Nu när det blivit aktuellt att förboka en Model 3 så vill jag veta från er Model S ägare vad det egentligen är för bolag där ute som försäkrar till bra pris. Vad jag förstått så hänger det med tre års vagnskadeförsäkring kostnadsfritt vid köp av en Tesla. På så sätt behöver man alltså teckna en halv försäkring för att man ska ha en "helförsäkring".
Genom vilka bolag har ni tecknat detta? Vad betalar ni? Har ålder spelat någon roll / vet ni om företaget bryr sig om åldern vid tecknande?
Som ni förstår så vill jag inte betala 25000 om året för försäkring då jag vill ha bilen på mitt namn. Har sedan Model 3 släppts tvekat på grund av försäkringen.
Edit: haft körkortet i 3 år just nu.
Är under 24 år - försäkring?
Moderator: Redaktion
Re: Är under 24 år - försäkring?
Om man tittar på Model S så är det fast pris på 6500kr om året hos teslas egen försäkring (protector) det bör vara liknande upplägg på model 3
Har du en Tesla eller har du beställt en och funderar på tillbehör titta in på http://exclusiveparts.se
- 100procent
- Teslaägare
e5m1r skrev:Om man tittar på Model S så är det fast pris på 6500kr om året hos teslas egen försäkring (protector) det bör vara liknande upplägg på model 3
Så oavsett ålder så har alla samma fasta pris?
Så har det varit på Model S100procent skrev:e5m1r skrev:Om man tittar på Model S så är det fast pris på 6500kr om året hos teslas egen försäkring (protector) det bör vara liknande upplägg på model 3
Så oavsett ålder så har alla samma fasta pris?
Har du en Tesla eller har du beställt en och funderar på tillbehör titta in på http://exclusiveparts.se
Det är halvförsäkring under tiden den har vagnsskadegaranti enbart vad jag vet eller går de o förlänga den sen också?
Men hoppas verkligen försäkringsbolagen sätter en vettig försäkring på Model 3 för S som är en riktigt dyr bil har också en rätt fet försäkringskostnad.
Men hoppas verkligen försäkringsbolagen sätter en vettig försäkring på Model 3 för S som är en riktigt dyr bil har också en rätt fet försäkringskostnad.
Stolt ägare till en Tesla Model 3 LR AWD
Jo exakt, protector har samma pris oavsett ålder.. När vi köpte våran Model S var jag 18 år, Inga problem!
Model S85 -14 (SÅLD)
Model XP90D -17 (SÅLD)
Model 3 Performance -19, regplåt: LITHIUM,
345 000km på mätaren Mars 2025.
instagram.com/tehjimos
Model XP90D -17 (SÅLD)
Model 3 Performance -19, regplåt: LITHIUM,
345 000km på mätaren Mars 2025.
instagram.com/tehjimos
Inga problem, du är säkert över 25 innan bilen levereras!100procent skrev:Enligt egen erfarenhet så får jag betala cirka 3-4 gånger mer än farsan som försäkring på bilen då jag är under 24-25 år.

Model 3 Performance 2022
Reddy skrev:Inga problem, du är säkert över 25 innan bilen levereras!100procent skrev:Enligt egen erfarenhet så får jag betala cirka 3-4 gånger mer än farsan som försäkring på bilen då jag är under 24-25 år.
Hehe.. precis vad jag tänkte.. speciellt om han inte reserverat ännu.. en kvarts miljon före i kön lite drygt.. tar nog ett tag att beta av när dom väl kommer igång med leveranserna.

Undrar var priset kommer hamna på en försäkring för Model 3. Som jämförelse betalar jag inte mer än runt 500kr/månaden för hybriden jag har.. Och nybilspriset på den innan rabatter och premie var ca 490 000kr.
Då är det halvförsäkring eftersom vagnskada ingår första 3 åren.. Jag är 35 år, bor i villa utanför mellanstor stad.
Driving - Polestar 2, Dual motor LR
Driving - Polestar 2, Dual motor LR