Vilken Tesla 3 modell väljer du?
Moderator: Redaktion
Re: Vilken Tesla 3 modell väljer du?
Tror inte att minsta modellen har 44kWh, om det blir minsta dåligt väglag så kommer du ingenstans tex.
Kommer välja
D
Dragkrok
Extra range för att kunna dra släp
Skinnklädsel
Vinterpaket
Autopilot (teknik paket)
Kommer välja
D
Dragkrok
Extra range för att kunna dra släp
Skinnklädsel
Vinterpaket
Autopilot (teknik paket)
D
Största batteriet
Panoramatak (dock ej öppningsbart)
Full autopilot
Supercharger (om inte det är standard)
Dragkrok
Justerbar fjädring
Metallic
Tror ett pris på konfig som ovan kommer att bli nånstans kring $50k?
Största batteriet
Panoramatak (dock ej öppningsbart)
Full autopilot
Supercharger (om inte det är standard)
Dragkrok
Justerbar fjädring
Metallic
Tror ett pris på konfig som ovan kommer att bli nånstans kring $50k?
MY LR, Pearl White
Jag har använt min rattvärme och värme i baksätet kanske tre-fyra gånger vardera sen den 1 december. Om det är lite billigare till Model 3 då ska jag överväga det...icreate skrev:Ni som har Tesla sedan innan, visst är väl ett vinterpaket nödvändigt i Sverige?
I övrigt tänker jag mig en fullsmetad bil, bara för att hinna före Hybris.

Renault Zoe Iconic 41 kWh S85D 2015, e-UP 2014, 2 reservationer på Model 3
T-shirts med Tesla-tryck | Få 10 kr/mån i rabatt hos Vimla
T-shirts med Tesla-tryck | Få 10 kr/mån i rabatt hos Vimla
Har använt stolsvärme och rättvärme dagligen i vinter och det är GULD!
2019 Model S ”Raven” Performance Ludicrous,
Min kommer ha följande:
- Största batteriet
- Teknikpaket (oavsett vad det innehåller, teknik är skoj)
- Panoramataket (extra häftigt på trean ju)
- Ljust läder med ventilation
- Dragkrok
- Solidlack
- Fint ljudsystem om standardsystemet är sämre än det i S
- Vinterpaket
- Så små fälgar som möjligt
Fyrhjulsdrift? Jovisst, om jag inte kan välja bort det när jag beställer annat, annars inte. Och jag utgår ifrån att Supercharger är inkluderat.
- Största batteriet
- Teknikpaket (oavsett vad det innehåller, teknik är skoj)
- Panoramataket (extra häftigt på trean ju)
- Ljust läder med ventilation
- Dragkrok
- Solidlack
- Fint ljudsystem om standardsystemet är sämre än det i S
- Vinterpaket
- Så små fälgar som möjligt
Fyrhjulsdrift? Jovisst, om jag inte kan välja bort det när jag beställer annat, annars inte. Och jag utgår ifrån att Supercharger är inkluderat.
Nuvarande: Vit Y LR -23
Tidigare: Röd S 75D -18
Tidigare: Svart S 85 -15
Tidigare: Röd S 75D -18
Tidigare: Svart S 85 -15
Den preliminära konfigurationen är som följer:
- 4WD
- Drag
- Interiör/teknikpaket
- 20" fälg (och köra 18" på vintern)
- Största batteriet
- P-modell såvida priset inte sticker eller räckvidden begränsas för mycket
- Ljusgrå skinklädsel
- Pano utan öppnningsmöjlighet (tar det där man får takfästen om det kommer)
- Autopilot
Priset kommer styra en del beroende på vad man kan få.
- 4WD
- Drag
- Interiör/teknikpaket
- 20" fälg (och köra 18" på vintern)
- Största batteriet
- P-modell såvida priset inte sticker eller räckvidden begränsas för mycket
- Ljusgrå skinklädsel
- Pano utan öppnningsmöjlighet (tar det där man får takfästen om det kommer)
- Autopilot
Priset kommer styra en del beroende på vad man kan få.
Chefsarkitekt på Hälsa Hemma
Model S 75D -17
Renault Zoe 22kWh -16
Model S LR -19
Renault Zoe 41kWh -19
Model 3 LR -22
Renault Zoe 41kWh -19
Model 3 LR -22
Det är inte nödvändigt. Jag har det inte, och tycker det fungerar bra, men det beror lite på hur man använder bilen, och hur frusen man är om händerna. På Model S får manicreate skrev:Ni som har Tesla sedan innan, visst är väl ett vinterpaket nödvändigt i Sverige?
- Uppvärmda spolarmunstycken. Oklart värde för mig, då spolarvätskan inte fryser
- Uppvärmt område på rutan där vindrutetorkarna vilar. Kan kanske vara bra om man parkerar bilen utomhus
- Uppvärmda baksäten. Bra om man har folk i baksätet.
- Uppvärmd ratt. Bra om man har frusna händer. Det har jag och detta är den del av vinterpaketet jag skulle vilja ha.
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Jag hade gärna haft uppvärmd ratt, i övrigt känns det inte så intressant med vinterpaketet för mig. Man värmer ju hela bilen innan man åker iväg så vi har aldrig haft problem med torkarna fast vi saknar vinterpaket. Bak har vi ungar som sitter i barnstolar, så ingen nytta (än).
Jag kommer ha en väldigt pressad budget, men jag veckopendlar och måste ta mig minst 25 mil på vintern i 120. Ja hoppas de funkar med standard batteriet.
Bakjulsdrift duger gott, och kall ratt kan jag ta.
Men SC tänler jag ta.
De enda "lyx alternativet" ja kan tänka mig är autopiloten om den blir billig nog.
Kan va skönt under vecko pendlingen.
Hur mycket extra kosta autopiloten på model Sen?
Men SC tänler jag ta.
De enda "lyx alternativet" ja kan tänka mig är autopiloten om den blir billig nog.
Jag hadde beställt teknik paketet och fick betala $500 extra 2014Kalle skrev:Jag kommer ha en väldigt pressad budget, men jag veckopendlar och måste ta mig minst 25 mil på vintern i 120. Ja hoppas de funkar med standard batteriet.
Men SC tänler jag ta.
Hej Leif
Tack för ditt mail.
Parkeringssensorer ingår i ditt tech paket pris och du skal inte längre betala för dessa (SEK 4.500).
Gällande autopilot har vi fåt denna besked:
Customers who want to upgrade from the previous $3,750 tech package to the current $4,250 tech package (only difference being the activation of the autopilot convenience features) will have to pay $500. Please note that even if the customers decide not to upgrade their tech package, they will enjoy the autopilot safety features
Det kostar SEK 4.400 att uppgradera till den nya tech packet. Hör av dig om du vil ha denna uppgradering.
Själv är jag intresserad av att veta vad det kostar att slippa dom jävla jättefälgarna alla biltillverkare envisas med att utrusta nya bilar med. Jag vill inte ha en metallrulle med ett varv eltejp på ytterst - jag vill ha ett DÄCK. 20" på en bil i samma storlek som Octavian jag kör idag - vad f-n har designern rökt?
Har 16" på mina sommar- och 15" på vinterfälgarna idag. Redan 18" känns smått horribelt men det beror förstås på den yttre storleken och vilken profil däcken får.
Har 16" på mina sommar- och 15" på vinterfälgarna idag. Redan 18" känns smått horribelt men det beror förstås på den yttre storleken och vilken profil däcken får.
Model 3 reserverad 2016-04-01, reservationen vilande tills vidare (borde väl ta retur på den). Skoda Octavia Bensin/Etanol får tjänstgöra vidare tills jag hittar den elbil som passar behoven praktiskt och ekonomiskt då jag köpt min sista fossilbil.
Ska ha den billigaste modellen som finns.
Särskilt nu när Elon sagt att basic kommer innehålla mycket.
Men om kostaderna inte skenar så är jag intresserad av skinnklädsel, panoramatak.
Supercharger och autopilot/autonomous drive ser jag som självklarheter och blir nog lite ledsen i ögat om det kostar extra.
Men om kostaderna inte skenar så är jag intresserad av skinnklädsel, panoramatak.
Supercharger och autopilot/autonomous drive ser jag som självklarheter och blir nog lite ledsen i ögat om det kostar extra.
- SR-71-BlackBird
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/stefan9931
Beställer P, maxutrustade för kortast leveranstid.
Beställd 15/5-19, Tesla Model S Ludicrous, blå med svart inredning.
Beställd 28/9-19, Tesla Model 3 SR+ RWD, vit med svart inredning.
Beställd 22/11-19, Tesla Cybertruck Dual Motor AWD
Beställd 28/9-19, Tesla Model 3 SR+ RWD, vit med svart inredning.
Beställd 22/11-19, Tesla Cybertruck Dual Motor AWD
Det gäller att få plats för bromsar ocksåStefL skrev:Själv är jag intresserad av att veta vad det kostar att slippa dom jävla jättefälgarna alla biltillverkare envisas med att utrusta nya bilar med. Jag vill inte ha en metallrulle med ett varv eltejp på ytterst - jag vill ha ett DÄCK. 20" på en bil i samma storlek som Octavian jag kör idag - vad f-n har designern rökt?
Om du får dit 15" så säger deta en del om hur stora skivor och bromok är
Har du en Tesla eller har du beställt en och funderar på tillbehör titta in på http://exclusiveparts.se
Behövs inte så kraftiga bromsar på en Octavia med 102 hke5m1r skrev:Det gäller att få plats för bromsar ocksåStefL skrev:Själv är jag intresserad av att veta vad det kostar att slippa dom jävla jättefälgarna alla biltillverkare envisas med att utrusta nya bilar med. Jag vill inte ha en metallrulle med ett varv eltejp på ytterst - jag vill ha ett DÄCK. 20" på en bil i samma storlek som Octavian jag kör idag - vad f-n har designern rökt?
Om du får dit 15" så säger deta en del om hur stora skivor och bromok är

Men jag är fullt medveten om att det kläms i enorma bromsok på många bilar - också något man kan fråga sig om det är nödvändigt. Jag vill i vilket fall som helst som jag skrev ovan ha DÄCK på mina hjul, inte ett varv eltejp som distribuerar vägbullret från vår grova svenska asfalt blott alltför effektivt...
Model 3 reserverad 2016-04-01, reservationen vilande tills vidare (borde väl ta retur på den). Skoda Octavia Bensin/Etanol får tjänstgöra vidare tills jag hittar den elbil som passar behoven praktiskt och ekonomiskt då jag köpt min sista fossilbil.
Siktar på
Större batteri
D
Dragkrok
som grund, sen får jag se vilka paket som verkar intressant
Större batteri
D
Dragkrok
som grund, sen får jag se vilka paket som verkar intressant
Autopiloten kommer säkert kosta extra (i och med att han specifiserade autopilote safety fetures som standard, inte autopilot.)Tjosansa skrev:Ska ha den billigaste modellen som finns.
Håller med om däck, jag vill ha så mycket som möjligt av det. Det blir så mycket pojk racer med de där tejp tunna däcken.
27 100 om du beställer samtidigt som köp och 32 500 om du köper till det i efterhand.Kalle skrev:Jag kommer ha en väldigt pressad budget, men jag veckopendlar och måste ta mig minst 25 mil på vintern i 120. Ja hoppas de funkar med standard batteriet.
Men SC tänler jag ta.
En mattsvart
Ser helgrym ut!
Resten får jag fundera på lite till.

Model Y (Tidigare Model S 100D, Model S 85)
Batteristorlekarna verkar fel...
Totally Ludicrous Tesla! P85DL, all utrustning, folierad blåmetallic.
Vilka fantasissiffror!!! 360hk och 0-100 på 3.1s? Glöm det.... Den bilen kommer inte... Den snabbaste kommer vara max 4s.Zalman3 skrev:Det är ingen högoddsare att modell 3 kommer i minst tre olika utföranden
Spekulationerna är
344: Entry-level, single-motor, rear-wheel drive version, with a base price of $35,000, EPA range of 220 miles from a 44-kWh battery, and 0-to-60-mph time of 5.6 seconds
366D: Dual-motor AWD standard version with an EPA range of 320 miles from a 66-kWh battery. 0-60 time 4.7 seconds, price $44,000
P366D: 340-hp performance version with dual motors, AWD, a 300-mile EPA range, and 0-to-60 time of 3.1 seconds; priced with leather and a luxury interior at $60,000
https://www.yahoo.com/autos/tesla-model ... 00633.html
http://static.cdn-seekingalpha.com/uplo ... origin.jpg
Vilken kommer du att köpa, 344, 366D eller P366D?
Jag tror att 366D blir storsäljaren
Den har bra pris, prestanda, räckvidd och 4wd.
Totally Ludicrous Tesla! P85DL, all utrustning, folierad blåmetallic.
Det är samma färg som jag fick ok från chefen att beställa.pegs skrev:En mattsvartSer helgrym ut!

Beror förstås på prisbilden, tur nog har man lite tid på sig att få ihop en större kontantinsats. Bokade först i söndags morse.
Om jag verkligen går vidare med köpet beror på om bilen fungerar som familjebil, dvs att jag kan ha 2st bakåtvända bilbarnstolar i den och att bagageutrymmet är av acceptabel storlek. Den behöver ha lite mer leg room och cabin space generellt än min nuvarande BMW e90 touring (som jag för övrigt hoppas håller ihop tills att jag får Teslan och inte tvingas köpa en annan ny bil innan
). Vidare behöver jag lobba inom min BRF för ladduttag på min garageplats. Kan jag ha en Tesla om jag ej kan ladda hemma (bor i centrala Sthlm)?
Min spec blir hursomhelst:
- Ej minsta batteriet
- RWD, om man ej måste ta AWD för att få ett större batteri
- Minsta fälgarna
- Svart solidlack
- Vinterhjul
- Autopilot
Om jag har finansiellt utrymme väljs skinnklädsel, träpaneler, vinterpaket och större stereo.
Om jag verkligen går vidare med köpet beror på om bilen fungerar som familjebil, dvs att jag kan ha 2st bakåtvända bilbarnstolar i den och att bagageutrymmet är av acceptabel storlek. Den behöver ha lite mer leg room och cabin space generellt än min nuvarande BMW e90 touring (som jag för övrigt hoppas håller ihop tills att jag får Teslan och inte tvingas köpa en annan ny bil innan

Min spec blir hursomhelst:
- Ej minsta batteriet
- RWD, om man ej måste ta AWD för att få ett större batteri
- Minsta fälgarna
- Svart solidlack
- Vinterhjul
- Autopilot
Om jag har finansiellt utrymme väljs skinnklädsel, träpaneler, vinterpaket och större stereo.
Model Y RWD - 2024
Nej inte nödvändigt, speciellt inte om man har bilen garage. Man kan ändå förvärma bilen. Uppvärmda torkarblad tycker jag inte fungerar men rattvärme är trevligt.icreate skrev:Ni som har Tesla sedan innan, visst är väl ett vinterpaket nödvändigt i Sverige?
Model 3 Performance 2022