Smart Summon Model 3 + iPhone problem

Här diskuterar vi om Tesla Model 3

Moderator: Redaktion

NSL3

Smart Summon Model 3 + iPhone problem

Inlägg av NSL3 »

Tja!

Jag lyfte mitt problem för över 1 år sen men då var det ingen annan som hade samma problem så jag testar igen.

Jag har en M3P 2021 med EAP.

Sen dagen ja köpte den har ja haft min iPhone 13 Mini. När jag ska backa ut från garaget så failar den 9/10 ggr.
Den failar genom
1. Indikera att den ska göra något för att den bara stoppa
2. Backa lite sen bara stanna

Jag har inte testat med en annan iPhone men jag fick en Android telefon från jobbet och testa med den och det funka direkt utan problem..

Så nu vill jag veta, är det fler som upplever att det är problem med backa med smart summon på en iPhone eller är det kanske fel på min iPhone?

Bra att veta:
Wifin är 5m ifrån bil och mobil vid utkörning
alla mjukvaror är de senaste
Användarvisningsbild
agehall
Teslaägare

Re: Smart Summon Model 3 + iPhone problem

Inlägg av agehall »

Det där låter exakt som problemet jag har med en iPhone 13 och min M3. Försöker inte använda summan speciellt ofta och när jag skaffade bilen för drygt ett år sedan fungerade summon utan problem. Numera vaknar bilen, man hör att den släpper bromsarna, den rör sig kanske en decimeter och sedan stannar den.
M3LR -21
SAAB 9-5 BioPower -09
SAAB 9-3 TurboX
NSL3

Inlägg av NSL3 »

Har du testat en annan telefon?
TEstade imorse med min samsung och de funka helt smärtfritt.. men iphone 13 mini bråkar
Användarvisningsbild
spacecoin
Teslaägare

Inlägg av spacecoin »

Summon funkar bra för mig på iPhone 13 mini tycker jag. Använder den dock bara ett fåtal gånger om året. Det gäller att hålla ned knappen hela tiden. Jag har upplevt någon gång att den lägger av. Då beror det på att bilen inte är vaken upplever jag.

När du säger "smart summon" menar du då funktionen där man håller ned knappen för att köra framåt eller bakåt? Den funktionen heter "summon". Smart summon är när man säger "kom till mig" på kartan och den funkar inte (supernerfad - begränsad i räckvidd typ 5 meter) utanför Nordamerika. I NA anses den vara ett på nivån demo/partytrick.
NSL3

Inlägg av NSL3 »

Ja precis, menar summon självklart ;)
Skriv svar