Elon bekräftade precis på sin Twitter att dual motor kommer att gå på UNDER 5000$
Det känns som att det kommer vara ett givet val för många nu. Vad säger ni om det? Vad tror ni det kommer ligga på?
Prisindikation på dual motor
Moderator: Redaktion
Re: Prisindikation på dual motor
Undrar om det blir mycket kvar att berätta för nästa "reveal" om han förutsätter på det här viset. 

Röd Model 3 AWD LR. TSLA investerare. Egen vindkraft via Solivind El Ekonomiska Förening & solpaneler. Tidigare en S75D. Bygger framtidens matproduktion hos Johannas.
Det beror nog mycket på dollarkursen, men med nuvarande strax över 8 kr och med tull och moms, blir det nog ungefär samma som modell s - 54 000 kr.
Dollarn kan mycket väl röra sig en bra bit upp eller ned.
Den var ca. 6,50 för 1,5 år sedan och min första resa till USA år 2002 var kursen 10,60!
Det är något som jag i första hand kommer att lägga till, när det blir dags att speca min förhandboking.
Den var ca. 6,50 för 1,5 år sedan och min första resa till USA år 2002 var kursen 10,60!
Det är något som jag i första hand kommer att lägga till, när det blir dags att speca min förhandboking.
I Norge är pristillägget för 4WD för en Tesla S 41.300kr.
Tillägget borde bli billigare för modell 3.
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
Ja, men detta är Sverige där vi har full tull och ovanpå det moms, så du kan inte jämföra med Norge.Zalman3 skrev:I Norge är pristillägget för 4WD för en Tesla S 41.300kr.
Jo, men på Mod S är tillägget just 5000$ och nu lovar Elon ju lägre på Mod 3.Jorma skrev:Det beror nog mycket på dollarkursen, men med nuvarande strax över 8 kr och med tull och moms, blir det nog ungefär samma som modell s - 54 000 kr.
S Plaid Svart 2023-
XP Svart 2020-2023
X100D Vit 2017-2020
S85 Blå 2014-2017
XP Svart 2020-2023
X100D Vit 2017-2020
S85 Blå 2014-2017
olarsson skrev:Jo, men på Mod S är tillägget just 5000$ och nu lovar Elon ju lägre på Mod 3.Jorma skrev:Det beror nog mycket på dollarkursen, men med nuvarande strax över 8 kr och med tull och moms, blir det nog ungefär samma som modell s - 54 000 kr.
Ok, 4500$ är lägre, räkna om det med faktorn 11,6 så blir det kanske 52000, less than 5000$ kan ju också vara 4900$?????????????
Vi får se vad det blir, men gratis blir det inte, och det kan nog bli så att med tillvalet Dual drive kommer det inte att finnas detta val med det minsta batteripacket.
Så man kanske ska räkna in ett större batteripack också?