Jag tycker Model 3/Y ger en känsla av kyrkbänk samtidigt. Stolarna är inte särskilt skålade och allt är liksom hårt, kallt och öppet. Jag gillar att känna mig mer omsluten av bilen.
En annan sak Tesla har svårt med är det taktila. 3/Y-ratten känns billigare att ta i än en tv-spelsratt. En köttig M-ratt från BMW är däremot helt underbar att hålla i.
Däremot har Tesla en hel rad med fördelar också. Utrymmen, app, infotainment, gasrespons, laddning, förbrukning osv.
Hårt, kallt och mörkt är väl ett signum för tyska bilar.
Tycker Tesla känns väldigt ljusa och luftiga i jämförelse. [...
Mörkt innertak är väl en smaksak som så mycket annat. Personligen tycker jag bilar med mörkt innertak är mycket snyggare än bilar utan. Är heller inget jättefan av färgvalet på träinredningen i 3/Y. Där verkar ju Highland vara ett steg i rätt riktning.
Jag tycker tvärt om att träinläggen passade utmärkt med den minimalistiska, ljusa och luftiga kupén. Det påminner om klassisk Skandinavisk/Japansk design. I synnerhet de senaste åren när träinläggen fortsatt in i framdörrarna. Just insidan av dörrarna tycker jag känns väldigt trista på highland. Det händer liksom ingenting designmässigt.
Det bästa hade naturligtvis varit om man kunde välja utifrån sina personliga preferenser, som man kan hos BMW. Men så kostar de mycket mer också.
Jag tycker det är fruktansvärt och det första jag åtgärdar när jag köper en 3a... Många "kolfiber" och Alcantara-satser från AliExpress har det gått åt.
Highland är i mina ögon ett väldigt stort steg framåt.
Där ser man hur olika personliga preferenser kan vara. Det är väldigt många som väljer fake-kolfiber till dekorationslister och mittkonsolen i sina BMW´s också. Personligen har jag väldigt svårt för det, så om det var det som var det enda alternativet hade det varit jag som hängt på Ali-express det första jag gjorde efter jag beställt bilen
Jag kan hålla med om att instrumentbrädan ser bättre ut i highland i och med att de hakat på tyg-trenden. Hade man på något sätt kunnat kombinera det med 2019-års design på insidan av dörrarna, bara att man ersätt "mockan" med samma tyg som som på instrumentpanelen, så hade det nog sett riktigt bra ut även i mina ögon. Däremot gillar jag inte den uppdaterade mittkonsolen. En stor yta trist plast där ingenting händer designmässigt, precis som i till exempel ID7 och Ioniq 6.
Men det är tur att det finns en bil för alla smaker!
Peugeot e-5008 GT Ultimate -25
BMW i4 M50 -24 (Såld)
BMW iX3 -23 (Korttidsleasing)
Kia EV6 GT -23 (Såld)
Kia EV6 GT Line -22 (Såld)
VW ID4 1st Max -21 (Såld)
Kia e-Niro Advanced Tech -19 (Såld)
Renault Zoe Intense -16 (Såld)
Där ser man hur olika personliga preferenser kan vara. Det är väldigt många som väljer fake-kolfiber till dekorationslister och mittkonsolen i sina BMW´s också. Personligen har jag väldigt svårt för det, så om det var det som var det enda alternativet hade det varit jag som hängt på Ali-express det första jag gjorde efter jag beställt bilen
Jag kan hålla med om att instrumentbrädan ser bättre ut i highland i och med att de hakat på tyg-trenden. Hade man på något sätt kunnat kombinera det med 2019-års design på insidan av dörrarna, bara att man ersätt "mockan" med samma tyg som som på instrumentpanelen, så hade det nog sett riktigt bra ut även i mina ögon. Däremot gillar jag inte den uppdaterade mittkonsolen. En stor yta trist plast där ingenting händer designmässigt, precis som i till exempel ID7 och Ioniq 6.
Men det är tur att det finns en bil för alla smaker!
Vad kör du för material på lister med mera i i4an? Hade öppenporig svart ek i min och tyckte den var riktigt trevligt och stiligt faktiskt.
Där ser man hur olika personliga preferenser kan vara. Det är väldigt många som väljer fake-kolfiber till dekorationslister och mittkonsolen i sina BMW´s också. Personligen har jag väldigt svårt för det, så om det var det som var det enda alternativet hade det varit jag som hängt på Ali-express det första jag gjorde efter jag beställt bilen
Jag kan hålla med om att instrumentbrädan ser bättre ut i highland i och med att de hakat på tyg-trenden. Hade man på något sätt kunnat kombinera det med 2019-års design på insidan av dörrarna, bara att man ersätt "mockan" med samma tyg som som på instrumentpanelen, så hade det nog sett riktigt bra ut även i mina ögon. Däremot gillar jag inte den uppdaterade mittkonsolen. En stor yta trist plast där ingenting händer designmässigt, precis som i till exempel ID7 och Ioniq 6.
Men det är tur att det finns en bil för alla smaker!
Vad kör du för material på lister med mera i i4an? Hade öppenporig svart ek i min och tyckte den var riktigt trevligt och stiligt faktiskt.
Dito! Dessutom är den lätt att hålla ren/snygg.
Peugeot e-5008 GT Ultimate -25
BMW i4 M50 -24 (Såld)
BMW iX3 -23 (Korttidsleasing)
Kia EV6 GT -23 (Såld)
Kia EV6 GT Line -22 (Såld)
VW ID4 1st Max -21 (Såld)
Kia e-Niro Advanced Tech -19 (Såld)
Renault Zoe Intense -16 (Såld)
Kan inte komma ifrån känslan av att vara instängd när jag provkörde i4. Smått klaustrofobiskt.
Hade det inte känts så hade jag nog kunnat kört en.
Jag tycker Model 3/Y ger en känsla av kyrkbänk samtidigt. Stolarna är inte särskilt skålade och allt är liksom hårt, kallt och öppet. Jag gillar att känna mig mer omsluten av bilen.
En annan sak Tesla har svårt med är det taktila. 3/Y-ratten känns billigare att ta i än en tv-spelsratt. En köttig M-ratt från BMW är däremot helt underbar att hålla i.
Däremot har Tesla en hel rad med fördelar också. Utrymmen, app, infotainment, gasrespons, laddning, förbrukning osv.
Känns som du pratar om förra generationens Model 3.
Jag tycker Model 3/Y ger en känsla av kyrkbänk samtidigt. Stolarna är inte särskilt skålade och allt är liksom hårt, kallt och öppet. Jag gillar att känna mig mer omsluten av bilen.
Tror att du möjligen skulle trivas riktigt bra i en PS2. Där sitter du lite trångt, nersänkt och omsluten av flera höga partier som förare. Provkör en om du inte redan gjort så!
Jag tycker Model 3/Y ger en känsla av kyrkbänk samtidigt. Stolarna är inte särskilt skålade och allt är liksom hårt, kallt och öppet. Jag gillar att känna mig mer omsluten av bilen.
Tror att du möjligen skulle trivas riktigt bra i en PS2. Där sitter du lite trångt, nersänkt och omsluten av flera höga partier som förare. Provkör en om du inte redan gjort så!
De har ett bra privatleasingerbjudande men jag tycker min gamla S är bättre.
Kan inte komma ifrån känslan av att vara instängd när jag provkörde i4. Smått klaustrofobiskt.
Hade det inte känts så hade jag nog kunnat kört en.
Jag tycker Model 3/Y ger en känsla av kyrkbänk samtidigt. Stolarna är inte särskilt skålade och allt är liksom hårt, kallt och öppet. Jag gillar att känna mig mer omsluten av bilen.
En annan sak Tesla har svårt med är det taktila. 3/Y-ratten känns billigare att ta i än en tv-spelsratt. En köttig M-ratt från BMW är däremot helt underbar att hålla i.
Däremot har Tesla en hel rad med fördelar också. Utrymmen, app, infotainment, gasrespons, laddning, förbrukning osv.
Känns som du pratar om förra generationens Model 3.
Highland är bättre?
Highland har jättefina framstolar (verkar ju dessutom bli riktiga sportstolar i kommande P). Extremt bekväma imo. Ratten är ju också helt annan och en klar förbättring.
Kvalitetskänslan är också ett stort lyft. Bara att hoppas att den faktiska kvaliteten är hög också... Nya S/X vet i tusan om den inte tom blivit sämre på det området.
Jag kan dock hålla med om att det är mysigt att sitta trängre. Jag gillar PS2 bättre än Model 3 på det området. Samtidigt känns det imo i grunden dumt att minska utrymmen med saker utan funktionalitet.
Kan inte komma ifrån känslan av att vara instängd när jag provkörde i4. Smått klaustrofobiskt.
Hade det inte känts så hade jag nog kunnat kört en.
Jag tycker Model 3/Y ger en känsla av kyrkbänk samtidigt. Stolarna är inte särskilt skålade och allt är liksom hårt, kallt och öppet. Jag gillar att känna mig mer omsluten av bilen.
En annan sak Tesla har svårt med är det taktila. 3/Y-ratten känns billigare att ta i än en tv-spelsratt. En köttig M-ratt från BMW är däremot helt underbar att hålla i.
Däremot har Tesla en hel rad med fördelar också. Utrymmen, app, infotainment, gasrespons, laddning, förbrukning osv.
Hårt, kallt och mörkt är väl ett signum för tyska bilar.
Tycker Tesla känns väldigt ljusa och luftiga i jämförelse.
Håller dock med om att sätena i Y och 3(pre Highland) är kass. Alldeles för smal och kort dyna(gamla 2019-2020 var dock helt ok). Ratten är också ful, men den ser bättre ut i Highland.
Instämmer. När jag bytte från de helt underbart sköna stolarna i 2019 M3 till de små korta stolarna i min 2021 M3 så var det en stor försämring i komfort.
Håller med om att ratten ser lite budget ut, men däremot så tycker jag den är väldigt skön och komfortabel att köra (varken för tunn, eller för tjock och svampig).
Kan inte komma ifrån känslan av att vara instängd när jag provkörde i4. Smått klaustrofobiskt.
Hade det inte känts så hade jag nog kunnat kört en.
Jag tycker Model 3/Y ger en känsla av kyrkbänk samtidigt. Stolarna är inte särskilt skålade och allt är liksom hårt, kallt och öppet. Jag gillar att känna mig mer omsluten av bilen.
En annan sak Tesla har svårt med är det taktila. 3/Y-ratten känns billigare att ta i än en tv-spelsratt. En köttig M-ratt från BMW är däremot helt underbar att hålla i.
Däremot har Tesla en hel rad med fördelar också. Utrymmen, app, infotainment, gasrespons, laddning, förbrukning osv.
Känns som du pratar om förra generationens Model 3.
Highland är bättre?
Highland har jättefina framstolar (verkar ju dessutom bli riktiga sportstolar i kommande P). Extremt bekväma imo. Ratten är ju också helt annan och en klar förbättring.
Kvalitetskänslan är också ett stort lyft. Bara att hoppas att den faktiska kvaliteten är hög också... Nya S/X vet i tusan om den inte tom blivit sämre på det området.
Jag kan dock hålla med om att det är mysigt att sitta trängre. Jag gillar PS2 bättre än Model 3 på det området. Samtidigt känns det imo i grunden dumt att minska utrymmen med saker utan funktionalitet.
Är det inte samma stolar som i S?
Spännande ändå att det erkänns brister i det som tidigare var "världens bästa bil".
Jag tycker Model 3/Y ger en känsla av kyrkbänk samtidigt. Stolarna är inte särskilt skålade och allt är liksom hårt, kallt och öppet. Jag gillar att känna mig mer omsluten av bilen.
En annan sak Tesla har svårt med är det taktila. 3/Y-ratten känns billigare att ta i än en tv-spelsratt. En köttig M-ratt från BMW är däremot helt underbar att hålla i.
Däremot har Tesla en hel rad med fördelar också. Utrymmen, app, infotainment, gasrespons, laddning, förbrukning osv.
Känns som du pratar om förra generationens Model 3.
Highland är bättre?
Highland har jättefina framstolar (verkar ju dessutom bli riktiga sportstolar i kommande P). Extremt bekväma imo. Ratten är ju också helt annan och en klar förbättring.
Kvalitetskänslan är också ett stort lyft. Bara att hoppas att den faktiska kvaliteten är hög också... Nya S/X vet i tusan om den inte tom blivit sämre på det området.
Jag kan dock hålla med om att det är mysigt att sitta trängre. Jag gillar PS2 bättre än Model 3 på det området. Samtidigt känns det imo i grunden dumt att minska utrymmen med saker utan funktionalitet.
Är det inte samma stolar som i S?
Spännande ändå att det erkänns brister i det som tidigare var "världens bästa bil".
Äsch, även världens bästa bil behöver väl inte vara bäst på allt eller fri från brister? Så låt oss inte ge oss in i det träsket i den här tråden. Det är det sammanlagda intrycket av bilens samtliga egenskaper som avgör om man tycker det är världens bästa bil eller inte. Tycker jag iallafall.
Peugeot e-5008 GT Ultimate -25
BMW i4 M50 -24 (Såld)
BMW iX3 -23 (Korttidsleasing)
Kia EV6 GT -23 (Såld)
Kia EV6 GT Line -22 (Såld)
VW ID4 1st Max -21 (Såld)
Kia e-Niro Advanced Tech -19 (Såld)
Renault Zoe Intense -16 (Såld)
Känns som du pratar om förra generationens Model 3.
Highland är bättre?
Highland har jättefina framstolar (verkar ju dessutom bli riktiga sportstolar i kommande P). Extremt bekväma imo. Ratten är ju också helt annan och en klar förbättring.
Kvalitetskänslan är också ett stort lyft. Bara att hoppas att den faktiska kvaliteten är hög också... Nya S/X vet i tusan om den inte tom blivit sämre på det området.
Jag kan dock hålla med om att det är mysigt att sitta trängre. Jag gillar PS2 bättre än Model 3 på det området. Samtidigt känns det imo i grunden dumt att minska utrymmen med saker utan funktionalitet.
Är det inte samma stolar som i S?
Spännande ändå att det erkänns brister i det som tidigare var "världens bästa bil".
Äsch, även världens bästa bil behöver väl inte vara bäst på allt eller fri från brister? Så låt oss inte ge oss in i det träsket i den här tråden. Det är det sammanlagda intrycket av bilens samtliga egenskaper som avgör om man tycker det är världens bästa bil eller inte. Tycker jag iallafall.
Helt riktigt. Personligen har jag inte haft någon bil som ens är i närheten av 100% perfektion.
Om några veckor hämtar jag en RS E-Tron GT. Jag hoppas den når upp till 80% eller så
Highland har jättefina framstolar (verkar ju dessutom bli riktiga sportstolar i kommande P). Extremt bekväma imo. Ratten är ju också helt annan och en klar förbättring.
Kvalitetskänslan är också ett stort lyft. Bara att hoppas att den faktiska kvaliteten är hög också... Nya S/X vet i tusan om den inte tom blivit sämre på det området.
Jag kan dock hålla med om att det är mysigt att sitta trängre. Jag gillar PS2 bättre än Model 3 på det området. Samtidigt känns det imo i grunden dumt att minska utrymmen med saker utan funktionalitet.
Är det inte samma stolar som i S?
Spännande ändå att det erkänns brister i det som tidigare var "världens bästa bil".
Äsch, även världens bästa bil behöver väl inte vara bäst på allt eller fri från brister? Så låt oss inte ge oss in i det träsket i den här tråden. Det är det sammanlagda intrycket av bilens samtliga egenskaper som avgör om man tycker det är världens bästa bil eller inte. Tycker jag iallafall.
Helt riktigt. Personligen har jag inte haft någon bil som ens är i närheten av 100% perfektion.
Om några veckor hämtar jag en RS E-Tron GT. Jag hoppas den når upp till 80% eller så
Highland har jättefina framstolar (verkar ju dessutom bli riktiga sportstolar i kommande P). Extremt bekväma imo. Ratten är ju också helt annan och en klar förbättring.
Kvalitetskänslan är också ett stort lyft. Bara att hoppas att den faktiska kvaliteten är hög också... Nya S/X vet i tusan om den inte tom blivit sämre på det området.
Jag kan dock hålla med om att det är mysigt att sitta trängre. Jag gillar PS2 bättre än Model 3 på det området. Samtidigt känns det imo i grunden dumt att minska utrymmen med saker utan funktionalitet.
Är det inte samma stolar som i S?
Spännande ändå att det erkänns brister i det som tidigare var "världens bästa bil".
Äsch, även världens bästa bil behöver väl inte vara bäst på allt eller fri från brister? Så låt oss inte ge oss in i det träsket i den här tråden. Det är det sammanlagda intrycket av bilens samtliga egenskaper som avgör om man tycker det är världens bästa bil eller inte. Tycker jag iallafall.
Helt riktigt. Personligen har jag inte haft någon bil som ens är i närheten av 100% perfektion.
Om några veckor hämtar jag en RS E-Tron GT. Jag hoppas den når upp till 80% eller så
Mörkt innertak är väl en smaksak som så mycket annat. Personligen tycker jag bilar med mörkt innertak är mycket snyggare än bilar utan. Är heller inget jättefan av färgvalet på träinredningen i 3/Y. Där verkar ju Highland vara ett steg i rätt riktning.
Jag tycker tvärt om att träinläggen passade utmärkt med den minimalistiska, ljusa och luftiga kupén. Det påminner om klassisk Skandinavisk/Japansk design. I synnerhet de senaste åren när träinläggen fortsatt in i framdörrarna. Just insidan av dörrarna tycker jag känns väldigt trista på highland. Det händer liksom ingenting designmässigt.
Ja, jag håller med dig. Jag gillar den skandinaviska designen med träinredning. Kommer nog att sakna den på Highland.
Highland har jättefina framstolar (verkar ju dessutom bli riktiga sportstolar i kommande P). Extremt bekväma imo. Ratten är ju också helt annan och en klar förbättring.
Kvalitetskänslan är också ett stort lyft. Bara att hoppas att den faktiska kvaliteten är hög också... Nya S/X vet i tusan om den inte tom blivit sämre på det området.
Jag kan dock hålla med om att det är mysigt att sitta trängre. Jag gillar PS2 bättre än Model 3 på det området. Samtidigt känns det imo i grunden dumt att minska utrymmen med saker utan funktionalitet.
Är det inte samma stolar som i S?
Spännande ändå att det erkänns brister i det som tidigare var "världens bästa bil".
Äsch, även världens bästa bil behöver väl inte vara bäst på allt eller fri från brister? Så låt oss inte ge oss in i det träsket i den här tråden. Det är det sammanlagda intrycket av bilens samtliga egenskaper som avgör om man tycker det är världens bästa bil eller inte. Tycker jag iallafall.
Helt riktigt. Personligen har jag inte haft någon bil som ens är i närheten av 100% perfektion.
Om några veckor hämtar jag en RS E-Tron GT. Jag hoppas den når upp till 80% eller så
Kul med en till som snart kör GT på forumet. Är generellt rätt dåligt med info om den bilen på nätet och Taycaninfo funkar ju bara delvis.
Highland har jättefina framstolar (verkar ju dessutom bli riktiga sportstolar i kommande P). Extremt bekväma imo. Ratten är ju också helt annan och en klar förbättring.
Kvalitetskänslan är också ett stort lyft. Bara att hoppas att den faktiska kvaliteten är hög också... Nya S/X vet i tusan om den inte tom blivit sämre på det området.
Jag kan dock hålla med om att det är mysigt att sitta trängre. Jag gillar PS2 bättre än Model 3 på det området. Samtidigt känns det imo i grunden dumt att minska utrymmen med saker utan funktionalitet.
Är det inte samma stolar som i S?
Spännande ändå att det erkänns brister i det som tidigare var "världens bästa bil".
Äsch, även världens bästa bil behöver väl inte vara bäst på allt eller fri från brister? Så låt oss inte ge oss in i det träsket i den här tråden. Det är det sammanlagda intrycket av bilens samtliga egenskaper som avgör om man tycker det är världens bästa bil eller inte. Tycker jag iallafall.
Helt riktigt. Personligen har jag inte haft någon bil som ens är i närheten av 100% perfektion.
Om några veckor hämtar jag en RS E-Tron GT. Jag hoppas den når upp till 80% eller så
Kul med en till som snart kör GT på forumet. Är generellt rätt dåligt med info om den bilen på nätet och Taycaninfo funkar ju bara delvis.
Du får gå med i norsk FB grupp, där är det iaf lite fler med erfarenheter och folk att fråga om du funderar på ngt.
Model 3-24/Polestar 3-24
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Highland har jättefina framstolar (verkar ju dessutom bli riktiga sportstolar i kommande P). Extremt bekväma imo. Ratten är ju också helt annan och en klar förbättring.
Kvalitetskänslan är också ett stort lyft. Bara att hoppas att den faktiska kvaliteten är hög också... Nya S/X vet i tusan om den inte tom blivit sämre på det området.
Jag kan dock hålla med om att det är mysigt att sitta trängre. Jag gillar PS2 bättre än Model 3 på det området. Samtidigt känns det imo i grunden dumt att minska utrymmen med saker utan funktionalitet.
Är det inte samma stolar som i S?
Spännande ändå att det erkänns brister i det som tidigare var "världens bästa bil".
Äsch, även världens bästa bil behöver väl inte vara bäst på allt eller fri från brister? Så låt oss inte ge oss in i det träsket i den här tråden. Det är det sammanlagda intrycket av bilens samtliga egenskaper som avgör om man tycker det är världens bästa bil eller inte. Tycker jag iallafall.
Helt riktigt. Personligen har jag inte haft någon bil som ens är i närheten av 100% perfektion.
Om några veckor hämtar jag en RS E-Tron GT. Jag hoppas den når upp till 80% eller så
Kul med en till som snart kör GT på forumet. Är generellt rätt dåligt med info om den bilen på nätet och Taycaninfo funkar ju bara delvis.
Aha, du kör GT? "Vanlig" eller RS? Det är galet vad ovanliga de är jämfört med Taycan, verkar gå ungefär sex stycken Taycan på varje såld GT i Sverige...
Spännande ändå att det erkänns brister i det som tidigare var "världens bästa bil".
Äsch, även världens bästa bil behöver väl inte vara bäst på allt eller fri från brister? Så låt oss inte ge oss in i det träsket i den här tråden. Det är det sammanlagda intrycket av bilens samtliga egenskaper som avgör om man tycker det är världens bästa bil eller inte. Tycker jag iallafall.
Helt riktigt. Personligen har jag inte haft någon bil som ens är i närheten av 100% perfektion.
Om några veckor hämtar jag en RS E-Tron GT. Jag hoppas den når upp till 80% eller så
Kul med en till som snart kör GT på forumet. Är generellt rätt dåligt med info om den bilen på nätet och Taycaninfo funkar ju bara delvis.
Aha, du kör GT? "Vanlig" eller RS? Det är galet vad ovanliga de är jämfört med Taycan, verkar gå ungefär sex stycken Taycan på varje såld GT i Sverige...
Jag gillar verkligen exteriören på Audin. Blir köpsugen varje gång jag tittar på en bild... Ge mig en dragkrok till båten bara...
Äsch, även världens bästa bil behöver väl inte vara bäst på allt eller fri från brister? Så låt oss inte ge oss in i det träsket i den här tråden. Det är det sammanlagda intrycket av bilens samtliga egenskaper som avgör om man tycker det är världens bästa bil eller inte. Tycker jag iallafall.
Helt riktigt. Personligen har jag inte haft någon bil som ens är i närheten av 100% perfektion.
Om några veckor hämtar jag en RS E-Tron GT. Jag hoppas den når upp till 80% eller så
Kul med en till som snart kör GT på forumet. Är generellt rätt dåligt med info om den bilen på nätet och Taycaninfo funkar ju bara delvis.
Aha, du kör GT? "Vanlig" eller RS? Det är galet vad ovanliga de är jämfört med Taycan, verkar gå ungefär sex stycken Taycan på varje såld GT i Sverige...
Jag gillar verkligen exteriören på Audin. Blir köpsugen varje gång jag tittar på en bild... Ge mig en dragkrok till båten bara...
Jag också. Kan nog sträcka mig till att säga att jag tycker det är den snyggaste elbilen på marknaden faktiskt Har sett en jäkla massa reviews och köregenskaperna verkar också vara på topp liksom kvalitetskänslan. Bara att hoppas man blir nöjd, är mest oroad för app och service, på de områdena var jag rejält besviken med min tidigare "fatboy". Att räckvidden inte är så bra oroar jag mig däremot inte för, med tanke på den höga laddhastigheten så kommer det inte vara något problem för mig personligen.
.... Det är galet vad ovanliga de är jämfört med Taycan, verkar gå ungefär sex stycken Taycan på varje såld GT i Sverige...
Porsche är väl ett starkare varumärke när man är på den prisnivån. Sedan finns den även som "kombi". Men GT:n är riktigt fin. Funkar lite dåligt med hund bara...
.... Det är galet vad ovanliga de är jämfört med Taycan, verkar gå ungefär sex stycken Taycan på varje såld GT i Sverige...
Porsche är väl ett starkare varumärke när man är på den prisnivån. Sedan finns den även som "kombi". Men GT:n är riktigt fin. Funkar lite dåligt med hund bara...
Min godtyckliga ranking av tyskarna.
1. Porsche
2. Mercedes
3. BMW
4. Ingenting
5. Audi
För mig är Audi en sminkad VW. Jag kommer inte ifrån det. Det tillsammans med egna och andras erfarenheter gör att jag inte är supersugen på en Audi. I jämförelse med de andra tre åtminstone.
Spännande ändå att det erkänns brister i det som tidigare var "världens bästa bil".
Äsch, även världens bästa bil behöver väl inte vara bäst på allt eller fri från brister? Så låt oss inte ge oss in i det träsket i den här tråden. Det är det sammanlagda intrycket av bilens samtliga egenskaper som avgör om man tycker det är världens bästa bil eller inte. Tycker jag iallafall.
Helt riktigt. Personligen har jag inte haft någon bil som ens är i närheten av 100% perfektion.
Om några veckor hämtar jag en RS E-Tron GT. Jag hoppas den når upp till 80% eller så
Kul med en till som snart kör GT på forumet. Är generellt rätt dåligt med info om den bilen på nätet och Taycaninfo funkar ju bara delvis.
Aha, du kör GT? "Vanlig" eller RS? Det är galet vad ovanliga de är jämfört med Taycan, verkar gå ungefär sex stycken Taycan på varje såld GT i Sverige...
Den vanliga sen i somras. Grym bil på de flesta vis. Gillar att den är så ovanlig på vägarna. Gillar det mesta bortsett från att den är rätt bullrig på grov asfalt med 21”. Iaf jmf min gamla tjock e-tron.
.... Det är galet vad ovanliga de är jämfört med Taycan, verkar gå ungefär sex stycken Taycan på varje såld GT i Sverige...
Porsche är väl ett starkare varumärke när man är på den prisnivån. Sedan finns den även som "kombi". Men GT:n är riktigt fin. Funkar lite dåligt med hund bara...
Min godtyckliga ranking av tyskarna.
1. Porsche
2. Mercedes
3. BMW
4. Ingenting
5. Audi
För mig är Audi en sminkad VW. Jag kommer inte ifrån det. Det tillsammans med egna och andras erfarenheter gör att jag inte är supersugen på en Audi. I jämförelse med de andra tre åtminstone.
Men i det här fallet så är ju GT:n snarare en Porsche med natt make-up. Jag tycker för övrigt också att GT: n är snyggare.
Äsch, även världens bästa bil behöver väl inte vara bäst på allt eller fri från brister? Så låt oss inte ge oss in i det träsket i den här tråden. Det är det sammanlagda intrycket av bilens samtliga egenskaper som avgör om man tycker det är världens bästa bil eller inte. Tycker jag iallafall.
Helt riktigt. Personligen har jag inte haft någon bil som ens är i närheten av 100% perfektion.
Om några veckor hämtar jag en RS E-Tron GT. Jag hoppas den når upp till 80% eller så
Kul med en till som snart kör GT på forumet. Är generellt rätt dåligt med info om den bilen på nätet och Taycaninfo funkar ju bara delvis.
Aha, du kör GT? "Vanlig" eller RS? Det är galet vad ovanliga de är jämfört med Taycan, verkar gå ungefär sex stycken Taycan på varje såld GT i Sverige...
Den vanliga sen i somras. Grym bil på de flesta vis. Gillar att den är så ovanlig på vägarna. Gillar det mesta bortsett från att den är rätt bullrig på grov asfalt med 21”. Iaf jmf min gamla tjock e-tron.
Kul att höra! Ser mycket fram emot den, mer än någon annan bil på väldigt länge Tycker också personligen att det är roligare med en ovanligare bil. Är den bullrig trots dubbelglas eller har du ej det tillvalet?
Helt riktigt. Personligen har jag inte haft någon bil som ens är i närheten av 100% perfektion.
Om några veckor hämtar jag en RS E-Tron GT. Jag hoppas den når upp till 80% eller så
Kul med en till som snart kör GT på forumet. Är generellt rätt dåligt med info om den bilen på nätet och Taycaninfo funkar ju bara delvis.
Aha, du kör GT? "Vanlig" eller RS? Det är galet vad ovanliga de är jämfört med Taycan, verkar gå ungefär sex stycken Taycan på varje såld GT i Sverige...
Den vanliga sen i somras. Grym bil på de flesta vis. Gillar att den är så ovanlig på vägarna. Gillar det mesta bortsett från att den är rätt bullrig på grov asfalt med 21”. Iaf jmf min gamla tjock e-tron.
Kul att höra! Ser mycket fram emot den, mer än någon annan bil på väldigt länge Tycker också personligen att det är roligare med en ovanligare bil. Är den bullrig trots dubbelglas eller har du ej det tillvalet?
Har inte det tillvalet. Men det är ganska tydligt från bakre hjulhusen från 305 mm sportdäck. Upplever inte att man får in annat vägljud i övrigt. Blev dessutom som natt och dag med vinterhjulen på 20”. Ville egentligen ha 20” på sommaren med, får se om det blir ett byte.