Det går fort i hockey, fick SMS idag.
Hämtar upp bilen på måndag
Moderator: Redaktion
Ja något är ju galet. Beställde min 13/10 inget vin ännu. Min är en MY SR. Verkar som det går trögt, trots det så har jag fönster 15/11-25/11 men känns ju osannolikt att det kommer hållas när jag inte ens har ett vin i beställningen.
Samma sits, MYLR 21/10. Ännu inget VIN medans andra som beställt senare redan fått sina bilar.Andre_stockholm skrev: ↑15 nov 2023 21:16Ja något är ju galet. Beställde min 13/10 inget vin ännu. Min är en MY SR. Verkar som det går trögt, trots det så har jag fönster 15/11-25/11 men känns ju osannolikt att det kommer hållas när jag inte ens har ett vin i beställningen.
Sådär, fick min levererad igår i Göteborg, allt gick supersmidigt. De skulle ha ut 37 bilar bara i Göteborg igår sa dem så de verkar verkligen inte ha dragit ner på takten. IF Metall stod utanför och hälsade när jag kom och vinkade när jag körde därifrån. De var verkligen trevliga men såg ut att frysa ganska rejält.Fiskk skrev: ↑08 nov 2023 09:08Hoppas det går att byta, dom borde vara angelägna att bli av med bilarna så fort som möjligt!webbu skrev: ↑08 nov 2023 09:07Ja precis, antar att det är därför ja. Yes, jag har VIN i appen, det har jag haft sedan dag 1. Ska höra av mig till Tesla under dagen och se om jag kan byta bil eller om de har status på min bil.Fiskk skrev: ↑08 nov 2023 08:54Det låter ju störigt, men dom går ju på VIN/chassinummer när du beställer en specifik lagerbil som är "på väg". det är ju den specifika bilen. Ser du VIN i appen?webbu skrev: ↑08 nov 2023 08:48Vad skönt för dig! Grattis!Fiskk skrev: ↑07 nov 2023 15:14
Hämtade ut bil strax innan lunch idag och allt gick väldigt smidigt. brände 35%soc påväg hem från malmö(till hbg). MYP är ganska rolig att köra![]()
Vi vinkade på dom frusna strejkvakterna som tittade på genom gallret, vid överlämnadet. Stackare att stå ute hela dagen sådär.
I övrigt så lastades nya model Y av lastbil när jag kom och utlämningsplatsen var ÖVERFULL med bilar som ska levereras, de flesta utan skyltar. Så några till bör ju bli glada snart!
Provsatt Model 3 highland också och gillar den! synd den är så liten och utan hatchlucka bak. annars hade den varit mitt förstaval!
Liten bonusbild, notera att den är lite baktung med 4st 21" vinterhjul i trunken/baksätet
IMG_2008.jpg
Jag själv beställde en lagerbil den 14e. Har fått leveransen uppskjuten flera gånger, nu är det den 11-20 November som gäller. Idag kom det dock upp en ny lagerbil med exakt samma konfiguration som min och med samma upphämtningsplats och status "redo för upphämtning" och inte "kommer snart". Lite konstigt att jag inte fick den kan man väl tycka.. Men det kanske kommer ett samtal i dagarna.
FärgenSparren skrev: ↑16 nov 2023 07:42Samma sits, MYLR 21/10. Ännu inget VIN medans andra som beställt senare redan fått sina bilar.Andre_stockholm skrev: ↑15 nov 2023 21:16Ja något är ju galet. Beställde min 13/10 inget vin ännu. Min är en MY SR. Verkar som det går trögt, trots det så har jag fönster 15/11-25/11 men känns ju osannolikt att det kommer hållas när jag inte ens har ett vin i beställningen.
Midnight Cherry, Svart interiör och dubbade vinterdäck.
Vad i konfigurationen kan göra att jag inte ännu matchats mot någon bil? Funderar på att avbeställa och ta en lagerbil men då anttar jag att jag kan få komma att vänta på vinterdäck.
Till mig sa dom att färgen inte påverkade leveranstiden men det var nog ljug.Lergoken skrev: ↑16 nov 2023 09:47FärgenSparren skrev: ↑16 nov 2023 07:42Samma sits, MYLR 21/10. Ännu inget VIN medans andra som beställt senare redan fått sina bilar.Andre_stockholm skrev: ↑15 nov 2023 21:16Ja något är ju galet. Beställde min 13/10 inget vin ännu. Min är en MY SR. Verkar som det går trögt, trots det så har jag fönster 15/11-25/11 men känns ju osannolikt att det kommer hållas när jag inte ens har ett vin i beställningen.
Midnight Cherry, Svart interiör och dubbade vinterdäck.
Vad i konfigurationen kan göra att jag inte ännu matchats mot någon bil? Funderar på att avbeställa och ta en lagerbil men då anttar jag att jag kan få komma att vänta på vinterdäck.
Tesla säljer absolut flest vita och svarta.
Jag beställde en svart MYLR den 12 okt, hämtade bilen i måndags
Grymt! fullt njut nu då! Jag är supernöjd med min MYP en dryg vecka in. DOCK är den smått livsfarlig med mjuka 21" vinterdäck. Våga vägra Chill modewebbu skrev: ↑16 nov 2023 08:14Sådär, fick min levererad igår i Göteborg, allt gick supersmidigt. De skulle ha ut 37 bilar bara i Göteborg igår sa dem så de verkar verkligen inte ha dragit ner på takten. IF Metall stod utanför och hälsade när jag kom och vinkade när jag körde därifrån. De var verkligen trevliga men såg ut att frysa ganska rejält.Fiskk skrev: ↑08 nov 2023 09:08Hoppas det går att byta, dom borde vara angelägna att bli av med bilarna så fort som möjligt!webbu skrev: ↑08 nov 2023 09:07Ja precis, antar att det är därför ja. Yes, jag har VIN i appen, det har jag haft sedan dag 1. Ska höra av mig till Tesla under dagen och se om jag kan byta bil eller om de har status på min bil.Fiskk skrev: ↑08 nov 2023 08:54Det låter ju störigt, men dom går ju på VIN/chassinummer när du beställer en specifik lagerbil som är "på väg". det är ju den specifika bilen. Ser du VIN i appen?webbu skrev: ↑08 nov 2023 08:48
Vad skönt för dig! Grattis!
Jag själv beställde en lagerbil den 14e. Har fått leveransen uppskjuten flera gånger, nu är det den 11-20 November som gäller. Idag kom det dock upp en ny lagerbil med exakt samma konfiguration som min och med samma upphämtningsplats och status "redo för upphämtning" och inte "kommer snart". Lite konstigt att jag inte fick den kan man väl tycka.. Men det kanske kommer ett samtal i dagarna.
Beställde en lagerbil den 15e Oktober och hämtade alltså ut den på dagen en månad senare. Fantastiskt egentligen med tanke på allt, även om de lovade två veckor från början.
Fick VIN i tisdagskväll , också beställt en Mcr, håller tummarna för att det dyker upp ett sms snart!
Har också NF fleet men jag har inte hört något om det. Har iofs inte ens fått VIN nummer ännu såJockeSund skrev: ↑17 nov 2023 09:21Chefen la beställning på min nya förmånsbil åt mig den 10/11.
Allt ska vara klart men fortfarande är inte "Betalning" klarmarkerad i kontot.
Någon som fått beställt en förmånsbil som man tar via NF FLEET AB som vet om detta ändras och i så fall när man bör se det?
Andre_stockholm skrev: ↑17 nov 2023 15:23Har också NF fleet men jag har inte hört något om det. Har iofs inte ens fått VIN nummer ännu såJockeSund skrev: ↑17 nov 2023 09:21Chefen la beställning på min nya förmånsbil åt mig den 10/11.
Någon som fått beställt en förmånsbil som man tar via NF FLEET AB som vet om detta ändras och i så fall när man bör se det?kanske dyker upp senare
Men va fan haha. Vad har du beställt om man får vara nyfiken?JockeSund skrev: ↑17 nov 2023 15:24Andre_stockholm skrev: ↑17 nov 2023 15:23Har också NF fleet men jag har inte hört något om det. Har iofs inte ens fått VIN nummer ännu såJockeSund skrev: ↑17 nov 2023 09:21Chefen la beställning på min nya förmånsbil åt mig den 10/11.
Någon som fått beställt en förmånsbil som man tar via NF FLEET AB som vet om detta ändras och i så fall när man bör se det?kanske dyker upp senare
![]()
Tydligen kommit lite uppdateringar via SMS under dagen och nu när jag kollade så har vi fått en VIN-nummer iaf![]()
Jag avbeställde min igår och beställde en lagerbil som är "nästan" likadan och får hämta den nästa vecka.Andre_stockholm skrev: ↑17 nov 2023 17:26Men va fan haha. Vad har du beställt om man får vara nyfiken?JockeSund skrev: ↑17 nov 2023 15:24Andre_stockholm skrev: ↑17 nov 2023 15:23Har också NF fleet men jag har inte hört något om det. Har iofs inte ens fått VIN nummer ännu såJockeSund skrev: ↑17 nov 2023 09:21Chefen la beställning på min nya förmånsbil åt mig den 10/11.
![]()
Tydligen kommit lite uppdateringar via SMS under dagen och nu när jag kollade så har vi fått en VIN-nummer iaf![]()
Mitt fönstret blev flytta igen 20/11-1/12. Verkar svårt för tesla med MY SR och quicksilver som färg...
Jag kan inga förkortningarAndre_stockholm skrev: ↑17 nov 2023 17:26Men va fan haha. Vad har du beställt om man får vara nyfiken?JockeSund skrev: ↑17 nov 2023 15:24Andre_stockholm skrev: ↑17 nov 2023 15:23Har också NF fleet men jag har inte hört något om det. Har iofs inte ens fått VIN nummer ännu såJockeSund skrev: ↑17 nov 2023 09:21Chefen la beställning på min nya förmånsbil åt mig den 10/11.
![]()
Mitt fönstret blev flytta igen 20/11-1/12. Verkar svårt för tesla med MY SR och quicksilver som färg...
Jag tror du har typ 24 timmar på dig att anmärka på eventuella problem från leveransen. Jag hade en lackdefekt på min model 3 som jag inte såg förrän nästa dag då ljuset låg lite annorlunda än vid upphämntningen.
Jag beställde en MYLR 14 november. I går ringde en kille från Tesla Umeå och berättade lite om vad som kommer att hända nu osv. Och enligt han så skulle man ta estimerat leveransdatum med en nypa salt tills man får ett VIN nummer tilldelat. Han sa också att det ibland gått snabbare att få hem bilarna nu under strejken än innan