Att Peter Esse lyckats ladda nära 100 kW på Hyundais/Kias plattform med Kia Ev6 GT och Ioniq6 kan ju inte vara en slump. Mjukvara gissar jag. Men varför kan inte Kia vara tydliga med detta?MrRun skrev: ↑09 nov 2023 13:34Som cgullin säger så är det inte alls ovanligt längre med 150kW-laddare som är 400V och som sagt är Recharge och deras Kempower-laddare ett exempel. Bara å filtrera på Chargefinder och kolla på lite foton.
Och som sagt, på dessa och på V2 så laddas E-GMP stabilt med knappa 100kW. Men av någon anledning lyckas inte Tesla (! ) med det på sina V3-laddare.
Sen kan det ju vara så att det krävs ett samarbete mellan Tesla-Hyundai för att få till V3-laddningen bättre. Jag tror iaf inte att Hyundai ensamt kan lösa detta utan det ligger mer på Tesla.
Kia EV9
Moderator: Redaktion
Re: Kia EV9
Re: Kia EV9
Håller med... har fått offert på en EV9 och frågade om just supercharger support och de ville inte uttala sig. Elephant in the room situation.
Re: Kia EV9
Eller så är det som vanligt att säljare inte brukar kunna särskilt mycket om sina egna bilar…
Nuvarande bil:
IONIQ 5 AWD 77,4kWh MY24
IONIQ 5 RWD 72,6kWh MY22
BMW i3S 120Ah MY19
IONIQ 5 AWD 77,4kWh MY24
BMW i3S 120Ah MY19
Re: Kia EV9
Känns som EX90 har en edge här även om de är lite dyrare, men har ju laddluckan på rätt sida också för Tesla laddare samt 60 mil räckvidd istället för ca 50 som EV9
Blir nog en EX90 eller P3 som nästa tjänstebil
Blir nog en EX90 eller P3 som nästa tjänstebil
MYP 2022
MYP 2023
BMW M4 Comp 2022
MYP 2023
BMW M4 Comp 2022
Re: Kia EV9
Ja det är intressant, visste om hans lyckade försök med EV6 GT men inte Ioniq 6. Verkar dock ha varit någon form av lyckträff med EV6:an då jag inte läst/hört om någon annan som lyckats.Kofoten3 skrev: ↑09 nov 2023 13:41Att Peter Esse lyckats ladda nära 100 kW på Hyundais/Kias plattform med Kia Ev6 GT och Ioniq6 kan ju inte vara en slump. Mjukvara gissar jag. Men varför kan inte Kia vara tydliga med detta?MrRun skrev: ↑09 nov 2023 13:34Som cgullin säger så är det inte alls ovanligt längre med 150kW-laddare som är 400V och som sagt är Recharge och deras Kempower-laddare ett exempel. Bara å filtrera på Chargefinder och kolla på lite foton.
Och som sagt, på dessa och på V2 så laddas E-GMP stabilt med knappa 100kW. Men av någon anledning lyckas inte Tesla (! ) med det på sina V3-laddare.
Sen kan det ju vara så att det krävs ett samarbete mellan Tesla-Hyundai för att få till V3-laddningen bättre. Jag tror iaf inte att Hyundai ensamt kan lösa detta utan det ligger mer på Tesla.
Ioniq 5 FE AWD
Re: Kia EV9
Har också börjat kolla på både EX90 och PS3 som nästa bil, verkligen superfina båda två. Behöver inte 7-sits och gillar verkligen Volvos 6-sitsiga variant, känns riktigt lyxig. Men de blir rejält dyra båda två om man vill ha rätt utrustning och prestanda, och med obekvämt höga förmånsvärden. Så som jag vill ha dem hamnar PS3 på strax över 1,1 Mkr med ett förmånsvärde på över 11 000 kr, och EX90 på över 1,2 Mkr och ett förmånsvärde på över 12 000 kr. Inkl vinterdäck och drag på båda.
Gillar också Kia EV9, särskilt som 6-sits. Stor skillnad i pris och förmånsvärde jämfört med PS3 och EX90, men också en enklare bil och något sämre prestanda. Efter vad jag läst ovan är jag dock lite fundersam när det kommer till den upplevda kvalitetskänslan i bilen, och om den inte kan ladda snabbt på SuC så går den tyvärr bort helt.
Har istället börjat kika på Zeekr 001 istället. Visst, inte samma typ av bil som de andra ovan nämnda men fortfarande en stor bil med likvärdig (eller bättre) prestanda och utrustning, väldigt hög kvalitetskänsla, hög tech-nivå och riktigt trevlig att köra. Väsentligt lägre pris än PS3 och EX90, cirka 850 tkr för en fullutrustad Privilige inkl drag, vinterdäck mm. Och förmånsvärde på 7700 kr. Nedsidan är ju att det är ett nytt märke med bla osäkert andrahandsvärde, men blir förhoppningsvis ändå mindre i kronor än en markant dyrare EX90 el PS3. Sen såklart att det är en Kina-bil, men det är en annan diskussion (som man ju även kan ha för både Volvo och Polestar). Vill dock vänta lite och se vad folk tycker efter att ha ägt den ett tag.
KIA EV9 GT-Line-24
Fiat 500e Icon -23
Tesla Model S Long Range Plus -21 - SÅLD
Tesla MYP -22 - SÅLD
Tesla Model 3 LR AWD -19 - SÅLD
VW ID4 1st -21 - SÅLD
+ ett antal Leafar och trötta PlugIn-hybrider
Fiat 500e Icon -23
Tesla Model S Long Range Plus -21 - SÅLD
Tesla MYP -22 - SÅLD
Tesla Model 3 LR AWD -19 - SÅLD
VW ID4 1st -21 - SÅLD
+ ett antal Leafar och trötta PlugIn-hybrider
Re: Kia EV9
Var bara medveten om att Zeekr 001 också har 800V arkitektur och därmed med största sannolikhet kommer uppleva likartad problematik som EV9 vid SuC och andra 400V laddare. Men varför är det så viktigt för dig att kunna ladda vid SuC? Det är ju både dyrare och finns färre laddpunkter än av andra CCS laddare som är mer lämpade för dessa bilar.Donk skrev: ↑10 nov 2023 10:39Har också börjat kolla på både EX90 och PS3 som nästa bil, verkligen superfina båda två. Behöver inte 7-sits och gillar verkligen Volvos 6-sitsiga variant, känns riktigt lyxig. Men de blir rejält dyra båda två om man vill ha rätt utrustning och prestanda, och med obekvämt höga förmånsvärden. Så som jag vill ha dem hamnar PS3 på strax över 1,1 Mkr med ett förmånsvärde på över 11 000 kr, och EX90 på över 1,2 Mkr och ett förmånsvärde på över 12 000 kr. Inkl vinterdäck och drag på båda.
Gillar också Kia EV9, särskilt som 6-sits. Stor skillnad i pris och förmånsvärde jämfört med PS3 och EX90, men också en enklare bil och något sämre prestanda. Efter vad jag läst ovan är jag dock lite fundersam när det kommer till den upplevda kvalitetskänslan i bilen, och om den inte kan ladda snabbt på SuC så går den tyvärr bort helt.
Har istället börjat kika på Zeekr 001 istället. Visst, inte samma typ av bil som de andra ovan nämnda men fortfarande en stor bil med likvärdig (eller bättre) prestanda och utrustning, väldigt hög kvalitetskänsla, hög tech-nivå och riktigt trevlig att köra. Väsentligt lägre pris än PS3 och EX90, cirka 850 tkr för en fullutrustad Privilige inkl drag, vinterdäck mm. Och förmånsvärde på 7700 kr. Nedsidan är ju att det är ett nytt märke med bla osäkert andrahandsvärde, men blir förhoppningsvis ändå mindre i kronor än en markant dyrare EX90 el PS3. Sen såklart att det är en Kina-bil, men det är en annan diskussion (som man ju även kan ha för både Volvo och Polestar). Vill dock vänta lite och se vad folk tycker efter att ha ägt den ett tag.
BMW i4 M50 -24
BMW iX3 -23 (Korttidsleasing)
Kia EV6 GT -23 (Såld)
Kia EV6 GT Line -22 (Såld)
VW ID4 1st Max -21 (Såld)
Kia e-Niro Advanced Tech -19 (Såld)
Renault Zoe Intense -16 (Såld)
BMW iX3 -23 (Korttidsleasing)
Kia EV6 GT -23 (Såld)
Kia EV6 GT Line -22 (Såld)
VW ID4 1st Max -21 (Såld)
Kia e-Niro Advanced Tech -19 (Såld)
Renault Zoe Intense -16 (Såld)
Re: Kia EV9
Zeekr 01 verkar riktigt schysst faktiskt men Xpeng G9 är riktigt schysst invändigt
MYP 2022
MYP 2023
BMW M4 Comp 2022
MYP 2023
BMW M4 Comp 2022
-
- elbilist
- Inlägg: 56
- Blev medlem: 07 mar 2022 08:56
Re: Kia EV9
Inte enligt Zeekr själva.
https://zeekrglobal.com/article/15/
Edit: Eller är det den uppdaterade performance modelllen som har 800V?
BMW i4 M50 -24
BMW iX3 -23 (Korttidsleasing)
Kia EV6 GT -23 (Såld)
Kia EV6 GT Line -22 (Såld)
VW ID4 1st Max -21 (Såld)
Kia e-Niro Advanced Tech -19 (Såld)
Renault Zoe Intense -16 (Såld)
BMW iX3 -23 (Korttidsleasing)
Kia EV6 GT -23 (Såld)
Kia EV6 GT Line -22 (Såld)
VW ID4 1st Max -21 (Såld)
Kia e-Niro Advanced Tech -19 (Såld)
Renault Zoe Intense -16 (Såld)
Re: Kia EV9
Möjligt, Du länkar till FR - Zeekrs svar på Plaid när det gäller prestanda. Men de Zeekr 001 som strax börjar levereras i Sverige har definitivt 400V arkitektur och laddar 200 kW i ett 100 kWh batteri… Missförståndet är begripligt, bl a hade Alrik på AM&S missuppfattat infon under en intervju vid någon mässa.iAkita skrev: ↑10 nov 2023 20:57Inte enligt Zeekr själva.
https://zeekrglobal.com/article/15/
Edit: Eller är det den uppdaterade performance modelllen som har 800V?
https://www.zeekr.eu/content/dam/zeekre ... _SE_sv.pdf
Zeekr 001 2023
Polestar 2 2021
Polestar 2 2021
Re: Kia EV9
Berätta gärna om dessa billigare laddare som finns dessutom överallt?iAkita skrev: ↑10 nov 2023 18:25Var bara medveten om att Zeekr 001 också har 800V arkitektur och därmed med största sannolikhet kommer uppleva likartad problematik som EV9 vid SuC och andra 400V laddare. Men varför är det så viktigt för dig att kunna ladda vid SuC? Det är ju både dyrare och finns färre laddpunkter än av andra CCS laddare som är mer lämpade för dessa bilar.
Re: Kia EV9
Här till exempel (enbart 150 kW eller mer är med på bilden): Och här (zoomar man in är det betydligt fler än vad som syns på bilden):eloon skrev: ↑11 nov 2023 11:50Berätta gärna om dessa billigare laddare som finns dessutom överallt?iAkita skrev: ↑10 nov 2023 18:25Var bara medveten om att Zeekr 001 också har 800V arkitektur och därmed med största sannolikhet kommer uppleva likartad problematik som EV9 vid SuC och andra 400V laddare. Men varför är det så viktigt för dig att kunna ladda vid SuC? Det är ju både dyrare och finns färre laddpunkter än av andra CCS laddare som är mer lämpade för dessa bilar.
BMW i4 M50 -24
BMW iX3 -23 (Korttidsleasing)
Kia EV6 GT -23 (Såld)
Kia EV6 GT Line -22 (Såld)
VW ID4 1st Max -21 (Såld)
Kia e-Niro Advanced Tech -19 (Såld)
Renault Zoe Intense -16 (Såld)
BMW iX3 -23 (Korttidsleasing)
Kia EV6 GT -23 (Såld)
Kia EV6 GT Line -22 (Såld)
VW ID4 1st Max -21 (Såld)
Kia e-Niro Advanced Tech -19 (Såld)
Renault Zoe Intense -16 (Såld)
Re: Kia EV9
iAkita skrev: ↑11 nov 2023 12:27Här till exempel (enbart 150 kW eller mer är med på bilden):eloon skrev: ↑11 nov 2023 11:50Berätta gärna om dessa billigare laddare som finns dessutom överallt?iAkita skrev: ↑10 nov 2023 18:25Var bara medveten om att Zeekr 001 också har 800V arkitektur och därmed med största sannolikhet kommer uppleva likartad problematik som EV9 vid SuC och andra 400V laddare. Men varför är det så viktigt för dig att kunna ladda vid SuC? Det är ju både dyrare och finns färre laddpunkter än av andra CCS laddare som är mer lämpade för dessa bilar.
Screenshot_20231111_122140_ChargeFinder.jpg
Och här (zoomar man in är det betydligt fler än vad som syns på bilden):
Screenshot_20231111_122320_ChargeFinder.jpg
Tack, vem visste att den fanns en större och billigare och säkert smidigare laddnätverk är Superchargers?!
Re: Kia EV9
Vilket trevlig svar, när man är behjälplig och svarar på en fråga. Menar du att jag har manipulerat bilderna eller? Det är bara att gå in på chargefinder.com och kolla själv, om du nu tror att jag av någon märklig anledning försöker lura dig.eloon skrev: ↑11 nov 2023 12:42iAkita skrev: ↑11 nov 2023 12:27Här till exempel (enbart 150 kW eller mer är med på bilden):eloon skrev: ↑11 nov 2023 11:50Berätta gärna om dessa billigare laddare som finns dessutom överallt?iAkita skrev: ↑10 nov 2023 18:25Var bara medveten om att Zeekr 001 också har 800V arkitektur och därmed med största sannolikhet kommer uppleva likartad problematik som EV9 vid SuC och andra 400V laddare. Men varför är det så viktigt för dig att kunna ladda vid SuC? Det är ju både dyrare och finns färre laddpunkter än av andra CCS laddare som är mer lämpade för dessa bilar.
Screenshot_20231111_122140_ChargeFinder.jpg
Och här (zoomar man in är det betydligt fler än vad som syns på bilden):
Screenshot_20231111_122320_ChargeFinder.jpg
Sure. Might as well believe in unicorns.
BMW i4 M50 -24
BMW iX3 -23 (Korttidsleasing)
Kia EV6 GT -23 (Såld)
Kia EV6 GT Line -22 (Såld)
VW ID4 1st Max -21 (Såld)
Kia e-Niro Advanced Tech -19 (Såld)
Renault Zoe Intense -16 (Såld)
BMW iX3 -23 (Korttidsleasing)
Kia EV6 GT -23 (Såld)
Kia EV6 GT Line -22 (Såld)
VW ID4 1st Max -21 (Såld)
Kia e-Niro Advanced Tech -19 (Såld)
Renault Zoe Intense -16 (Såld)
Re: Kia EV9
Nej, utan att tro på att detta smörgåsbord av stolpar är ett alternativ, till och med billigare alternativ till SuC är lika med att tro på unicorns.
Re: Kia EV9
Vilken mardrömiAkita skrev: ↑11 nov 2023 12:27Här till exempel (enbart 150 kW eller mer är med på bilden):eloon skrev: ↑11 nov 2023 11:50iAkita skrev: ↑10 nov 2023 18:25Var bara medveten om att Zeekr 001 också har 800V arkitektur och därmed med största sannolikhet kommer uppleva likartad problematik som EV9 vid SuC och andra 400V laddare. Men varför är det så viktigt för dig att kunna ladda vid SuC? Det är ju både dyrare och finns färre laddpunkter än av andra CCS laddare som är mer lämpade för dessa bilar.
Berätta gärna om dessa billigare laddare som finns dessutom överallt?
Screenshot_20231111_122140_ChargeFinder.jpg
Och här (zoomar man in är det betydligt fler än vad som syns på bilden):
Screenshot_20231111_122320_ChargeFinder.jpg
Re: Kia EV9
I Sverige klarar man sig nog skapligt utan SUC.
Men ute på europatrip är det nog inte så kul att tvingas krångla med massa olika nätverk.
Men ute på europatrip är det nog inte så kul att tvingas krångla med massa olika nätverk.
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Re: Kia EV9
Jag förstå fortfarande inte? Förnekar du fortfarande att det finns fler laddställen, fler laddpunkter och att laddarna står tätare jämfört med SuC?
Du får såklart välja vilken bil du vill och vilket laddnätverk du vill. Jag skrev mest min första kommentar i all vänlighet för att det känns onödigt att välja bort bilar när det faktiskt finnas fler andra laddare än vad det finns SuC, och tänkte att du kanske inte var medveten om det. Det är svårt att förstå varför det ska gråtskrattas och hånas åt det, på ett forum som till att börja med finns till att hjälpa varandra.
Senast redigerad av iAkita, redigerad totalt 1 gånger.
BMW i4 M50 -24
BMW iX3 -23 (Korttidsleasing)
Kia EV6 GT -23 (Såld)
Kia EV6 GT Line -22 (Såld)
VW ID4 1st Max -21 (Såld)
Kia e-Niro Advanced Tech -19 (Såld)
Renault Zoe Intense -16 (Såld)
BMW iX3 -23 (Korttidsleasing)
Kia EV6 GT -23 (Såld)
Kia EV6 GT Line -22 (Såld)
VW ID4 1st Max -21 (Såld)
Kia e-Niro Advanced Tech -19 (Såld)
Renault Zoe Intense -16 (Såld)
Re: Kia EV9
Man behöver inte krångla. Det är bara att teckna ett månadsabonnemang med Elli eller någon annan, så räcket det med ett kort och man får ett enhetligt pris oavsett laddnätverk (förutom Ionity som blir lite billigare än andra nätverk). De 160 kr eller vad det nu kostar för en månad tar man snabbt igen under en Europatripp.
BMW i4 M50 -24
BMW iX3 -23 (Korttidsleasing)
Kia EV6 GT -23 (Såld)
Kia EV6 GT Line -22 (Såld)
VW ID4 1st Max -21 (Såld)
Kia e-Niro Advanced Tech -19 (Såld)
Renault Zoe Intense -16 (Såld)
BMW iX3 -23 (Korttidsleasing)
Kia EV6 GT -23 (Såld)
Kia EV6 GT Line -22 (Såld)
VW ID4 1st Max -21 (Såld)
Kia e-Niro Advanced Tech -19 (Såld)
Renault Zoe Intense -16 (Såld)
Re: Kia EV9
Undra hur räckvidden är på motorväg är lite orolig att 50 mil med en box design på bil gör rätt stor förlust, jag kommer köra en del motorväg i jobbet… hmmm
MYP 2022
MYP 2023
BMW M4 Comp 2022
MYP 2023
BMW M4 Comp 2022
Re: Kia EV9
Sett alltför många YouTubers som försökt sig på just det och krånglat med laddare som inte funkat med appen/kortet, eller inte funkat överhuvudtaget.iAkita skrev: ↑11 nov 2023 15:24Man behöver inte krångla. Det är bara att teckna ett månadsabonnemang med Elli eller någon annan, så räcket det med ett kort och man får ett enhetligt pris oavsett laddnätverk (förutom Ionity som blir lite billigare än andra nätverk). De 160 kr eller vad det nu kostar för en månad tar man snabbt igen under en Europatripp.
Inte kul hemma, men särskilt inte när man är på långresa i ett annat land..
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Re: Kia EV9
Jag har svårt att förstå hur de lyckas med det faktiskt. Det är inte svårare än någon annan touch-fri betalning. Men det är klart, om man envisas med att ha ett kort/en app för varje operatör blir det krångligt.taliz skrev: ↑11 nov 2023 15:41Sett alltför många YouTubers som försökt sig på just det och krånglat med laddare som inte funkat med appen/kortet, eller inte funkat överhuvudtaget.iAkita skrev: ↑11 nov 2023 15:24Man behöver inte krångla. Det är bara att teckna ett månadsabonnemang med Elli eller någon annan, så räcket det med ett kort och man får ett enhetligt pris oavsett laddnätverk (förutom Ionity som blir lite billigare än andra nätverk). De 160 kr eller vad det nu kostar för en månad tar man snabbt igen under en Europatripp.
Inte kul hemma, men särskilt inte när man är på långresa i ett annat land..
Som tur väl är är inte det nödvändigt längre. Om man inte nödvändigtvis vill ladda vill SuC vill säga. Då är man bunden till Teslas ganska opålitliga app (med reservation för att den kan ha blivit bättre sen jag provade senast). Kör man inte Tesla finns det ingen vinst att ladda vid SuC på det viset. Kör man Tesla är det såklart överlägset bäst och enklast.
Frågeställningen i den här tråden var att bilar som inte är Tesla går bort om de inte laddar snabbt vid SuC. Det har jag svårt att förstå, då SuC inte bidrar med något mervärde i de fallen.
BMW i4 M50 -24
BMW iX3 -23 (Korttidsleasing)
Kia EV6 GT -23 (Såld)
Kia EV6 GT Line -22 (Såld)
VW ID4 1st Max -21 (Såld)
Kia e-Niro Advanced Tech -19 (Såld)
Renault Zoe Intense -16 (Såld)
BMW iX3 -23 (Korttidsleasing)
Kia EV6 GT -23 (Såld)
Kia EV6 GT Line -22 (Såld)
VW ID4 1st Max -21 (Såld)
Kia e-Niro Advanced Tech -19 (Såld)
Renault Zoe Intense -16 (Såld)
Re: Kia EV9
Eller hur! Rena laddöknenBrages skrev: ↑11 nov 2023 14:05Vilken mardrömiAkita skrev: ↑11 nov 2023 12:27Här till exempel (enbart 150 kW eller mer är med på bilden):eloon skrev: ↑11 nov 2023 11:50iAkita skrev: ↑10 nov 2023 18:25Var bara medveten om att Zeekr 001 också har 800V arkitektur och därmed med största sannolikhet kommer uppleva likartad problematik som EV9 vid SuC och andra 400V laddare. Men varför är det så viktigt för dig att kunna ladda vid SuC? Det är ju både dyrare och finns färre laddpunkter än av andra CCS laddare som är mer lämpade för dessa bilar.
Berätta gärna om dessa billigare laddare som finns dessutom överallt?
Screenshot_20231111_122140_ChargeFinder.jpg
Och här (zoomar man in är det betydligt fler än vad som syns på bilden):
Screenshot_20231111_122320_ChargeFinder.jpg
BMW i4 M50 -24
BMW iX3 -23 (Korttidsleasing)
Kia EV6 GT -23 (Såld)
Kia EV6 GT Line -22 (Såld)
VW ID4 1st Max -21 (Såld)
Kia e-Niro Advanced Tech -19 (Såld)
Renault Zoe Intense -16 (Såld)
BMW iX3 -23 (Korttidsleasing)
Kia EV6 GT -23 (Såld)
Kia EV6 GT Line -22 (Såld)
VW ID4 1st Max -21 (Såld)
Kia e-Niro Advanced Tech -19 (Såld)
Renault Zoe Intense -16 (Såld)
Re: Kia EV9
De har använt Porsches och Audis kort, dvs motsvarande Elli.iAkita skrev: ↑11 nov 2023 16:23Jag har svårt att förstå hur de lyckas med det faktiskt. Det är inte svårare än någon annan touch-fri betalning. Men det är klart, om man envisas med att ha ett kort/en app för varje operatör blir det krångligt.taliz skrev: ↑11 nov 2023 15:41Sett alltför många YouTubers som försökt sig på just det och krånglat med laddare som inte funkat med appen/kortet, eller inte funkat överhuvudtaget.iAkita skrev: ↑11 nov 2023 15:24Man behöver inte krångla. Det är bara att teckna ett månadsabonnemang med Elli eller någon annan, så räcket det med ett kort och man får ett enhetligt pris oavsett laddnätverk (förutom Ionity som blir lite billigare än andra nätverk). De 160 kr eller vad det nu kostar för en månad tar man snabbt igen under en Europatripp.
Inte kul hemma, men särskilt inte när man är på långresa i ett annat land..
Som tur väl är är inte det nödvändigt längre. Om man inte nödvändigtvis vill ladda vill SuC vill säga. Då är man bunden till Teslas ganska opålitliga app (med reservation för att den kan ha blivit bättre sen jag provade senast). Kör man inte Tesla finns det ingen vinst att ladda vid SuC på det viset. Kör man Tesla är det såklart överlägset bäst och enklast.
Frågeställningen i den här tråden var att bilar som inte är Tesla går bort om de inte laddar snabbt vid SuC. Det har jag svårt att förstå, då SuC inte bidrar med något mervärde i de fallen.
De "ska" ju också funka på massa olika nätverk, men i praktiken verkar det funka lite sisådär..
Hmm Teslas app opålitlig? Det tror jag väldigt få håller med om.
Som sagt i Sverige går det nog ok för det mesta, men skulle inte vilja vara utan SUC ute i Europa.
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.