Hej alla
Jag har en M3 Long Range AWD 2021 med dragkrok som jag avbetalar varje månad genom dnb. Nu är jag trött på att betala 20% av min lön varje månad och undrar vilka lösningar finns då jag inte behöver bilen längre och har runt 330 tkr sparpengar.
Vad föreslår ni? Skulle jag hitta någon som vill ta över lånet eller försöka betala 383 tkr och sälja privat? Tack
Aktuell ränta:
4,45 % (Hade bara 0,25% för 17 månader)
Kapitalskuld:
383 400,58 kr
Slutdatum:
2024-03-31
Restskuld efter slutdatum:
354 593,00 kr
Råd - M3 - Privat avbetalning (DNB)
Moderator: Redaktion
- Vindens
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/gabriel651797
Re: Råd - M3 - Privat avbetalning (DNB)
Det ena behöver inte utesluta det andra? Det går alltid att försöka sälja bilen med alternativet att antingen betala kontant eller ta över lånet?
M3 LR -20
Tack och ja du har rätt men kommer jag inte förlöra mer med överlatelse? Eller betalar köpare också några tkr till mig? Sorry har ingen aning hur det fungerar.
- tobias_rullar
- Teslaägare
Du säljer väl bilen för ett pris. Sen har du en finansiering som säljaren kan överta. Isf så betalar köparen dig skillnaden mellan vad som är kvar av lånet och priset ni kommit överens om.
Tack för förklaringentobias_rullar skrev: ↑08 nov 2023 21:13Du säljer väl bilen för ett pris. Sen har du en finansiering som säljaren kan överta. Isf så betalar köparen dig skillnaden mellan vad som är kvar av lånet och priset ni kommit överens om.