Den andra hälften
Moderator: Redaktion
Re: Den andra hälften
Inga problem med tjejen.
Den var ju snygg, bra med glastak för hunden och hon älskade autodrive.
Sen sa hon bara att hon helst ville ha de i den matta svarta färgen som de hade på releasen.
Case closed.
Den var ju snygg, bra med glastak för hunden och hon älskade autodrive.
Sen sa hon bara att hon helst ville ha de i den matta svarta färgen som de hade på releasen.
Case closed.

Jag fick kommentaren när jag berättade att jag bokat en, vad skall du med den till? Men sen kom kommentaren den var rätt snygg.
På förmiddagen ringer min äldsta son kan du boka en till mig.
Lite hype är det
På förmiddagen ringer min äldsta son kan du boka en till mig.
Lite hype är det

Jag kan tipsa frugan om argumenten för...Jorma skrev:Gas P Dahl skrev:Min fru har precis bevittnat lanseringen vid frutkostbordet och är mycket positiv. Jag bokade igår morse så det kändes bra att i princip allt kändes positivt.
Hur har det gått för er där ute med övertygandet av era respektive partner? Jag kommer behöva lite tips framöver hur man argumenterar för en kraftigt specad 3:a.
Det känns som om man behöver kryssa i det mesta för att få en bil under 2018...
Och jag kommer att behöva tips om hur man övertygar frugan om att vi inte behöver all utrustning och värstingutförande.
Totally Ludicrous Tesla! P85DL, all utrustning, folierad blåmetallic.
Ska jag berätta för min sambo att jag reserverat en bil till henne, eller ska det bilen överraskning när jag kört och hämtat den?
Är det model X bör du föbereda henne för chocken först! Pundargurkan kan ta hårt annars!Martinen skrev:Ska jag berätta för min sambo att jag reserverat en bil till henne, eller ska det bilen överraskning när jag kört och hämtat den?

hybris skrev:Är det model X bör du föbereda henne för chocken först! Pundargurkan kan ta hårt annars!Martinen skrev:Ska jag berätta för min sambo att jag reserverat en bil till henne, eller ska det bilen överraskning när jag kört och hämtat den?
Haha. Nej hon får inte köra en bil som kostar så mycket.
Har du köpt Tibors Leaf till hen?
Låt henne prov köra en S så blir hon med på konceptet. Nämn sedan att det finns en billigare så bör det vara grönt.
Fast tjata inte för mycket, fick ikväll kommentaren "inte ett ord till om bilen"
Får ligga lågt tills imorgon, då hennes kompis bad mig övertyga hennes man om att bli intresserad av en
Men låt henne välja färg och inredningen så bör det vara lungt.
Fast tjata inte för mycket, fick ikväll kommentaren "inte ett ord till om bilen"

Får ligga lågt tills imorgon, då hennes kompis bad mig övertyga hennes man om att bli intresserad av en

Model 3 | LR | AWD | FSD | Midnight Silver Metallic | 19"
Såld: Model S 75 | Blå | AP1 | Panoramatak | Premium | 21" Arachnids
Såld: Model S 75 | Blå | AP1 | Panoramatak | Premium | 21" Arachnids
Herr X skrev:Argument för att köpa Model 3:
Har vi, som svenskar, råd? Ja, vi klarar som regel att bära kostnaden - då har vi ett ansvar mot resten av världen att göra detta. Någon måste gå före och köpa de fordon som är absolut nödvändiga att vi byter till för att vi inte ska förstöra vår planet - vi kan inte kräva att fattiga indier ska göra detta.
Vi har ett ansvar att köpa Tesla Model 3.
Argument för att köpa en maxad Model 3:
Tesla har stor marginal på fyrhjulsdrift, autopilot och lull-lull. En väldigt viktig del av vårt köp av Model 3 är att vi stödjer Tesla i sin mission att skapa en bättre värld. Genom att köpa tillval som Tesla har stor marginal på, så hjälper vi Tesla och gör alltså världen en större tjänst än om vi använder de samma pengarna på annat.
Tesla har listat ut att det är snabbt genomförbart att förbättra världen genom att spela med det kapitalistiska systemet istället för att, så som många aktivister, stå på barrikaderna och kämpa mot systemet. Elon Musk har, genom att jobba med oss i stället för mot oss, klarat att på bara några få år reducera klimatutsläppen märkbart. Under samma tid har tusentals klimat-aktivister från Greenpeace försökt uppnå liknande saker, men de har istället valt att åka runt i sina dieselbåtar och blockera för näringslivet - en metod som inte ger någon som helst effekt, annat än att folk blir förbannade när de saboterar.
Låt oss hjälpa Elon Musk och hans vision om en bättre värld. Låt oss se till att Tesla får de pengar de behöver genom att spela med på deras spelregler. Låt oss köpa en välutrustad bil som de tjänar pengar på - pengar som går till ett väldigt väldigt gott ändamål!
Damn.. Nu är även jag sugen på en maxad model 3. Och jag som tänkte köra basic

Tja.. hon fick köra min Model S några gånger.. sen när jag efter att ha reserverat en 3a och visade My Tesla så sa hon! Jag har värdens bästa pojkvän.. en till dig och en till mig.
Ps.. det var innan releasen.. nu är hon otålig.
Ps.. det var innan releasen.. nu är hon otålig.
Föll på eget grepp: "jättebra med elbil för det är billigt att köra"Svenssons skrev:Är det inte så att det är du som får prova bilen ibland och hon som kör den till vardags?Machris skrev:Min fru log lite överseende när jag sa att jag hade lagt en reservation men hon var också uppe o kollade på eventet.
Har noterat att det oftare är hon än jag som argumenterar med våra vänner om hur bra bilen är så jag tror hon börjar bli fast.![]()
Hur kommer man dit?
Börja med att nämna Tesla lagom ofta (Herr X argument är bra) och sen det viktigaste: Låt henne prova bilen
"Då tar jag bilen för jag har ju längst till jobbet"

Sjukt snygg röd S100D...
Sjukt snygg röd S85D...
Kvinnor är för listiga, förlorar själv alla strider med min fruga men frugan börjar förlora fighterna med våra döttrar så jag får väl försöka nyttja det. Misstänker dock att det kommer sluta med att både jag och frugan förlorar på det... Som tur är så gillar frugan inte stora bilar och barnen har inte körkort ännu.Machris skrev:Föll på eget grepp: "jättebra med elbil för det är billigt att köra"Svenssons skrev:Är det inte så att det är du som får prova bilen ibland och hon som kör den till vardags?Machris skrev:Min fru log lite överseende när jag sa att jag hade lagt en reservation men hon var också uppe o kollade på eventet.
Har noterat att det oftare är hon än jag som argumenterar med våra vänner om hur bra bilen är så jag tror hon börjar bli fast.![]()
Hur kommer man dit?
Börja med att nämna Tesla lagom ofta (Herr X argument är bra) och sen det viktigaste: Låt henne prova bilen
"Då tar jag bilen för jag har ju längst till jobbet"
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.