Väntrum Model Y
Moderator: Redaktion
Re: Väntrum Model Y
Beställde via leasingbolag runt 23-25 augusti Model Y Long range quicksilver 20", fortfarande inget VIN utan bara RN-nummer. Går segt det här!
- Andre_stockholm
- Teslaägare
Samma här. Har iofs beställt en rwd med 19" men samma färg. Har inget vin men ser att förväntad leverans fick ett datum nu. 24 okt - 4 november. Får hoppas då min tid med hyrbilen löper ut den 4e

Då är din Kinabyggd i och med RWD gissar jag? Min ska ju komma från Giga Berlin.
- Collin87
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/kenny368061
RWD kommer från Berlin numera också.
Är det Quicksilver eller MCR så är dom garanterat från Berlin.
M3 LR 19" Vit/svart -19
MY RWD 19" Vit/svart -23
VW ID.7 Pro Edition -24
VW ID.4 1st -21
VW ID.3 Pro Performance -21 (såld)
MY RWD 19" Vit/svart -23
- Andre_stockholm
- Teslaägare
Ok, då är vi väldigt samma lika i situation med Berlinbilar beställda sent i augusti - förmodligen kommer våra bilar i samma veva då. Messade Tesla nu och frågade kring en uppdatering, så får vi se vad de säger - jag fick indikation 14-20 okt för två veckor sen, men kan inte se att ngt har hänt på portalen etc.
Gissar att du också bara har ett RN-nummer i dagsläget?
Således är praktisk lev.tid på Model Y från Giga Berlin ca. 2 månader i dagsläget, förutsatt att bilen kommer enligt indikerat.Tesla skrev:Hej,
Vi har fortfarande estimat mellan November 9 - 23. För tillfället är det bara att invänta sms för inbokning utav leverans.
Vänligen,
Niklas
TESLA
- Fiskk
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/marcus687780
Jag fick tilldelad VIN på MYP vit för tre veckor sedan. förväntad leverans 23oktober - 6 november, från Berlin. Men ännu ingen indikation på att den ska komma nästa vecka. inget regnummer finns heller när jag söker på VIN. modell år 2024 enligt VIN. Börjar bli otålig....cazorp skrev: ↑20 okt 2023 10:36Således är praktisk lev.tid på Model Y från Giga Berlin ca. 2 månader i dagsläget, förutsatt att bilen kommer enligt indikerat.Tesla skrev:Hej,
Vi har fortfarande estimat mellan November 9 - 23. För tillfället är det bara att invänta sms för inbokning utav leverans.
Vänligen,
Niklas
TESLA
- Andre_stockholm
- Teslaägare
Märkligt, jag har preliminär leverans 24 oktober - 4 november, men inget VIN ännu. Har ingen förhoppning att bilen kommer under den tiden. Här däremot fått kontakt med en sales advisor så alltid nåhotFiskk skrev: ↑20 okt 2023 14:05Jag fick tilldelad VIN på MYP vit för tre veckor sedan. förväntad leverans 23oktober - 6 november, från Berlin. Men ännu ingen indikation på att den ska komma nästa vecka. inget regnummer finns heller när jag söker på VIN. modell år 2024 enligt VIN. Börjar bli otålig....cazorp skrev: ↑20 okt 2023 10:36Således är praktisk lev.tid på Model Y från Giga Berlin ca. 2 månader i dagsläget, förutsatt att bilen kommer enligt indikerat.Tesla skrev:Hej,
Vänligen,
Niklas
TESLA

Beställde min MY LR (Vit med svart inredning samt 20” fälgar) via Leaseplan 27 september och fick hämta den 16 Oktober!
Problemet nu är att de skulle varit vinterdäck med men inte sett till dem. Både jag och Leaseplan jagar Tesla som verkar ha strul att leverera dessa till fler än mig… Någon som vet något mer?
Problemet nu är att de skulle varit vinterdäck med men inte sett till dem. Både jag och Leaseplan jagar Tesla som verkar ha strul att leverera dessa till fler än mig… Någon som vet något mer?
-
- Referralkod: ts.la/sebastian237369
Min erfarenhet är att man behöver ringa och smsa dem minst en gång om dagen för att saker ska börja hända.Ramagon skrev: ↑21 okt 2023 18:58Beställde min MY LR (Vit med svart inredning samt 20” fälgar) via Leaseplan 27 september och fick hämta den 16 Oktober!
MYLR
- Fiskk
- Teslaägare
Kommer in två båtar med bilar till Malmö inatt/morgonbitti(isar highway och elbe highway). Någon som har koll o vet ifall dom e fulla med teslor? 

Hade uppskattad leverans 6-20/11 men fick idag sms och har bokat upphämtning till måndag nästa vecka
så kanske kom på någon av båtarna inatt. Dock inget regnummer än.
- Andre_stockholm
- Teslaägare
Hur länge fick du vänta på att få VIN? Jag har fortfarande inte fått någon info alls annat än att teslas gissning är att jag får bilen typ nästa vecka
Andre_stockholm skrev: ↑23 okt 2023 20:23Hur länge fick du vänta på att få VIN? Jag har fortfarande inte fått någon info alls annat än att teslas gissning är att jag får bilen typ nästa vecka![]()
Beställde 4/10. Fick Vin förra veckan.
- Fiskk
- Teslaägare
Är det en RWD från kina?masitaly skrev: ↑23 okt 2023 20:28Andre_stockholm skrev: ↑23 okt 2023 20:23Hur länge fick du vänta på att få VIN? Jag har fortfarande inte fått någon info alls annat än att teslas gissning är att jag får bilen typ nästa vecka![]()
Jag fick VIN för tre veckor sedan med förvänta leverans 23/10 till 6/11. Fortfarande inget sms. Model y performance från tyskland. Vet också att bilen byggdes den 4/10. Vad fan är det som tar sån tid?? Kines Y samt highlands kommer före redan byggda model y från tyskland.
MYP Quicksilver. Hur får man fram tillverkningsdatum?Fiskk skrev: ↑23 okt 2023 21:20Är det en RWD från kina?masitaly skrev: ↑23 okt 2023 20:28Andre_stockholm skrev: ↑23 okt 2023 20:23Hur länge fick du vänta på att få VIN? Jag har fortfarande inte fått någon info alls annat än att teslas gissning är att jag får bilen typ nästa vecka![]()
Jag fick VIN för tre veckor sedan med förvänta leverans 23/10 till 6/11. Fortfarande inget sms. Model y performance från tyskland. Vet också att bilen byggdes den 4/10. Vad fan är det som tar sån tid?? Kines Y samt highlands kommer före redan byggda model y från tyskland.
- Fiskk
- Teslaägare
Wow. Då är din också en tysk ju. Min är vit. Borde ju inte vara något konstigt med det tänker jag.masitaly skrev: ↑23 okt 2023 21:47MYP Quicksilver. Hur får man fram tillverkningsdatum?Fiskk skrev: ↑23 okt 2023 21:20Är det en RWD från kina?masitaly skrev: ↑23 okt 2023 20:28Andre_stockholm skrev: ↑23 okt 2023 20:23Hur länge fick du vänta på att få VIN? Jag har fortfarande inte fått någon info alls annat än att teslas gissning är att jag får bilen typ nästa vecka![]()
Är det modell år 2024 pådin?(tecken 10 i VIN = R)?
Byggdatumet fick jag via en tråd på reddit. Där e en snubbe som kan slå i något register i berlin och kina för att se just build date samt hardware nivå(3/4 osv), utifrån vin.
Beställde den 10:e okt, VIN efter en vecka ca, bokad upphämtning även här kommande måndag (mess idag). Har inte hittat reg-nr ännu… Mkt imponerande med 20 dagars lev-tid ändå om inget tjorvar nu….
Finansierar via DNB/finansiell leasing men osäker på om jag behöver förbereda ngt ytterligare inför hämtning än att jag betalat in kontantinsats o beviljad finansiering, någon som vet!?
Finansierar via DNB/finansiell leasing men osäker på om jag behöver förbereda ngt ytterligare inför hämtning än att jag betalat in kontantinsats o beviljad finansiering, någon som vet!?
- Fiskk
- Teslaägare
Årsmodell?MYP-qslvr skrev: ↑23 okt 2023 22:52Beställde den 10:e okt, VIN efter en vecka ca, bokad upphämtning även här kommande måndag (mess idag). Har inte hittat reg-nr ännu… Mkt imponerande med 20 dagars lev-tid ändå om inget tjorvar nu….
2024 enligt din beskrivning, dvs R som 10:e tecken i VIN!Fiskk skrev: ↑23 okt 2023 23:32Årsmodell?MYP-qslvr skrev: ↑23 okt 2023 22:52Beställde den 10:e okt, VIN efter en vecka ca, bokad upphämtning även här kommande måndag (mess idag). Har inte hittat reg-nr ännu… Mkt imponerande med 20 dagars lev-tid ändå om inget tjorvar nu….
- Fiskk
- Teslaägare
Tack! Helt otroligt. Beställde 30/8 och blev fråntagen mitt första vin för de inte kunde hålla bilen i 5 dagar i slutet av sept. Kunde först byta 1/10 pga pågående lease. Fick nytt vin för 3v sedan… imorgon kommer de ringas samtal kan jag säga.MYP-qslvr skrev: ↑23 okt 2023 23:452024 enligt din beskrivning, dvs R som 10:e tecken i VIN!Fiskk skrev: ↑23 okt 2023 23:32Årsmodell?MYP-qslvr skrev: ↑23 okt 2023 22:52Beställde den 10:e okt, VIN efter en vecka ca, bokad upphämtning även här kommande måndag (mess idag). Har inte hittat reg-nr ännu… Mkt imponerande med 20 dagars lev-tid ändå om inget tjorvar nu….
Men man har väl hamnat i en dum spot i deras byggschema med färgerna troligtvis. Om dom inte lyckas hitta den på lastplatsen imorgon.
Sådär, nu fick jag uppmaning att välja upphämtningstid mellan 1-3 november. Har fortfarande inget VIN och ser inget i appen/som inloggad, men nu har jag iaf. bokat in en tid för upphämtning. Festligt det härcazorp skrev: ↑20 okt 2023 09:36Ok, då är vi väldigt samma lika i situation med Berlinbilar beställda sent i augusti - förmodligen kommer våra bilar i samma veva då. Messade Tesla nu och frågade kring en uppdatering, så får vi se vad de säger - jag fick indikation 14-20 okt för två veckor sen, men kan inte se att ngt har hänt på portalen etc.
Gissar att du också bara har ett RN-nummer i dagsläget?

- Fiskk
- Teslaägare
la la la la kul för dig lalalala.. tesla svarar inte på mina uppmaningar..cazorp skrev: ↑24 okt 2023 09:18Sådär, nu fick jag uppmaning att välja upphämtningstid mellan 1-3 november. Har fortfarande inget VIN och ser inget i appen/som inloggad, men nu har jag iaf. bokat in en tid för upphämtning. Festligt det härcazorp skrev: ↑20 okt 2023 09:36Ok, då är vi väldigt samma lika i situation med Berlinbilar beställda sent i augusti - förmodligen kommer våra bilar i samma veva då. Messade Tesla nu och frågade kring en uppdatering, så får vi se vad de säger - jag fick indikation 14-20 okt för två veckor sen, men kan inte se att ngt har hänt på portalen etc.
Gissar att du också bara har ett RN-nummer i dagsläget?![]()
![]()

- Fiskk
- Teslaägare
Dom svarade i det dolda med att förlänga min förväntade leverans till 3/11-12/11 i appen... ffs jag snear.Fiskk skrev: ↑24 okt 2023 09:58la la la la kul för dig lalalala.. tesla svarar inte på mina uppmaningar..cazorp skrev: ↑24 okt 2023 09:18Sådär, nu fick jag uppmaning att välja upphämtningstid mellan 1-3 november. Har fortfarande inget VIN och ser inget i appen/som inloggad, men nu har jag iaf. bokat in en tid för upphämtning. Festligt det härcazorp skrev: ↑20 okt 2023 09:36Ok, då är vi väldigt samma lika i situation med Berlinbilar beställda sent i augusti - förmodligen kommer våra bilar i samma veva då. Messade Tesla nu och frågade kring en uppdatering, så får vi se vad de säger - jag fick indikation 14-20 okt för två veckor sen, men kan inte se att ngt har hänt på portalen etc.
Gissar att du också bara har ett RN-nummer i dagsläget?![]()
![]()
![]()
![]()
![]()