Förmånsbil

Moderator: Redaktion
När beställde du? Jag beställde LR, vit med drag och vinterdäck den 25:e juli och fick 21 november - 31 december ändrat till feb - mars 2024 under natten.
Har du fått vänta sedan mars? Eller har du själv förhalat för att få nya modellen?Joliblo skrev: ↑16 okt 2023 07:16Såg hur man uppdaterade sina beställningar i väntan på leverans i ett annat forum. Va tydligt att jämföra beställningar.
Modell: M3 Standard Range / Pearl White / Svart interiör / 18'' hjul + dubbfria / Dragkrok
Beställning: 3 mars (Tidigast leverans november)
Tilldelad VIN: NEJ
EDD: JAN 2024 - FEB 2024
Stad: Göteborg
Beställde i början av Juli men som förmånsbil som tidigast kunde tas ut i mitten av augusti. Får jag spekulera ser det ut som att drag är den gemensamma nämnaren för de som fått datum flyttat till 2024...joandercim skrev: ↑16 okt 2023 08:07När beställde du? Jag beställde LR, vit med drag och vinterdäck den 25:e juli och fick 21 november - 31 december ändrat till feb - mars 2024 under natten.
Jag beställde som förmånsbil med tidigast leverans november då min gamla bil löper ut.maxhallden skrev:Har du fått vänta sedan mars? Eller har du själv förhalat för att få nya modellen?Joliblo skrev: ↑16 okt 2023 07:16Såg hur man uppdaterade sina beställningar i väntan på leverans i ett annat forum. Va tydligt att jämföra beställningar.
Modell: M3 Standard Range / Pearl White / Svart interiör / 18'' hjul + dubbfria / Dragkrok
Ja känns lite udda det här. Har också fått ändrat idag till 3-6 veckor. Hade feb - mar igår och nov - feb i förrgår
Beror ju på efterfrågan på olika marknader. Antagligen kommer det väl en båtlast hit inom kort.
Hittills har man kunnat välja att avvakta till nästa leveranstillfälle. Jag sköt upp leveransen två gånger för min nuvarande bil, men det går inte längre.
Osäker på hur andra gjort, i mitt fall är det leasingbolaget som skött detta åt mig då det är en tjänstebil.highland skrev: ↑16 okt 2023 18:59Hur funkar det (ni som beställt), väljer jag något "önskar leverans tidigast xx" datum efter att man klickat på skicka beställningen eller? Jag använder den finska sidan och där står det "skicka beställning" men motsvarande knapp heter "beställ" på svenska sidan.
Jag är nämligen ute efter att ha bilen tidigast från mars 2024 då vårt nuvarande leasingavtal går ut. Vill beställa i bra tid men inte tabba mig på något vis med att det blir för tidigt.
Tack på förhand!
Modell: M3 Standard Range / Pearl White / Svart interiör / 18 hjul + dubbad vinterdäck.Joliblo skrev: ↑16 okt 2023 07:16Såg hur man uppdaterade sina beställningar i väntan på leverans i ett annat forum. Va tydligt att jämföra beställningar.
Vilken konfiguration och när beställde du?
Har noterat det flera gånger tidigare i tråden, men här kommer det igen
Tack! Försökte hitta men lyckades intep3tT4n skrev: ↑20 okt 2023 15:25Har noterat det flera gånger tidigare i tråden, men här kommer det igen![]()
Beställde den 2/9 en Vit Longe Range med standard 18", svart inredning utan andra tillägg (förutom dubbfria vinterhjul), med kontantbetalning.
Kan även avslöja en intressant detalj: bilen kliver in på en vikt precis under 1900 kg (1899) i mitt utförande, vilket är runt 20 kg mindre än tidigare modellen. Oerhört imponerande med tanke på att många av uppdateringarna torde höja vikten (längre, säkerheten i dörrarna, fler högtalare, mer isolering, dubbla glas, mm...)Kanske är så att spakarna och dimljusen väger bly
![]()