Vilken elbil/laddhybrid är billigast att leasa om man kör många mil per år tex 3-4000mil?
Jag skulle kolla vad övermilen kostar först. På vår Id3:à är det 7.50:- och på vår e-tron hiskeliga 20:- .
Sen frågar man på rätt mil och så räknar man själv. Problemet är att undermil inte betalas tillbaka om dom är över 500 mil (vw) vilket gör att jag alltid lägger mig på för lite mil och gladeligen betalar lite extra i slutet.
Någon som spanat något bra erbjudande nu?
Såg att e-niro går att få från 3350 kr/mån med 1500 mil/år. Det låter bra tycker jag eller?
Model S Plaid Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Någon som har några bra leads? Mg 4 för 3350 med 200 mil på 24 månader... nackdel enfasladdning och diverse andra problem.
Finns något på 12 månader?
Nissan leaf 13 månader för från 2995:- inkl. vinterhjul.
Det är ju faktiskt en bra kampanj, men hur är det med laddkontakt osv? Kampanjen jag fick upp var ju tyvärr på Hedin bil med allt vad det innebär.
Renault megane e tech hade varit trevlig..
Men med nuvarande marknad kanske man helt enkelt köper en bil för 220 000 privat och ändå får det billigare. Känns lite så!
Någon som har några bra leads? Mg 4 för 3350 med 200 mil på 24 månader... nackdel enfasladdning och diverse andra problem.
Finns något på 12 månader?
2000 mil, menar du?
1-fasladdning, ingen värmepump, ingen inbyggd navigator (men stöd för Android auto och Carplay), ingen backkamera. Det är väl det som skiljer den från de andra i MG4-familjen. Annars 51 kWh (LFP) och 88 kW DC-laddning, vilket inte är så tokigt.
Någon som har några bra leads? Mg 4 för 3350 med 200 mil på 24 månader... nackdel enfasladdning och diverse andra problem.
Finns något på 12 månader?
Nissan leaf 13 månader för från 2995:- inkl. vinterhjul.
Det är ju faktiskt en bra kampanj, men hur är det med laddkontakt osv? Kampanjen jag fick upp var ju tyvärr på Hedin bil med allt vad det innebär.
Renault megane e tech hade varit trevlig..
Men med nuvarande marknad kanske man helt enkelt köper en bil för 220 000 privat och ändå får det billigare. Känns lite så!
Leafen har fortfarande bara enfas-laddning (fast med en typ 2-kontakt numera iaf) och än
värre fortfarande CHAdeMO för snabbladdning (och då med Max 50kW), sopdåligt faktiskt.
Leafen har fortfarande bara enfas-laddning (fast med en typ 2-kontakt numera iaf) och än
värre fortfarande CHAdeMO för snabbladdning (och då med Max 50kW), sopdåligt faktiskt.
Oj, 1x29A 6,6kW i AC laddning som teoretisk max. Snarare 2-3 kW för att inte bränna huvudsäkringarna hemma.
MG5 känns kanske som ett bättre alternativ då för 3.295:-/mån.