Hej
Har en X 2018 körd ca. 134000km. Skulle backa ut från biltaket idag och slapp 0,5m bakåt vartefter bilen lade sig själv i P-läge. Samma sak framåt, bilen lägger sig i P-läge.
Problemet är inte systematiskt eftersom man slipper från 20cm till 1,5m förrän bilen hoppar i P-läge. Efter en stund med växlande till D-läge så slapp jag iväg med bilen. Inga problem då man kör. Kom hem på gården igen vartefter jag inte får på problemet mera. Allt funkar finemang.
Vad kan vara fel?
D- eller R läge hålls ej på vid start...hoppar till P-läge
Moderator: Redaktion
Re: D- eller R läge hålls ej på vid start...hoppar till P-läge
Dörr inte stängd ordentligt?
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
- fth
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/fredrik8071
Det finns ju en ”rumpsensor” som kontrollerar att det sitter någon i förarstolen och lägger i P annars, den kanske glitchade?
/fth
/fth
X90D, 7-sits monopost, Titanium Metallic, AP1, alla options
Tack för tipsen, skall undersöka lite. Jag tycker även att det är märkligt att det inte uppstår några felkoder??
Sitt ner på rumpan.
Jag hade problem med det första åren. Jag hade i muskelminnet att resa mig ur sätet när jag tittade bakåt för att backa på gårdsplanen.
Jag hade problem med det första åren. Jag hade i muskelminnet att resa mig ur sätet när jag tittade bakåt för att backa på gårdsplanen.
- Trean
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/tony98579
Har du tagit på dig bältet? Annars brukar bilen stanna automatiskt för att förhindra att den rullar iväg.
Tack för alla svar, skall försöka sitta på rumpan ordentligt framöver