Senaste version 2024.20

Här diskuterar vi frågor som berör flera av Teslas produkter.

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Jaegaern
Teslaägare
Inlägg: 855
Blev medlem: 22 jul 2021 10:37

Re: Senaste version 2023.38

Inlägg av Jaegaern »

ANLI skrev: 05 okt 2023 09:41
Jaegaern skrev: 05 okt 2023 09:12
Jag hade ovanligt många inbromsningar med AP igår på motorvägen. Sämre sikt med regn etc, men bromsade för skuggor och var överkänslig för lastbilar som närmade sig mittlinjen. På .32
Ett skäl för att för att slopa radarn var väl att minimera spökbromsningar.
Få tror väl att Tesla någonsin får ordning på farthållare/autopilot utan radar. I vart fall vid sämre sikt.
Tesla förstår ju inte heller att en farthållare bara ska hålla koll på bilen framför.

Tvingas nog nu att inaktivera radarn genom att uppdatera bilen p g a att appen inte kan väcka bilen.
Jag tror inte längre det här är ett sensorproblem, utan ett intelligensproblem. De måste bara träna mer för att få bort falsklarm.

En farthållare borde väl bromsa in om någon kommer in i filen också? Jag vill ju hålla hastigheten och inte krocka..?
Model Y LR vit/svart 2021
Model 3 RWD blå/svart 2022

Köp det mest uppenbara tillbehöret Tesla glömde till model Y https://etsy.me/3jlFpbV

Beställa lastgaller till grossistpris? Se mer här viewtopic.php?p=717298#p717298
Användarvisningsbild
enoch85
Teslaägare
Inlägg: 320
Blev medlem: 14 mar 2022 18:48
Referralkod: ts.la/daniel893595

Re: Senaste version 2023.38

Inlägg av enoch85 »

Tellus skrev: 05 okt 2023 10:26
Körde igår drygt 40 mil i plaid, mest motorväg.
Upptäckte till min glädje att avståndet till framförvarande bil har ökat rejält i läge 7 (som jag alltid haft inställt)
Tidigare har avstånd 7 varit för nära för min smak. Nu är avstånd 3 eller 4 samma som 7 var innan!
Riktigt bra, ända till mörkret kom. Då minskade avståndet till samma som tidigare, alltså avstånd 7 blev alltså som 3-4 dagtid.
2023.32.6

Inga spökbromsningar eller annat otyg, enda jobbiga var att koppla i AP efter varje filbyte
Nu ska jag inte ta åt mig äran (bara liiite), men jag skrev till Elon på Twitter förra året att avståndet på 7 borde öka kraftigt. Min argumentation fyllde en hel tweet. Han likade posten iaf.

Jag tycker också det är superskönt med längre avstånd. Precis som dig så tyckte jag det var alldeles för nära innan, särskilt vinter/vår (stenskott).
Volkswagen e-UP 2021
Tesla M3LR 2022
Mercedes E300de 2020 - såld
Användarvisningsbild
elvisp
Teslaägare
Inlägg: 38
Blev medlem: 17 jan 2022 09:31

Re: Senaste version 2023.38

Inlägg av elvisp »

Installera 32.7 igår kväll. Idag gnäller bilen på att jag måste använda Nyckelkortet för att starta bilen. Den registrerar inte tfn som nyckel när jag närmar mig utan jag måste använda appen för att låsa upp/starta bilen. Någon med liknande problem?
M3RWD 2022
Användarvisningsbild
SALVETA
Teslaägare
Inlägg: 192
Blev medlem: 16 jun 2019 14:46
Ort: Helsingborg

Re: Senaste version 2023.38

Inlägg av SALVETA »

elvisp skrev:
Installera 32.7 igår kväll. Idag gnäller bilen på att jag måste använda Nyckelkortet för att starta bilen. Den registrerar inte tfn som nyckel när jag närmar mig utan jag måste använda appen för att låsa upp/starta bilen. Någon med liknande problem?
Är kvar på lite äldre version men har också upplevt detta några gånger senaste veckan.
Har uppdaterat telefonen Samsung S21 nyligen så misstänker den först och främst.

Sent from my SM-G991B using Tapatalk

Användarvisningsbild
Imolarot
Teslaägare
Inlägg: 202
Blev medlem: 29 maj 2021 21:40

Re: Senaste version 2023.38

Inlägg av Imolarot »

elvisp skrev: 06 okt 2023 12:34
Installera 32.7 igår kväll. Idag gnäller bilen på att jag måste använda Nyckelkortet för att starta bilen. Den registrerar inte tfn som nyckel när jag närmar mig utan jag måste använda appen för att låsa upp/starta bilen. Någon med liknande problem?
Är väl lite likt det jag stött på... Bytte telefon och uppdaterade bilen samtidigt så vet inte vad som gett vad.

viewtopic.php?p=747948#p747948
Användarvisningsbild
elvisp
Teslaägare
Inlägg: 38
Blev medlem: 17 jan 2022 09:31

Re: Senaste version 2023.38

Inlägg av elvisp »

elvisp skrev: 06 okt 2023 12:34
Installera 32.7 igår kväll. Idag gnäller bilen på att jag måste använda Nyckelkortet för att starta bilen. Den registrerar inte tfn som nyckel när jag närmar mig utan jag måste använda appen för att låsa upp/starta bilen. Någon med liknande problem?
Skumt. Var ute i bilen nu. Ser att den lagt till dubletter på alla nycklar. Tex så heter min Telefon Iphones i iphone settings men den är även tillagd som Ihpone 14 Pro Max. Min frus telefon som heter Röda är även tillagd som Pixel 6 under under lås menyn i bilen. Alla är skapade den 5 oktober dvs igår när jag fick uppdateringen. Jag tog bort alla nya dubletter men den accepterar ändå inte telefonen som nyckel. Får starta om bilen och tfn och funkar inte det så skall jag försöka ta bort alla nycklar och sen lägga till dem igen...
M3RWD 2022
Användarvisningsbild
DanneR
Teslaägare
Inlägg: 3
Blev medlem: 19 aug 2021 20:39
Ort: Nitta
Referralkod: ts.la/daniel38852

Re: Senaste version 2023.38

Inlägg av DanneR »

elvisp skrev: 06 okt 2023 16:19
elvisp skrev: 06 okt 2023 12:34
Installera 32.7 igår kväll. Idag gnäller bilen på att jag måste använda Nyckelkortet för att starta bilen. Den registrerar inte tfn som nyckel när jag närmar mig utan jag måste använda appen för att låsa upp/starta bilen. Någon med liknande problem?
Skumt. Var ute i bilen nu. Ser att den lagt till dubletter på alla nycklar. Tex så heter min Telefon Iphones i iphone settings men den är även tillagd som Ihpone 14 Pro Max. Min frus telefon som heter Röda är även tillagd som Pixel 6 under under lås menyn i bilen. Alla är skapade den 5 oktober dvs igår när jag fick uppdateringen. Jag tog bort alla nya dubletter men den accepterar ändå inte telefonen som nyckel. Får starta om bilen och tfn och funkar inte det så skall jag försöka ta bort alla nycklar och sen lägga till dem igen...
Har ofta samma problem efter en uppdatering att den inte känner av mobilen som nyckel.
Det som i stort sett alltid funkar för mig är att bara stänga av bluetooth på mobilen och sedan slå på det igen.
Användarvisningsbild
kenjon
Teslaägare
Inlägg: 1456
Blev medlem: 30 mar 2020 09:42
Ort: Karlskoga
Referralkod: ts.la/kent 76750

Re: Senaste version 2023.38

Inlägg av kenjon »

Installerade 2023.32.7. Mycket sämre, den kör som om den vore alkoholpåverkad, mycket vingligare än tidigare, fler spökbromsningar, och en gång höll den på att svänga av vägen ner i diket! Även svår att välja fil när 2+1-väg går från enfilig till tvåfilig, svajar fram och tillbaka, väljer rätt ibland, slår av AP ibland.
Model 3 Performance 2020 blå (såld)
Model Y LR 2021 blå
Beställt Model Y P mars 2022 blå (estimerat aug-sept 2023) Avbeställd
Bokat Cybertruck
18 kWp solceller, 35 kWh batteri
Agge
Inlägg: 1
Blev medlem: 13 okt 2023 13:43

Re: Senaste version 2023.32

Inlägg av Agge »

siobm skrev: 27 sep 2023 22:24
Nån som kör med ALC till extraljus och fått problem efter version 2023.32.6? (M3 2019) Jag uppdaterade idag och ledbaren funkade inte nu ikväll.
Har dock inte felsökt mer än att jag kollat att ledbaren sitter kvar. :)
Samma problem, enligt bilkomponenter.no så kan du behöva byta ut din alc, det måste jag:
"God kveld kjære Tesla-venner!
Informasjonen under gjelder KUN deg som har montert ledbar/ekstralys og brukt ALC styrestrømadapter på en Tesla Model 3 2019-2021 med gamle hovedlykter (se bildet)
Den gjelder IKKE Tesla Model 3 med såkalt Matrix hovedlykter.
Som distributør av ALC vil vi hjelpe alle, også deg som har kjøpt ALC fra en av våre forhandlere.
Ved oppgradering til SW 2023.32.2 i bilen ser det ut til at ALC ikke lenger kan tyde datasignalet for fjernlys fra bilen, og ekstralys vil ikke tenne når fjernlys aktiveres.
1. Har du ikke oppdatert bilen enda anbefaler vi å vente med dette om du ønsker ekstralyset i funksjon
2. Har du oppdatert til 2023.32.2 eller nyere. Frykt ikke. Dette kan løses.
Hva må du gjøre?
Send oss en e-post til support@bilkomponenter.no
E-posten må inneholde følgende informasjon:
1. Ordrenummer hos oss eller kjøpsdato og firmanavn hos annet firma.
2. Hvis mulig ønsker vi at du tar bilde av og sender oss serienummeret på ALC-adapteren i din bil - finnes rett under strekkoden på siden av adapteret.
Understreker igjen at dette kun gjelder nevnte modell med nevnte hovedlykter. Alle andre modeller fra Tesla er ikke berørt.
Eier du en annen Teslamodell trenger du ikke kontakte oss.
PS! Har du en annen Teslamodell og ikke får på ekstralyset etter sommeren så ta en titt i våre manualer da det i 99,9% av tilfellene løses svært enkelt - https://www.bilkomponenter.no/blog"
Användarvisningsbild
Dr Mabuse
Teslaägare
Inlägg: 199
Blev medlem: 18 maj 2023 19:32
Ort: Örebro län
Kontakt:

Re: Senaste version 2023.32

Inlägg av Dr Mabuse »

Oscar11 skrev: 20 sep 2023 19:41
Min bil med vanlig AP har börjat bete sig annorlunda. Bromsar in inför vanliga korsningar och rondeller. Men tyvärr bromsade den även ner till 30 på 70 sträcka när jag närmade mig en utfart. Inga bilar i sikte…
Det var inte så att den felpositionerade sig, och trodde att du var inne i 30-området och irrade?
Händer mig dagligen...
Music is like vintage wine. It keeps getting better over the years,
if those who made it knew how to make it right.

Kör: Tesla Model 3 LR -22

Stort tack till Top Layer Customs / JWSR Solfilm & Reklam AB för utmärkt foliering.
Användarvisningsbild
Dr Mabuse
Teslaägare
Inlägg: 199
Blev medlem: 18 maj 2023 19:32
Ort: Örebro län
Kontakt:

Re: Senaste version 2023.38

Inlägg av Dr Mabuse »

Hur lång tid/många meter från start kan det ta (ska det ta?) innan GPS:en har dragit igång och kartan är centrerad?

Idag när jag skulle till jobbet hann det gå nästan två kilometer/ett par minuter i stadstrafik (30- och 40-väg med flera korsningar) från flerbilsgarage via parkering, utfarter, stopplikt, osv.
Och naturligtvis, hastighetssänkning eftersom bilen trodde den körde i bostadsområde parallellt med "stora vägen" man låg på...
Music is like vintage wine. It keeps getting better over the years,
if those who made it knew how to make it right.

Kör: Tesla Model 3 LR -22

Stort tack till Top Layer Customs / JWSR Solfilm & Reklam AB för utmärkt foliering.
Användarvisningsbild
mikebike
Teslaägare
Inlägg: 7738
Blev medlem: 06 okt 2020 12:24
Ort: Solna
Referralkod: ts.la/mikael72656

Re: Senaste version 2023.38

Inlägg av mikebike »

Dr Mabuse skrev: 16 okt 2023 19:06
Hur lång tid/många meter från start kan det ta (ska det ta?) innan GPS:en har dragit igång och kartan är centrerad?

Idag när jag skulle till jobbet hann det gå nästan två kilometer/ett par minuter i stadstrafik (30- och 40-väg med flera korsningar) från flerbilsgarage via parkering, utfarter, stopplikt, osv.
Och naturligtvis, hastighetssänkning eftersom bilen trodde den körde i bostadsområde parallellt med "stora vägen" man låg på...
Omedelbums.
Min bil verkar oftast tycka att den befinner sig 5 meter öster om den verkliga positionen, en stor förbättring jämfört med den gamla som konstant ansåg sig ligga 50 meter längre österut.
Volvo PV 544 Special 1963

Tesla Model Y LR 2022. Midnight Silver.
Användarvisningsbild
spacecoin
Teslaägare
Inlägg: 6599
Blev medlem: 30 aug 2019 19:30

Re: Senaste version 2023.38

Inlägg av spacecoin »

Dr Mabuse skrev: 16 okt 2023 19:06
Hur lång tid/många meter från start kan det ta (ska det ta?) innan GPS:en har dragit igång och kartan är centrerad?
Testa en scroll-wheel reset om det tar mer än 10 sekunder.
Användarvisningsbild
balboah
Teslaägare
Inlägg: 6
Blev medlem: 08 okt 2021 09:30

Re: Senaste version 2023.36

Inlägg av balboah »

Efter att ha uppdaterat till 2023.32.6 har jag märkt flera problem med autopiloten (model 3).

Kan inte längre ställa in en offset på hastigheten om jag väljer "aktuell hastighet", utan behöver nu välja hastighetsgränsen +5km/h istället. Med andra ord kan jag inte välja att fortsätta på nuvarande hastighet men med möjlighet att själv höja lite över hasitghetsgränsen, utan måste välja att den direkt ska börja köra efter nuvarande hastighetsgränsen +5km/h.

Saktar in på raksträckor till synes random, men misstänker att den tror att de kommer en korsning jag ska svänga på. Även fast inställd rutt säger att vägen fortsätter rakt fram och även fast de inte finns några korsningar. T.ex. från 70km/h ner till 30-40 om jag inte gör något, eller till 70 på en 80-väg.

Detta förstör rätt mycket och jag har börjat köra mer manuellt istället
Användarvisningsbild
MNA
Teslaägare
Inlägg: 145
Blev medlem: 22 apr 2023 08:05
Referralkod: ts.la/martin705425

Re: Senaste version 2023.38

Inlägg av MNA »

Laddade ner 2023.32.9 nyss. Får se hur den är imorn då. Hoppas trailer mode är förbättrat iaf 👍
Model Y LR -23. Vit/svart. Beställd 22/4. Upphämtad 19/5.
Användarvisningsbild
spacecoin
Teslaägare
Inlägg: 6599
Blev medlem: 30 aug 2019 19:30

Re: Senaste version 2023.38

Inlägg av spacecoin »

Användarvisningsbild
MNA
Teslaägare
Inlägg: 145
Blev medlem: 22 apr 2023 08:05
Referralkod: ts.la/martin705425

Re: Senaste version 2023.38

Inlägg av MNA »

MNA skrev: 19 okt 2023 19:39
Laddade ner 2023.32.9 nyss. Får se hur den är imorn då. Hoppas trailer mode är förbättrat iaf 👍
Ingen skillnad på trailermode iaf, man blir fortfarande överkörd 😂
Model Y LR -23. Vit/svart. Beställd 22/4. Upphämtad 19/5.
Användarvisningsbild
Jaegaern
Teslaägare
Inlägg: 855
Blev medlem: 22 jul 2021 10:37

Re: Senaste version 2023.36

Inlägg av Jaegaern »

balboah skrev: 18 okt 2023 10:46
Efter att ha uppdaterat till 2023.32.6 har jag märkt flera problem med autopiloten (model 3).

Kan inte längre ställa in en offset på hastigheten om jag väljer "aktuell hastighet", utan behöver nu välja hastighetsgränsen +5km/h istället. Med andra ord kan jag inte välja att fortsätta på nuvarande hastighet men med möjlighet att själv höja lite över hasitghetsgränsen, utan måste välja att den direkt ska börja köra efter nuvarande hastighetsgränsen +5km/h.

Saktar in på raksträckor till synes random, men misstänker att den tror att de kommer en korsning jag ska svänga på. Även fast inställd rutt säger att vägen fortsätter rakt fram och även fast de inte finns några korsningar. T.ex. från 70km/h ner till 30-40 om jag inte gör något, eller till 70 på en 80-väg.

Detta förstör rätt mycket och jag har börjat köra mer manuellt istället
Förstår inte första delen. Har det inte alltid varit så att den håller sig till offset från hastighetsgräns?
Model Y LR vit/svart 2021
Model 3 RWD blå/svart 2022

Köp det mest uppenbara tillbehöret Tesla glömde till model Y https://etsy.me/3jlFpbV

Beställa lastgaller till grossistpris? Se mer här viewtopic.php?p=717298#p717298
Användarvisningsbild
tor-ake
Teslaägare
Inlägg: 1801
Blev medlem: 04 maj 2019 09:27

Re: Senaste version 2023.36

Inlägg av tor-ake »

Jaegaern skrev: 20 okt 2023 12:44
balboah skrev: 18 okt 2023 10:46
Efter att ha uppdaterat till 2023.32.6 har jag märkt flera problem med autopiloten (model 3).

Kan inte längre ställa in en offset på hastigheten om jag väljer "aktuell hastighet", utan behöver nu välja hastighetsgränsen +5km/h istället. Med andra ord kan jag inte välja att fortsätta på nuvarande hastighet men med möjlighet att själv höja lite över hasitghetsgränsen, utan måste välja att den direkt ska börja köra efter nuvarande hastighetsgränsen +5km/h.

Saktar in på raksträckor till synes random, men misstänker att den tror att de kommer en korsning jag ska svänga på. Även fast inställd rutt säger att vägen fortsätter rakt fram och även fast de inte finns några korsningar. T.ex. från 70km/h ner till 30-40 om jag inte gör något, eller till 70 på en 80-väg.

Detta förstör rätt mycket och jag har börjat köra mer manuellt istället
Förstår inte första delen. Har det inte alltid varit så att den håller sig till offset från hastighetsgräns?
Nej det var typ en bugg förut, vilket var väldigt bra. Nu verkar det vara mer konsistens med beskrivningen, vilket förvisso kan vara en "förbättring" men summa summarum är en försämrad funktion för oss som utnyttjade buggen.
Model 3 SR+, Vit, 2019-06-28 - 2019-09-02
Model 3 RWD Grå, 2022-08-31 -
Användarvisningsbild
Jaegaern
Teslaägare
Inlägg: 855
Blev medlem: 22 jul 2021 10:37

Re: Senaste version 2023.36

Inlägg av Jaegaern »

tor-ake skrev: 20 okt 2023 12:51
Jaegaern skrev: 20 okt 2023 12:44
balboah skrev: 18 okt 2023 10:46
Efter att ha uppdaterat till 2023.32.6 har jag märkt flera problem med autopiloten (model 3).

Kan inte längre ställa in en offset på hastigheten om jag väljer "aktuell hastighet", utan behöver nu välja hastighetsgränsen +5km/h istället. Med andra ord kan jag inte välja att fortsätta på nuvarande hastighet men med möjlighet att själv höja lite över hasitghetsgränsen, utan måste välja att den direkt ska börja köra efter nuvarande hastighetsgränsen +5km/h.

Saktar in på raksträckor till synes random, men misstänker att den tror att de kommer en korsning jag ska svänga på. Även fast inställd rutt säger att vägen fortsätter rakt fram och även fast de inte finns några korsningar. T.ex. från 70km/h ner till 30-40 om jag inte gör något, eller till 70 på en 80-väg.

Detta förstör rätt mycket och jag har börjat köra mer manuellt istället
Förstår inte första delen. Har det inte alltid varit så att den håller sig till offset från hastighetsgräns?
Nej det var typ en bugg förut, vilket var väldigt bra. Nu verkar det vara mer konsistens med beskrivningen, vilket förvisso kan vara en "förbättring" men summa summarum är en försämrad funktion för oss som utnyttjade buggen.
Aha jag förstår!
Model Y LR vit/svart 2021
Model 3 RWD blå/svart 2022

Köp det mest uppenbara tillbehöret Tesla glömde till model Y https://etsy.me/3jlFpbV

Beställa lastgaller till grossistpris? Se mer här viewtopic.php?p=717298#p717298
Användarvisningsbild
Nx gen
Teslaägare
Inlägg: 31
Blev medlem: 12 nov 2017 11:08

Re: Senaste version 2023.38

Inlägg av Nx gen »

Någon som kan skicka till Elon att dom ska fixa vindrutetorkarna. Jag vill ha att när man aktiverar torkarna med ett tryck och vill ha auto, så ska det bara vara att dra spaken åt vänster. Istället för som nu, trycka 5-6 gånger åt höger. Funktionen jag vill ha är att kunna loopa navigeringen av torkaralternativen.
Användarvisningsbild
enoch85
Teslaägare
Inlägg: 320
Blev medlem: 14 mar 2022 18:48
Referralkod: ts.la/daniel893595

Re: Senaste version 2023.38

Inlägg av enoch85 »

Nx gen skrev: 21 okt 2023 15:42
Någon som kan skicka till Elon att dom ska fixa vindrutetorkarna. Jag vill ha att när man aktiverar torkarna med ett tryck och vill ha auto, så ska det bara vara att dra spaken åt vänster. Istället för som nu, trycka 5-6 gånger åt höger. Funktionen jag vill ha är att kunna loopa navigeringen av torkaralternativen.
Har du Twitter (X)?

https://twitter.com/elonmusk
Volkswagen e-UP 2021
Tesla M3LR 2022
Mercedes E300de 2020 - såld
Användarvisningsbild
Nx gen
Teslaägare
Inlägg: 31
Blev medlem: 12 nov 2017 11:08

Re: Senaste version 2023.38

Inlägg av Nx gen »

Nej tyvärr. Du får gärna posta om du vill. Jag kommer inte skaffa förrän de har alla funktioner jag behöver.
Användarvisningsbild
balboah
Teslaägare
Inlägg: 6
Blev medlem: 08 okt 2021 09:30

Re: Senaste version 2023.36

Inlägg av balboah »

Jaegaern skrev: 20 okt 2023 12:44
balboah skrev: 18 okt 2023 10:46
Efter att ha uppdaterat till 2023.32.6 har jag märkt flera problem med autopiloten (model 3).

Kan inte längre ställa in en offset på hastigheten om jag väljer "aktuell hastighet", utan behöver nu välja hastighetsgränsen +5km/h istället. Med andra ord kan jag inte välja att fortsätta på nuvarande hastighet men med möjlighet att själv höja lite över hasitghetsgränsen, utan måste välja att den direkt ska börja köra efter nuvarande hastighetsgränsen +5km/h.

Saktar in på raksträckor till synes random, men misstänker att den tror att de kommer en korsning jag ska svänga på. Även fast inställd rutt säger att vägen fortsätter rakt fram och även fast de inte finns några korsningar. T.ex. från 70km/h ner till 30-40 om jag inte gör något, eller till 70 på en 80-väg.

Detta förstör rätt mycket och jag har börjat köra mer manuellt istället
Förstår inte första delen. Har det inte alltid varit så att den håller sig till offset från hastighetsgräns?
Ja lite dåligt beskrivet av mig. Men de finns ju en inställning för hastighetsgräns, som jag satt till offset +10km/h.
Tidigare kunde jag köra autopilot och öka hastigheten till max 10km över gränsen. Nu kan jag inte öka över gränsen, men de går fortfarande om jag väljer inställd hastighet till ”hastighetsgräns” med offset istället för ”aktuell hastighet”.

Vet inte om de blev tydligare beskrivet 😛
Användarvisningsbild
HerrNilsson
Teslaägare
Inlägg: 678
Blev medlem: 29 apr 2015 09:52

Re: Senaste version 2023.36

Inlägg av HerrNilsson »

balboah skrev: 18 okt 2023 10:46
Efter att ha uppdaterat till 2023.32.6 har jag märkt flera problem med autopiloten (model 3).

Kan inte längre ställa in en offset på hastigheten om jag väljer "aktuell hastighet", utan behöver nu välja hastighetsgränsen +5km/h istället. Med andra ord kan jag inte välja att fortsätta på nuvarande hastighet men med möjlighet att själv höja lite över hasitghetsgränsen, utan måste välja att den direkt ska börja köra efter nuvarande hastighetsgränsen +5km/h.
Japp detta störde mig också :)
Nu måste man aktivera AP vid satt laglig hastighet och går inte att köra fortare på AP än det. Alternativt att man ställer in en högre tillåten hastighet men då accelererar bilen upp till det så fort man aktiverar AP.

Hoppas dom återgår till som det var, blir rätt störande detta när man aktiverar AP många gånger om dagen.
Mvh
Nilsson


Skriv svar