Kö vid laddare……

Här diskuterar vi elektriska fordon från andra tillverkare än Tesla

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Macki
elbilist

Kö vid laddare……

Inlägg av Macki »

Hur ska man få bukt med det här problemet med alla taxibilar som står och slöladdar vid 350kw laddare till 100% i över en timme och struntar i allt och alla! :twisted:

Fan en fredag kväll rullar man in på ionity Malmö och ser 5 taxi bilar alla långt över 30min laddning och en plugin Mercedes :o
IMG_8501.jpeg
Man undrar ju varför de inte är ute och kör kunder…..

Extra irriterande för oss med riktigt snabbladdande bilar ( nåja jag har ju min i5 4 dagar till )

Borde haft att över en viss beläggning så är det en max laddtid och sen blir det minutpris…..

Hemskt med dessa taxibilar i Malmö, och mer nonchalanta än dessa taxiförare är svårt att hitta.
Bengt-re
elbilist

Re: Kö vid laddare……

Inlägg av Bengt-re »

Macki skrev: 29 sep 2023 20:54
Hur ska man få bukt med det här problemet med alla taxibilar som står och slöladdar vid 350kw laddare till 100% i över en timme och struntar i allt och alla! :twisted:

Fan en fredag kväll rullar man in på ionity Malmö och ser 5 taxi bilar alla långt över 30min laddning och en plugin Mercedes :o

IMG_8501.jpeg

Extra irriterande för oss med riktigt snabbladdande bilar ( nåja jag har ju min i5 4 dagar till )

Borde haft att över en viss beläggning så är det en max laddtid och sen blir det minutpris…..

Hemskt med dessa taxibilar i Malmö, och mer nonchalanta än dessa taxiförare är svårt att hitta.
Gilla läget. Håll dig borta ifrån Ionity - det sparar mycken frustration
Användarvisningsbild
Macki
elbilist

Inlägg av Macki »

Blir väl bättre när alla billiga abonnemang löper ut och folk förhoppningsvis laddar nån annanstans, betalar gärna lite mer för att kunna ladda fort, sen borde dessa taxibilar ha nån central att ladda på istället för att ta plats för de som är ute och långkör…..
iAkita
elbilist

Inlägg av iAkita »

Macki skrev: 29 sep 2023 20:54

IMG_8501.jpeg

Du kan kanske börja med att publicera din bild och text på Ionity Nordics Facebooksida, om du har tillgång till Facebook. Eller maila till deras kuntjänst. Ju fler som ligger på för att Taxi (och även andra bilister) inte ska stanna onödigt länge desto bättre. Det innebär ju förlorade inkomster för dem också.
Senast redigerad av iAkita, redigerad totalt 1 gånger.
Peugeot e-5008 GT Ultimate -25
BMW i4 M50 -24 (Såld)
BMW iX3 -23 (Korttidsleasing)
Kia EV6 GT -23 (Såld)
Kia EV6 GT Line -22 (Såld)
VW ID4 1st Max -21 (Såld)
Kia e-Niro Advanced Tech -19 (Såld)
Renault Zoe Intense -16 (Såld)
Nect
elbilist

Inlägg av Nect »

Ionity har blivit tillhållet för Taxiförare tyvärr.
Så jag försöker undvika Ionity så mycket det går…
Audi Q8 E-tron 50, S-line -24
Polestar 2 LRSM -25
Skriv svar