Är det samma upplösning på skärmen i den nya modellen eller har den också uppdaterats? Jag funderar på skärpan. Många har påtalat responsen, ljusstyrkan och kanterna, men jag har inte hört någon kommentera upplösningen.
Är det samma upplösning på skärmen i den nya modellen eller har den också uppdaterats? Jag funderar på skärpan. Många har påtalat responsen, ljusstyrkan och kanterna, men jag har inte hört någon kommentera upplösningen.
Jag har tyvärr inte svaret på din fråga, men vill ändå lägga till att jag upplevde att skärmen även var tunnare. Jag sa det till en av Teslas representanter som svarade "jo, men det är den!". Kan ju dock blivit ett missförstånd och han kanske syftade på "bezel"/kant som definitivt blivit tunnare.
Någon som vet hur knappen (på spaken) för vindrutespolaren ersatts samt hur man gör helljusblink utan spaken?
Finns en knapp på ratten för spolare. Med senaste mjukvaran kan man(även i befintliga 3/Y) styra vindrutetorkarna via scrollhjulen.
Är även en knapp på ratten för ljus, antar man kan blinka på ngt vis(bör stå i manualen).
Någon som vet hur knappen (på spaken) för vindrutespolaren ersatts samt hur man gör helljusblink utan spaken?
Om jag räknat rätt är det åtta (8) nya knappar på ratten.
Det är ju blinkers, torkning, spolning, hel/halvljus, helljusblink och farthållare som måste manövreras på nytt sätt/plats när man tar bort spakarna. Förutom D/R/N/P som flyttas till skärmen.
Någon som vet hur knappen (på spaken) för vindrutespolaren ersatts samt hur man gör helljusblink utan spaken?
Om jag räknat rätt är det åtta (8) nya knappar på ratten.
Det är ju blinkers, torkning, spolning, hel/halvljus, helljusblink och farthållare som måste manövreras på nytt sätt/plats när man tar bort spakarna. Förutom D/R/N/P som flyttas till skärmen.
Idag var jag och klämde på bilen i Mall of Scandinavia. Den ger ett gediget intryck, känns välbyggd och med bra materialval. Svårt att veta om stolarna är bättre efter att jag suttit några minuter medan bilen står still, men nog ger de mer sidostöd. Påminner lite mer om de BMW sportstolar jag satt så bra i innan jag skaffade Teslan. Jag sitter i och för sig bra i Teslan också, men sidostödet är inte lika bra. Knapparna på ratten gav en bra känsla, men hur de fungerar i verkliga trafiksituationer går inte att bedöma utan att ha gett sig ut i trafiken.
Hoppas en provkörningsbil snart dyker upp så det går att få ett vettigt intryck av fjädring/ljudnivå. Det är ju där jag främst vill se förbättringar. Även om min Model 3, efter lite ljuddämpningsinsatser, byte till tystare däck, samt användning av lägre lufttryck än Tesla rekommenderar, fått en ganska bra ljudnivå så vill jag ändå att den sänks ännu mer. Likaså är en mer följsam fjädring att föredra.
Model 3 LR AWD, 2025, stealth grey med vit inredning.
Idag var jag och klämde på bilen i Mall of Scandinavia. Den ger ett gediget intryck, känns välbyggd och med bra materialval. Svårt att veta om stolarna är bättre efter att jag suttit några minuter medan bilen står still, men nog ger de mer sidostöd. Påminner lite mer om de BMW sportstolar jag satt så bra i innan jag skaffade Teslan. Jag sitter i och för sig bra i Teslan också, men sidostödet är inte lika bra. Knapparna på ratten gav en bra känsla, men hur de fungerar i verkliga trafiksituationer går inte att bedöma utan att ha gett sig ut i trafiken.
Hoppas en provkörningsbil snart dyker upp så det går att få ett vettigt intryck av fjädring/ljudnivå. Det är ju där jag främst vill se förbättringar. Även om min Model 3, efter lite ljuddämpningsinsatser, byte till tystare däck, samt användning av lägre lufttryck än Tesla rekommenderar, fått en ganska bra ljudnivå så vill jag ändå att den sänks ännu mer. Likaså är en mer följsam fjädring att föredra.
Provsatt också i MOS. Kändes som mer plats i stolarna över axlarna och skulderbladen.
Ingen större mening att köpa en S som jag också provsatt sett utifrån sittkomforten.
Oj oj! Rykte om att Plaid motorerna sitter i nya M3P.
Får börja jobba övertid snart, för om det stämmer blir det ett givet köp
Redan börjat. Någon som vill ha en 2023 LR med låg ränta?
Bilar: Tesla model 3 LR 2023, Renault Zoe 52kwh Edition One
Solceller: 12,1kwh. Pixii Home 20Kw/20Kwh
Sålda: Opel Corsa E 2021, MG ZS EV 2021, Tesla M3 LR 2021
Oj oj! Rykte om att Plaid motorerna sitter i nya M3P.
Får börja jobba övertid snart, för om det stämmer blir det ett givet köp
Märkligt att de spekulerar om "Tri-Motor". Min minnesbild är att det i samma dokument som "T"-koden förkommer också var tydligt att det är Dual Motor, inte Tri Motor.
Oavsett väldigt spännande såklart. Personligen tycker jag redan uppdateringarna som skett på LR räcker för köp, dvs skulle det komma en Highland P med exakt samma prestanda som nuvarande P så skulle jag köpa den. Får vi dessutom en boost i prestanda så blir det ett än mer självklart köp (om inte priset sticker iväg något galet...).
Oj oj! Rykte om att Plaid motorerna sitter i nya M3P.
Får börja jobba övertid snart, för om det stämmer blir det ett givet köp
Märkligt att de spekulerar om "Tri-Motor". Min minnesbild är att det i samma dokument som "T"-koden förkommer också var tydligt att det är Dual Motor, inte Tri Motor.
Oavsett väldigt spännande såklart. Personligen tycker jag redan uppdateringarna som skett på LR räcker för köp, dvs skulle det komma en Highland P med exakt samma prestanda som nuvarande P så skulle jag köpa den. Får vi dessutom en boost i prestanda så blir det ett än mer självklart köp (om inte priset sticker iväg något galet...).
Är lite tråkigt hur "trött" bilen är 140-230.
Ja man får inte köra så fort men det är kul med acceleration ibland
Bilar: Tesla model 3 LR 2023, Renault Zoe 52kwh Edition One
Solceller: 12,1kwh. Pixii Home 20Kw/20Kwh
Sålda: Opel Corsa E 2021, MG ZS EV 2021, Tesla M3 LR 2021
Oj oj! Rykte om att Plaid motorerna sitter i nya M3P.
Får börja jobba övertid snart, för om det stämmer blir det ett givet köp
Märkligt att de spekulerar om "Tri-Motor". Min minnesbild är att det i samma dokument som "T"-koden förkommer också var tydligt att det är Dual Motor, inte Tri Motor.
Oavsett väldigt spännande såklart. Personligen tycker jag redan uppdateringarna som skett på LR räcker för köp, dvs skulle det komma en Highland P med exakt samma prestanda som nuvarande P så skulle jag köpa den. Får vi dessutom en boost i prestanda så blir det ett än mer självklart köp (om inte priset sticker iväg något galet...).
Är lite tråkigt hur "trött" bilen är 140-230.
Ja man får inte köra så fort men det är kul med acceleration ibland
Jupp. Nackdelen med att ha en Plaid är att tom Pn känns lite seg nu, särskilt när man är uppe i fart
Oj oj! Rykte om att Plaid motorerna sitter i nya M3P.
Får börja jobba övertid snart, för om det stämmer blir det ett givet köp
Märkligt att de spekulerar om "Tri-Motor". Min minnesbild är att det i samma dokument som "T"-koden förkommer också var tydligt att det är Dual Motor, inte Tri Motor.
Oavsett väldigt spännande såklart. Personligen tycker jag redan uppdateringarna som skett på LR räcker för köp, dvs skulle det komma en Highland P med exakt samma prestanda som nuvarande P så skulle jag köpa den. Får vi dessutom en boost i prestanda så blir det ett än mer självklart köp (om inte priset sticker iväg något galet...).
Spekulationerna enligt länken verkar vara att M3P får två motorer från Plaid (dvs inte tre). Men bara det lär göra en rejäl prestandaboost!
Oj oj! Rykte om att Plaid motorerna sitter i nya M3P.
Får börja jobba övertid snart, för om det stämmer blir det ett givet köp
Märkligt att de spekulerar om "Tri-Motor". Min minnesbild är att det i samma dokument som "T"-koden förkommer också var tydligt att det är Dual Motor, inte Tri Motor.
Oavsett väldigt spännande såklart. Personligen tycker jag redan uppdateringarna som skett på LR räcker för köp, dvs skulle det komma en Highland P med exakt samma prestanda som nuvarande P så skulle jag köpa den. Får vi dessutom en boost i prestanda så blir det ett än mer självklart köp (om inte priset sticker iväg något galet...).
Spekulationerna enligt länken verkar vara att M3P får två motorer från Plaid (dvs inte tre). Men bara det lär göra en rejäl prestandaboost!
Nja, de spekulerar även i tre, vilket som sagt borde vara omöjligt:
”It's unclear whether the Highland Model 3 Performance will have a tri-motor setup... ”
Oj oj! Rykte om att Plaid motorerna sitter i nya M3P.
Får börja jobba övertid snart, för om det stämmer blir det ett givet köp
Märkligt att de spekulerar om "Tri-Motor". Min minnesbild är att det i samma dokument som "T"-koden förkommer också var tydligt att det är Dual Motor, inte Tri Motor.
Oavsett väldigt spännande såklart. Personligen tycker jag redan uppdateringarna som skett på LR räcker för köp, dvs skulle det komma en Highland P med exakt samma prestanda som nuvarande P så skulle jag köpa den. Får vi dessutom en boost i prestanda så blir det ett än mer självklart köp (om inte priset sticker iväg något galet...).
Spekulationerna enligt länken verkar vara att M3P får två motorer från Plaid (dvs inte tre). Men bara det lär göra en rejäl prestandaboost!
Nja, de spekulerar även i tre, vilket som sagt borde vara omöjligt:
”It's unclear whether the Highland Model 3 Performance will have a tri-motor setup... ”
Tolkade det som så när jag läste fetmarkerat i stycket.
Oavsett så om rycktet stämmer så vrooom vrooom
”It's unclear whether the Highland Model 3 Performance will have a tri-motor setup, like the Model S and X Plaid do, although this seems unlikely, given those vehicles produce over 1,000 HP. What seems more likely is that the Model 3 Performance will see some sort of adaptation of Plaid motors in a dual-motor configuration or some sort of Plaid motor technology implemented on the less powerful platform.”
Oj oj! Rykte om att Plaid motorerna sitter i nya M3P.
Får börja jobba övertid snart, för om det stämmer blir det ett givet köp
Märkligt att de spekulerar om "Tri-Motor". Min minnesbild är att det i samma dokument som "T"-koden förkommer också var tydligt att det är Dual Motor, inte Tri Motor.
Oavsett väldigt spännande såklart. Personligen tycker jag redan uppdateringarna som skett på LR räcker för köp, dvs skulle det komma en Highland P med exakt samma prestanda som nuvarande P så skulle jag köpa den. Får vi dessutom en boost i prestanda så blir det ett än mer självklart köp (om inte priset sticker iväg något galet...).
Spekulationerna enligt länken verkar vara att M3P får två motorer från Plaid (dvs inte tre). Men bara det lär göra en rejäl prestandaboost!
Nja, de spekulerar även i tre, vilket som sagt borde vara omöjligt:
”It's unclear whether the Highland Model 3 Performance will have a tri-motor setup... ”
Tolkade det som så när jag läste fetmarkerat i stycket.
Oavsett så om rycktet stämmer så vrooom vrooom
”It's unclear whether the Highland Model 3 Performance will have a tri-motor setup, like the Model S and X Plaid do, although this seems unlikely, given those vehicles produce over 1,000 HP. What seems more likely is that the Model 3 Performance will see some sort of adaptation of Plaid motors in a dual-motor configuration or some sort of Plaid motor technology implemented on the less powerful platform.”
Ja... De spekulerar i både möjligheten att den har två eller tre motorer men anser att det förstnämnda är mer sannolikt.
I realiteten bör det dock vara 100% att det är två motorer om man litar på övrig info från samma källa.
Märkligt att de spekulerar om "Tri-Motor". Min minnesbild är att det i samma dokument som "T"-koden förkommer också var tydligt att det är Dual Motor, inte Tri Motor.
Oavsett väldigt spännande såklart. Personligen tycker jag redan uppdateringarna som skett på LR räcker för köp, dvs skulle det komma en Highland P med exakt samma prestanda som nuvarande P så skulle jag köpa den. Får vi dessutom en boost i prestanda så blir det ett än mer självklart köp (om inte priset sticker iväg något galet...).
Spekulationerna enligt länken verkar vara att M3P får två motorer från Plaid (dvs inte tre). Men bara det lär göra en rejäl prestandaboost!
Nja, de spekulerar även i tre, vilket som sagt borde vara omöjligt:
”It's unclear whether the Highland Model 3 Performance will have a tri-motor setup... ”
Tolkade det som så när jag läste fetmarkerat i stycket.
Oavsett så om rycktet stämmer så vrooom vrooom
”It's unclear whether the Highland Model 3 Performance will have a tri-motor setup, like the Model S and X Plaid do, although this seems unlikely, given those vehicles produce over 1,000 HP. What seems more likely is that the Model 3 Performance will see some sort of adaptation of Plaid motors in a dual-motor configuration or some sort of Plaid motor technology implemented on the less powerful platform.”
Ja... De spekulerar i både möjligheten att den har två eller tre motorer men anser att det förstnämnda är mer sannolikt.
I realiteten bör det dock vara 100% att det är två motorer om man litar på övrig info från samma källa.
Spekulationerna enligt länken verkar vara att M3P får två motorer från Plaid (dvs inte tre). Men bara det lär göra en rejäl prestandaboost!
Nja, de spekulerar även i tre, vilket som sagt borde vara omöjligt:
”It's unclear whether the Highland Model 3 Performance will have a tri-motor setup... ”
Tolkade det som så när jag läste fetmarkerat i stycket.
Oavsett så om rycktet stämmer så vrooom vrooom
”It's unclear whether the Highland Model 3 Performance will have a tri-motor setup, like the Model S and X Plaid do, although this seems unlikely, given those vehicles produce over 1,000 HP. What seems more likely is that the Model 3 Performance will see some sort of adaptation of Plaid motors in a dual-motor configuration or some sort of Plaid motor technology implemented on the less powerful platform.”
Ja... De spekulerar i både möjligheten att den har två eller tre motorer men anser att det förstnämnda är mer sannolikt.
I realiteten bör det dock vara 100% att det är två motorer om man litar på övrig info från samma källa.
Nöjd med din beställning/förbokning?
Tja... Tror väl nu att det blir en så pass stor förändring och prishöjning att reservationen inte kommer göra någon
större skillnad, men man kan alltid hoppas på någon liten rabatt
Oj oj! Rykte om att Plaid motorerna sitter i nya M3P.
Får börja jobba övertid snart, för om det stämmer blir det ett givet köp
Märkligt att de spekulerar om "Tri-Motor". Min minnesbild är att det i samma dokument som "T"-koden förkommer också var tydligt att det är Dual Motor, inte Tri Motor.
Oavsett väldigt spännande såklart. Personligen tycker jag redan uppdateringarna som skett på LR räcker för köp, dvs skulle det komma en Highland P med exakt samma prestanda som nuvarande P så skulle jag köpa den. Får vi dessutom en boost i prestanda så blir det ett än mer självklart köp (om inte priset sticker iväg något galet...).
Är lite tråkigt hur "trött" bilen är 140-230.
Ja man får inte köra så fort men det är kul med acceleration ibland
Jupp. Nackdelen med att ha en Plaid är att tom Pn känns lite seg nu, särskilt när man är uppe i fart
Har lösningen på det, vi byter bil varannan vecka?
Bilar: Tesla model 3 LR 2023, Renault Zoe 52kwh Edition One
Solceller: 12,1kwh. Pixii Home 20Kw/20Kwh
Sålda: Opel Corsa E 2021, MG ZS EV 2021, Tesla M3 LR 2021