Vi som planerar att boka online

Här diskuterar vi om Tesla Model 3

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
StefL

Re: Vi som planerar att boka online

Inlägg av StefL »

PoloPrinsen skrev:
jag får felmeddelandet "There was an error processing your payment. Please try another method of payment." när jag försöker onlineboka. Nån som vet vad det är för fel och ev åtgärd man kan göra för att lyckas boka?

MVH PP
Hur är ditt kreditkort inställt hos din bank? Som Nordeakund (som jag är) kan man välja i vilka områden ens kort ska fungera och om de ska gå att använda för icke säkrade internetköp (som detta handlar om då det inte efterfrågas något mer än kortnummer, utgångsdatum och CVV-nummer).
Jag ställde först om kortet så det funkade för alla internetköp men det räckte inte då jag hade inställningen "Europa" också, var tvungen att ändra även den till "Världen" så gick bokningen igenom.
Model 3 reserverad 2016-04-01, reservationen vilande tills vidare (borde väl ta retur på den). Skoda Octavia Bensin/Etanol får tjänstgöra vidare tills jag hittar den elbil som passar behoven praktiskt och ekonomiskt då jag köpt min sista fossilbil.
Användarvisningsbild
PoloPrinsen

Inlägg av PoloPrinsen »

Tack StefL för bra svar!!! 1 reservation blev det för min del.

Nu skall jag försöka titta på video av eventet, har bara hunnit se ett par bilder ännsålänge.

Mvh PP
Reserverat en Sion från Sonomotors. Har den nya, aktuella referral-koden som gäller april ut i år! Om du vill spara 125Euro så säg till! (får ej ange koden här i signaturen).
Användarvisningsbild
StefL

Inlägg av StefL »

PoloPrinsen skrev:
Tack StefL för bra svar!!! 1 reservation blev det för min del.

Nu skall jag försöka titta på video av eventet, har bara hunnit se ett par bilder ännsålänge.

Mvh PP
Glad att kunna hjälpa till - såg faktiskt videon innan jag bokade (och då var jag inte uppe och såg det live utan väntade nån timme). Hamnar väl därmed längre bak i kön men jag ställer in mig mentalt på att bilen blir min 50-årspresent till mig själv till sommaren 2019 så ska jag nog kunna vänta tills dess åtminstone :D
Model 3 reserverad 2016-04-01, reservationen vilande tills vidare (borde väl ta retur på den). Skoda Octavia Bensin/Etanol får tjänstgöra vidare tills jag hittar den elbil som passar behoven praktiskt och ekonomiskt då jag köpt min sista fossilbil.
Användarvisningsbild
thebishop
Teslaägare

Inlägg av thebishop »

Är det någon som ser något på my Tesla?

Jag fick ok att reservationen gått igenom, men inget email och ingen ändring på "min sida" - såg några andra som hade listor på flera bilar, borde ha dykt upp där, eller?
Model S P90DL+ (2015) Såld 2024
Model 3 LR (2021)
BMW iX xDrive50 (2024)
Användarvisningsbild
Spyder
Teslaägare

Inlägg av Spyder »

thebishop skrev:
Jag fick ok att reservationen gått igenom, men inget email och ingen ändring på "min sida" - såg några andra som hade listor på flera bilar, borde ha dykt upp där, eller?

Pratas om att mail troligen går ut under fredagen.
Användarvisningsbild
Mikeberg

Inlägg av Mikeberg »

Hej min beställning såg ut att gå igenom på Teslas hemsida. Väntar mig någon form av bekräftelse vis email eller sms. Har någon fått detta?

Micke
Surfaren
elbilist

Inlägg av Surfaren »

Mikeberg skrev:
Hej min beställning såg ut att gå igenom på Teslas hemsida. Väntar mig någon form av bekräftelse vis email eller sms. Har någon fått detta?

Micke
Det är säkert bra tryck på Teslas servrar nu, kan ta en stund. När jag bokade i butiken sa dom att mailet ska komma inom 24 timmar.
Renault Zoe Iconic 41 kWh S85D 2015, e-UP 2014, 2 reservationer på Model 3
T-shirts med Tesla-tryck | Få 10 kr/mån i rabatt hos Vimla
Användarvisningsbild
ironjack
Teslaägare

Inlägg av ironjack »

Mikeberg skrev:

Micke
Min bokning gick också igenom, pengarna är dragna men ingen bekräftelse ännu, och reservationen syns heller inte på My Tesla. Spänningen stiger :?
Model 3 LR/DM, mars 2019, röd, 19”, svart premiuminteriör, AP.
Användarvisningsbild
Oppfinnarn
Teslaägare

Inlägg av Oppfinnarn »

Kollade om man kom in på onlinebokningen och det gjorde jag inte nu, varken via datamaskin eller smartphone. Servrarna som kraschat :?: Någon som kommer in :?:
#Oppfinnarn went Electric 2015-10-02.... Blå Model S 70D samt ytterligare en Modell S 75D inköpt 2018-09-28 ... och efter mer än 32000 mil med elbil, varför bara ha två Tesla Model S... när man kan ha tre, så det blev en Model S AWD 2023-12-22 :) ....
Användarvisningsbild
bylund
Teslaägare

Inlägg av bylund »

Det fungerar om man går direkt in på https://model3.tesla.com/
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Användarvisningsbild
Oppfinnarn
Teslaägare

Inlägg av Oppfinnarn »

bylund skrev:
Det fungerar om man går direkt in på https://model3.tesla.com/
Sant, gjorde det ... och blev precis 10kkr fattigare 8-)
#Oppfinnarn went Electric 2015-10-02.... Blå Model S 70D samt ytterligare en Modell S 75D inköpt 2018-09-28 ... och efter mer än 32000 mil med elbil, varför bara ha två Tesla Model S... när man kan ha tre, så det blev en Model S AWD 2023-12-22 :) ....
Användarvisningsbild
Pontus
Teslaägare

Inlägg av Pontus »

Pontus skrev:
Fuelman skrev:
Bokade på hemsidan men har inte fått någon confirmation mail eller liknande. Någon som fått det?
Tror deras server har mycket att göra nu, jag kommer inte in på Mytesla alls just nu.
Har heller inte fått något mail. Vad som oroar mig är att inga pengar heller har dragits, hur är det för er andra som inte fått mail?
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
18650

Inlägg av 18650 »

Spännande, men kort. Dåligt med information för mig som är tekniskt intresserad. Budskap som går att tolka lite som man vill där med superchargers och autopilot. Jag hörde det som att autopilot skulle ingå i alla bilar medan den var kompatibel med SC fysiskt, inte nödvändigtvis aktiverad. Det ger sig med tiden och förhoppningsvis får jag byta nick snart eftersom parkeringen vid GF var välbesökt av arbetare?!
BMW i3 REX i väntan på Model3
Användarvisningsbild
jonasl
Teslaägare
Referralkod: ts.la/jonas44573

Inlägg av jonasl »

Pontus skrev:
Har heller inte fått något mail. Vad som oroar mig är att inga pengar heller har dragits, hur är det för er andra som inte fått mail?
Betalade med kreditkortet. Har inte fått något mail, pengarna är inte dragna från kontot men reserverade. Det kanske inte syns på alla banker, jag har Skandiabanken.
Model 3 SR+ 2020
Model Y LR AWD 2022
Användarvisningsbild
Myran
Teslaägare

Inlägg av Myran »

Pengarna reserverade, inget mail.
BMW i4 M50 - Beställd 2022-06, Lev 2023-07
2019 Model 3 LR AWD - Reserverad 2016-04, Lev 2019-05, Såld 2023-05, 9000mil
Johan71

Inlägg av Johan71 »

Samma här, pengarna reserverade inget mail.
Kör idag en Volvo C40, ska byta i januari 26
kenhag
elbilist

Inlägg av kenhag »

Kan bara instämma med ovanstående. Ingen mail men reservation på kontot.
Tesla Model 3 reserverad online 1/4 2016.
Tesla Model Y reserverad
Hyundai Kona Electric Advanced 64kWh/2020
Användarvisningsbild
bjelkeman
Teslaägare
Kontakt:

Inlägg av bjelkeman »

Har ni kollat på My Tesla? https://www.teslamotors.com/user/login
När jag loggade in där så såg jag mitt reservationsnummer. Jag fick i och för sig mitt mejl också så jag vet inte om båda händer samtidigt.
Röd Model 3 AWD LR. TSLA investerare. Egen vindkraft via Solivind El Ekonomiska Förening & solpaneler. Tidigare en S75D. Bygger framtidens matproduktion hos Johannas.
Användarvisningsbild
Ubbe
Teslaägare

Inlägg av Ubbe »

För oss som bokade i butik sa de att en e-post-bekräftelse skulle gå ut inom 24 timmar och efter 21 timmar har inte jag heller fått något men på My Tesla syns reservationen, men då har jag en Model S sedan tidigare.
Användarvisningsbild
hybris
Teslaägare

Inlägg av hybris »

De pratar om uppmtill 48h pgr av allt tryck
Totally Ludicrous Tesla! P85DL, all utrustning, folierad blåmetallic.
Hok

Inlägg av Hok »

Nu har jag också lyckats reservera online. Summan reserverad på kortet. Men när jag loggar in på MyTesla så kommer jag bara tillbaka till reservationssidan. Skapade MyTesla efter reservationen.
Användarvisningsbild
Myran
Teslaägare

Inlägg av Myran »

Samma här, skulle man gjort på något annat sätt? Eller är det bara att vänta tills det har lugnat ner sig?
BMW i4 M50 - Beställd 2022-06, Lev 2023-07
2019 Model 3 LR AWD - Reserverad 2016-04, Lev 2019-05, Såld 2023-05, 9000mil
Hok

Inlägg av Hok »

Jag tror att det bara är att lugna sig. E-posten skulle ju komma inom 24 timmar. Tesla time :D
Nån annan pratade ju om 48 timmar, det visar sig.
Johan71

Inlägg av Johan71 »

Jag fick ett mail i natt o nu funkar my tesla för mig jag fick Model 3 RN10765xxxx
Kör idag en Volvo C40, ska byta i januari 26
Hok

Inlägg av Hok »

Som noterat i annan tråd fick jag mitt mail i morse. Tog mindre än 24 timmar så det blev inte Tesla time :roll:

Edit: Syns för övrigt i MyTesla också, RN1080xxxxx
Senast redigerad av Hok, redigerad totalt 1 gånger.
Skriv svar