Den andra hälften

Här diskuterar vi om Tesla Model 3

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Gas P Dahl
Teslaägare

Den andra hälften

Inlägg av Gas P Dahl »

Min fru har precis bevittnat lanseringen vid frutkostbordet och är mycket positiv. Jag bokade igår morse så det kändes bra att i princip allt kändes positivt.
Hur har det gått för er där ute med övertygandet av era respektive partner? Jag kommer behöva lite tips framöver hur man argumenterar för en kraftigt specad 3:a.
Det känns som om man behöver kryssa i det mesta för att få en bil under 2018...
Model Y Pearl White AWD Long Range med autopilot , 19" 2022
Användarvisningsbild
Herr X
Teslaägare
Kontakt:

Re: Den andra hälften

Inlägg av Herr X »

Gas P Dahl skrev:
Min fru har precis bevittnat lanseringen vid frutkostbordet och är mycket positiv. Jag bokade igår morse så det kändes bra att i princip allt kändes positivt.
Hur har det gått för er där ute med övertygandet av era respektive partner? Jag kommer behöva lite tips framöver hur man argumenterar för en kraftigt specad 3:a.
Min fru vaknade också klockan 5 och låg och kollade på lanseringen på sin mobil. Jag kan verkligen inte förstå vad som har influerat henne till att nörda ner så i Tesla.
Model X 90D
Model 3 SR+
Mitsubishi i-MiEV

Lyssna på podcasten Bilar med sladd - Nordens största miljö- och elbilspodcast! https://www.bilarmedsladd.se.
Sponsra resebloggandet och poddandet när du skaffar Tibber: https://invite.tibber.com/pk8ybxoa.
Johan71

Inlägg av Johan71 »

Jag kan nog behöva en del tips oxå.
Kör idag en Volvo C40, ska byta i januari 26
Användarvisningsbild
Challe76a
Teslaägare

Inlägg av Challe76a »

Jag bokade utan att fråga, man är väl herre i sitt hus :D

Nu har jag två år på mig att berätta att hon kommer byta bort sin BMW diesel 2018. Hon vill troligen byta innan det, är väl mest det som är ett problem.
Framtiden: Tips emottages
Nu: Cupra Born, MG4 (snart)
Då: VW ID3, Audi E-Tron 55 SB, X90D, P90DL, P85D
Användarvisningsbild
Gas P Dahl
Teslaägare

Inlägg av Gas P Dahl »

Härligt! Jag känner också att mitt snack om Tesla de senaste åren börjar göra nytta.
Herr X skrev:
Gas P Dahl skrev:
Min fru vaknade också klockan 5 och låg och kollade på lanseringen på sin mobil. Jag kan verkligen inte förstå vad som har influerat henne till att nörda ner så i Tesla.
Användarvisningsbild
Pontus
Teslaägare

Inlägg av Pontus »

Det är en lång process. Börja med att viska några söta teslaord innan hon somnar och när hon vaknar sedan efter en tid kan du prova att ta upp ämnet vid frukostbordet osv. Till slut så nämner du Tesla i minst varannan mening och då borde det vara fritt fram med konfigureringen.
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Johan71

Inlägg av Johan71 »

Challe76a skrev:

Nu har jag två år på mig att berätta att hon kommer byta bort sin BMW diesel 2018. Hon vill troligen byta innan det, är väl mest det som är ett problem.
Klart man är herre i sitt hus, host, host. När jag sa att jag skulle boka en bil så va det förstås väldigt onödigt. Men som sagt va man har två år på sig att både spara pengar samt övertyga, tror nog att när hon får se vad det är vi pratar om så blir hon nog rätt så övertygad oxå. Man får väl köra med knepet att man kommer o tjäna pengar på den här affären :D ;)
Användarvisningsbild
Gas P Dahl
Teslaägare

Inlägg av Gas P Dahl »

:D :D :D :D :D
Pontus skrev:
Det är en lång process. Börja med att viska några söta teslaord innan hon somnar och när hon vaknar sedan efter en tid kan du prova att ta upp ämnet vid frukostbordet osv. Till slut så nämner du Tesla i minst varannan mening och då borde det vara fritt fram med konfigureringen.
Användarvisningsbild
Herr X
Teslaägare
Kontakt:

Inlägg av Herr X »

Argument för att köpa Model 3:
Har vi, som svenskar, råd? Ja, vi klarar som regel att bära kostnaden - då har vi ett ansvar mot resten av världen att göra detta. Någon måste gå före och köpa de fordon som är absolut nödvändiga att vi byter till för att vi inte ska förstöra vår planet - vi kan inte kräva att fattiga indier ska göra detta.
Vi har ett ansvar att köpa Tesla Model 3.

Argument för att köpa en maxad Model 3:
Tesla har stor marginal på fyrhjulsdrift, autopilot och lull-lull. En väldigt viktig del av vårt köp av Model 3 är att vi stödjer Tesla i sin mission att skapa en bättre värld. Genom att köpa tillval som Tesla har stor marginal på, så hjälper vi Tesla och gör alltså världen en större tjänst än om vi använder de samma pengarna på annat.
Tesla har listat ut att det är snabbt genomförbart att förbättra världen genom att spela med det kapitalistiska systemet istället för att, så som många aktivister, stå på barrikaderna och kämpa mot systemet. Elon Musk har, genom att jobba med oss i stället för mot oss, klarat att på bara några få år reducera klimatutsläppen märkbart. Under samma tid har tusentals klimat-aktivister från Greenpeace försökt uppnå liknande saker, men de har istället valt att åka runt i sina dieselbåtar och blockera för näringslivet - en metod som inte ger någon som helst effekt, annat än att folk blir förbannade när de saboterar.

Låt oss hjälpa Elon Musk och hans vision om en bättre värld. Låt oss se till att Tesla får de pengar de behöver genom att spela med på deras spelregler. Låt oss köpa en välutrustad bil som de tjänar pengar på - pengar som går till ett väldigt väldigt gott ändamål!
Senast redigerad av Herr X, redigerad totalt 1 gånger.
Model X 90D
Model 3 SR+
Mitsubishi i-MiEV

Lyssna på podcasten Bilar med sladd - Nordens största miljö- och elbilspodcast! https://www.bilarmedsladd.se.
Sponsra resebloggandet och poddandet när du skaffar Tibber: https://invite.tibber.com/pk8ybxoa.
Användarvisningsbild
Gas P Dahl
Teslaägare

Inlägg av Gas P Dahl »

Herr X skrev:
Har vi, som svenskar, råd? Ja, vi klarar som regel att bära kostnaden - då har vi ett ansvar mot resten av världen att göra detta. Någon måste gå före och köpa de fordon som är absolut nödvändiga att vi byter till för att vi inte ska förstöra vår planet - vi kan inte kräva att fattiga indier ska göra detta.

Tesla har stor marginal på fyrhjulsdrift, autopilot och lull-lull. En väldigt viktig del av vårt köp av Model 3 är att vi stödjer Tesla i sin mission att skapa en bättre värld. Genom att köpa tillval som Tesla har stor marginal på, så hjälper vi Tesla och gör alltså världen en större tjänst än om vi använder de samma pengarna på annat.
Tesla har listat ut att det är snabbt genomförbart att förbättra världen genom att spela med det kapitalistiska systemet istället för att, så som många aktivister, stå på barrikaderna och kämpa mot systemet. Elon Musk har, genom att jobba med oss i stället för mot oss, klarat att på bara några få år reducera klimatutsläppen märkbart. Under samma tid har tusentals klimat-aktivister från Greenpeace försökt uppnå liknande saker, men de har valt att åka runt i sina dieselbåtar och blockera för näringen.
Låt oss hjälpa Elon Musk och hans vision om en bättre värld. Låt oss se till att Tesla får de pengar de behöver genom att spela med på deras spelregler. Låt oss köpa en välutrustad bil som de tjänar pengar på - pengar som går till ett väldigt väldigt gott ändamål!

Du är bäst! :D
Användarvisningsbild
Jerker
elbilist

Inlägg av Jerker »

Vi har var sin bil och lägger oss i inte i den andres val. Men hon kommer att vilja ha en elbil så fort som hon kan känna sig trygg i att batterierna räcker. Hon är inte så förtjust i att stå och ladda timmesvis stup i kvarten för att åka en längre sträcka. Sen får hennes elbil inte kosta för mycket heller. Hon har en 2½ år gammal Kia nu som hon köpte ny för 135000 och det är egentligen lite mer än hon vill betala, så hennes problem är att hitta en bil med lång räckvidd, snabbladdning och lågt pris. Det lär dröja.
Användarvisningsbild
bjelkeman
Teslaägare
Kontakt:

Inlägg av bjelkeman »

Hennes kommentar denna morgon: "Sleek. Sexy." Jag tror det var ett "ja". ;)
Röd Model 3 AWD LR. TSLA investerare. Egen vindkraft via Solivind El Ekonomiska Förening & solpaneler. Tidigare en S75D. Bygger framtidens matproduktion hos Johannas.
Användarvisningsbild
matsm
Teslaägare

Inlägg av matsm »

Herr X skrev:

Tesla har listat ut att det är snabbt genomförbart att förbättra världen genom att spela med det kapitalistiska systemet istället för att, så som många aktivister, stå på barrikaderna och kämpa mot systemet. Elon Musk har, genom att jobba med oss i stället för mot oss, klarat att på bara några få år reducera klimatutsläppen märkbart. Under samma tid har tusentals klimat-aktivister från Greenpeace försökt uppnå liknande saker, men de har istället valt att åka runt i sina dieselbåtar och blockera för näringslivet - en metod som inte ger någon som helst effekt, annat än att folk blir förbannade när de saboterar.

+11. Halleluja pastorn! Sekt naah? ;)
70D, midnight silver metallic, svarta next gen seats, pano-tak, autopilot
Användarvisningsbild
HelectriC
Teslaägare

Inlägg av HelectriC »

hos mig kommer nog frågan "Jaha, ska du ha 2 Tesla nu?" hon vill inte för allt i världen byta bort sin eGolf :D
Model 3-24/Polestar 3-24
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Användarvisningsbild
LarsL
Teslaägare
Referralkod: ts.la/lars74032

Inlägg av LarsL »

Övertyga andra hälften? Inge så svårt... Vill du byta ut Leafen mot någon sånt här kanske, suddig bild på något som liknar en bil, färdigt. :D
Användarvisningsbild
mjwahl
Teslaägare

Inlägg av mjwahl »

Visst jättebra, men glöm inte att komplettera med ett litet illa förtäckt hot. Som att du har verkligen tänkt och har kommit fram till att det är svårt att leva med någon som inte vill dra sitt strå till stacken och köra elbil för att därmed skapa en bättre och fossilfri framtid för sina(ev kommande) barn. Fråga sen om hon inte håller med om att sunda och gemensamma grundvärderingar är nödvändiga för en fungerande relation.

Taktiken Funkar rätt så ofta kanske 2/3 ggr. Det är bra odds i detta sammanhang. Lite risk får man ta. Tänk på att det finns många andra kvinnor men få låga reservationsnummer till Model 3.
Kia EV9

Tidigare Teslor:
Tesla model S P85 Lud - 15
Tesla. model X P90 Lud - 17
Tesla model Y LR- 21
Användarvisningsbild
LarsL
Teslaägare
Referralkod: ts.la/lars74032

Inlägg av LarsL »

Farlig taktik som kan leda till att man måste köpa en Model S så att man kan sova i bilen.
Användarvisningsbild
Machris
Teslaägare

Inlägg av Machris »

Min fru log lite överseende när jag sa att jag hade lagt en reservation men hon var också uppe o kollade på eventet.
Har noterat att det oftare är hon än jag som argumenterar med våra vänner om hur bra bilen är så jag tror hon börjar bli fast. :D

Hur kommer man dit?
Börja med att nämna Tesla lagom ofta (Herr X argument är bra) och sen det viktigaste: Låt henne prova bilen ;)
Sjukt snygg röd S100D...
Sjukt snygg röd S85D...
Användarvisningsbild
Herr X
Teslaägare
Kontakt:

Inlägg av Herr X »

mjwahl skrev:
...glöm inte att komplettera med ett litet illa förtäckt hot
mjwahl skrev:
Taktiken Funkar rätt så ofta kanske 2/3 ggr
Sounds like a blast att leva med dig... Älskling, om inte du bäddar sängarna och åker och handlar idag så tar jag barnen och sticker!
Model X 90D
Model 3 SR+
Mitsubishi i-MiEV

Användarvisningsbild
Svenssons
Teslaägare

Inlägg av Svenssons »

Machris skrev:
Min fru log lite överseende när jag sa att jag hade lagt en reservation men hon var också uppe o kollade på eventet.
Har noterat att det oftare är hon än jag som argumenterar med våra vänner om hur bra bilen är så jag tror hon börjar bli fast. :D

Hur kommer man dit?
Börja med att nämna Tesla lagom ofta (Herr X argument är bra) och sen det viktigaste: Låt henne prova bilen ;)
Är det inte så att det är du som får prova bilen ibland och hon som kör den till vardags? ;)
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Användarvisningsbild
themax
Teslaägare

Inlägg av themax »

Har haft hustrun med på noterna i flera månader. Hon är mer gasglad än vad jag är ... Så morgonens förbokning gick som en dans.
Har ICEat mig igenom allt från Saab V4 till en omprogrammerad Audi till att via en 2019 Model 3 (och 14600 mil på tre år) nu ratta en Model Y LR AWD som nu passerat 15000 mil utan problem.
kenhag
elbilist

Inlägg av kenhag »

Challe76a skrev:

Samma här,bokade också utan att fråga :oops: Men räknar som du, med att jag har 2 år på mig att mjuka upp hennes eventuella motstånd.
Tesla Model 3 reserverad online 1/4 2016.
Tesla Model Y reserverad
Hyundai Kona Electric Advanced 64kWh/2020
Användarvisningsbild
Jorma
Teslaägare

Inlägg av Jorma »

Gas P Dahl skrev:

Och jag kommer att behöva tips om hur man övertygar frugan om att vi inte behöver all utrustning och värstingutförande. 8-)
Johan71

Inlägg av Johan71 »

Jorma skrev:
Gas P Dahl skrev:

Och jag kommer att behöva tips om hur man övertygar frugan om att vi inte behöver all utrustning och värstingutförande. 8-)
I-landsproblem :lol:
tillslut

Inlägg av tillslut »

Det är lättare att få förlåtelse än tillåtelse... "Älskling, sorry men jag råkade klicka i ludicrous..." [FACE WITH TEARS OF JOY]
Skriv svar