Senaste version 2025.20
Moderator: Redaktion
- Daniel R
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/daniel77041
Re: Senaste version 2023.26
Jag fick också 2023.32.1 för ett par dagar sedan. Väldigt fattig release för att byta från .26 till .32 tycker jag.
M3LR -21
SAAB 9-5 BioPower -09
SAAB 9-3 TurboX
Nyhet i 2023.32 ska vara att videon från kamerorna ser bättre ut inne på skärmen. Mindre gult på sidokamerorna. Gäller HW3.
Värt att nämna är väl också att siffran 32 bara är vilken vecka mjukvaran är från i grunden och Tesla verkar bytt från tidigare 4-veckorscykler till nu 6-veckor mellan varje release.
Men visst, vad har de åstadkommit funktionellt på 6 veckor kan diskuteras. Jag tror stor del av kraften går till att hantera nya modeller (Model 3 Highland med skärm i baksätet t.ex.) , ny HW4, förbereda för Cybertruck och inte minst FSD i (minst!!) 3 olika varianter. Hoppas de om typ 3-9 månader kan börja få ute lite fler förbättringar, t.ex. för Sentry-mode-videospelaren i bilen. Och värt att nämna är ju att senaste halvåret varit fullt av bra funktioner och förbättringar. Att en release känns lite ”tom” ser inte jag som något problem.
Värt att nämna är väl också att siffran 32 bara är vilken vecka mjukvaran är från i grunden och Tesla verkar bytt från tidigare 4-veckorscykler till nu 6-veckor mellan varje release.
Men visst, vad har de åstadkommit funktionellt på 6 veckor kan diskuteras. Jag tror stor del av kraften går till att hantera nya modeller (Model 3 Highland med skärm i baksätet t.ex.) , ny HW4, förbereda för Cybertruck och inte minst FSD i (minst!!) 3 olika varianter. Hoppas de om typ 3-9 månader kan börja få ute lite fler förbättringar, t.ex. för Sentry-mode-videospelaren i bilen. Och värt att nämna är ju att senaste halvåret varit fullt av bra funktioner och förbättringar. Att en release känns lite ”tom” ser inte jag som något problem.
Kia EV9 GT-line 7-sits Pebble Grey 2024
Model Y LR Quicksilver lev mars 2023 såld
Model Y P vit/sv lev. aug 2022 såld
Rätt, och att ibland ta en release för att beta av lite så kallad teknisk skuld är också värdefullt på sikt.flamman skrev: ↑13 sep 2023 08:06Nyhet i 2023.32 ska vara att videon från kamerorna ser bättre ut inne på skärmen. Mindre gult på sidokamerorna. Gäller HW3.
- lawgiver
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/erik69077
Det är synd att inte alla ändringar kommer med i de Release Notes som syns i bilen.
Enligt Not a Tesla App (https://www.notateslaapp.com/software-u ... ease-notes) så finns följande godbitar i 2023.32:
"Tesla's Service Mode now lets you view the status of the vehicle's Electronic Control Unit (ECU). Under Infotainment > ECU Update Status, you can now view the status of a variety of sensors and vehicle sub-systems."
och
"Video post-processing has been improved by providing white and color balance to the vehicle's camera feeds.
This results in more natural-looking videos when using the vehicle's cameras on screen and when utilizing Sentry Mode or the Dashcam.The clarity of the videos is also notably improved in this update, resulting in clearer video when using the vehicle's reverse or repeater cameras."
Enligt Not a Tesla App (https://www.notateslaapp.com/software-u ... ease-notes) så finns följande godbitar i 2023.32:
"Tesla's Service Mode now lets you view the status of the vehicle's Electronic Control Unit (ECU). Under Infotainment > ECU Update Status, you can now view the status of a variety of sensors and vehicle sub-systems."
och
"Video post-processing has been improved by providing white and color balance to the vehicle's camera feeds.
This results in more natural-looking videos when using the vehicle's cameras on screen and when utilizing Sentry Mode or the Dashcam.The clarity of the videos is also notably improved in this update, resulting in clearer video when using the vehicle's reverse or repeater cameras."
S90D Facelift, NextGen-baksäte, Fri SuC
- Oscar11
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/oscar23897
Hej nån som har koll på varför ”automatic headlights” dvs att lyset slås på när torkarna går inte funkar i Sverige enligt notateslaapp? Jag upplever ju att ganska många bilister inte slår på lyset när det hällregnar ( gäller ju även dimma)…
Tesla MYLR -23
Man ska nog inte lita 100% på notateslaapp. Jag har för mig att halvljuset slogs på när mina torkare gick när jag körde i helgen men är inte helt säker. Har version 2023.26.9.
Kia EV9 GT-line 7-sits Pebble Grey 2024
Model Y LR Quicksilver lev mars 2023 såld
Model Y P vit/sv lev. aug 2022 såld
- kenjon
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/kent 76750
Ofta blir det mycket mörkare när det regnar pga molnen, och det tänder halvljuset.
Model 3 Performance 2020 blå (såld)
Model Y LR 2021 blå (ska säljas)
Model Y LR 2024 Midnight Cherry vit inredning
Bokat Cybertruck
18 kWp solceller, 35 kWh batteri
Model Y LR 2021 blå (ska säljas)
Model Y LR 2024 Midnight Cherry vit inredning
Bokat Cybertruck
18 kWp solceller, 35 kWh batteri
Torkarna går på när det regnar sedan länge. Min bil slår på halvljuset efter 3 drag eller liknande. Jag har en Model X LR 2019Oscar11 skrev:Hej nån som har koll på varför ”automatic headlights” dvs att lyset slås på när torkarna går inte funkar i Sverige enligt notateslaapp? Jag upplever ju att ganska många bilister inte slår på lyset när det hällregnar ( gäller ju även dimma)…
Glad för att jag sålt min Tesla
Det har även varit så på min X100D sedan flera år. Men det verkar som det inte "kom med" till nyare bilar och har återkommit för dem som en "nyhet".Hertsh skrev:Torkarna går på när det regnar sedan länge. Min bil slår på halvljuset efter 3 drag eller liknande. Jag har en Model X LR 2019Oscar11 skrev:Hej nån som har koll på varför ”automatic headlights” dvs att lyset slås på när torkarna går inte funkar i Sverige enligt notateslaapp? Jag upplever ju att ganska många bilister inte slår på lyset när det hällregnar ( gäller ju även dimma)…
Model S: Plaid, Deep Blue
Model X: 100D, Silver Metallic, 7-sits, HW3, all inclusive
Såld: SP100DL, Pearl white, CD, 21" Black Arachnid
Såld: SP90D, folierad mörkblå + chrome delete
Såld: SP85+ classic
Såld: SP85+ med AP1
http://---
Det står ju inte med i uppdateringen i Sverige när man installerar den och det är en dokumenterad uppdatering. Mina lampor startar inte om ljuset utomhus inte är kass iaf även om det regnar och torkarna går.
- mikebike
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/mikael72656
Det sjukaste är att farthållaren sänker hastigheten om det är dimmigt, men slår inte på bakljuset.Imolarot skrev: ↑14 sep 2023 15:24Det står ju inte med i uppdateringen i Sverige när man installerar den och det är en dokumenterad uppdatering. Mina lampor startar inte om ljuset utomhus inte är kass iaf även om det regnar och torkarna går.
Volvo PV 544 Special 1963
Tesla Model Y LR 2022. Midnight Silver.
Det är sådant som gör att jag tror människan har en chans i alla fall första dagen av ”Skynet”/AI-apokalypsen”…
I bought this before I knew Elon was an Evil Weirdo
- Franz
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/franz9414
- Kontakt:
Du har inte för höga tankar om människan nu? Ganska säker på att en stor andel (mänskliga) förare inte slår på något bakljus vid dimma

Driver sajten Car.info

I bought this before I knew Elon was an Evil Weirdo
Jag kikade på min X100D som fick v2023.32 idag och bildfeeden från sidokamerorna ser helt klart bättre ut, samma färgnyans som backkameran.lawgiver skrev:Det är synd att inte alla ändringar kommer med i de Release Notes som syns i bilen.
och
Model S: Plaid, Deep Blue
Uppdateringen till 32.4 var 4.4GB på min bil så det var en riktig matig uppdatering.
Model 3 - LR - AWD - FSD - Midnight Silver
”Mindre korrigeringar” som det står…frippan skrev:Uppdateringen till 32.4 var 4.4GB på min bil så det var en riktig matig uppdatering.
Tesla Y LR -22 EAP
Tog en tur med nya uppdatering, stor skillnad med hur autopiloten är, saktar innan skarpa kurvor och innan cirkulationsplatser och T-korsningar.
Model 3 - LR - AWD - FSD - Midnight Silver
Re: Senaste version 2023.32
Sjukt sen med uppdatering av titel denna gång, jag misssde mailet från teslafi
Polestar 2 LRSM
3P vit/vit, ibland
3P vit/vit, ibland
- mikebike
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/mikael72656
Leta upp en 2+1 väg och kolla hur det funkar där.

Volvo PV 544 Special 1963
- jonasl
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/jonas44573
Re: Senaste version 2023.32
Haha, jag trodde nästan du automatiserat det, brukar vara blixtsnabb annars ju!
Model Y LR AWD 2022
- Jaegaern
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/simon82910
Nämen, det förväntade jag mig inte!
Model Y LR AWD vit/svart 2024
Model 3 RWD blå/svart 2022
Model Y LR AWD vit/svart 2021 - såld
Model 3 RWD blå/svart 2022
Model Y LR AWD vit/svart 2021 - såld