Jag betalade så fort den dök upp. Nu har jag ju datum, men tänkte främst att det inte kan vara någon nackdel. Om, jag säger om, det sitter någon och gör en handpåläggning på leveransdetaljerna och ser att summan är betald så kan det inte vara till någon nackdel.Saabbiinnaa skrev: ↑06 sep 2023 09:47Beställde en lagerbil slutet på augusti.
Lev datum ändrar sig som ett flipperspel. Nu står det 11-25 september (Göteborg, tysklandsbyggd)
Men betalningen, på Tesla sa de att man betalar en vecka innan hämtning. Eftersom jag inte fått lev datum är jag inte så sugen på att betala handpenningen på drygt 100 000kr
Hur har ni andra gjort?
Väntrum Model Y
Moderator: Redaktion
Re: Väntrum Model Y
Tesla Model Y LR -23
SAAB 9-3 Cab -04
SAAB 9-3 Cab -04
Hur menar du? Att typ2 kabeln inte skulle passa? Du har inte missat att den har olika anslutningar i ändarna? En för bilen och en för laddboxen.
Där kom mitt sms.
Leverans den 12e sept.
Beställde bilen med egen konfig den 10 aug.
MYP Röd
M
Leverans den 12e sept.
MYP Röd
M
Väntar fortfarande på det här smsetAlvfalken skrev:Där kom mitt sms.
Leverans den 12e sept.
MYP Röd
M

-
Ingen som har någon info om leverans till Umeå?
Har ED 12/9-26/9.
Både Vin och slutfaktura men inget på carinfo ännu...
Har ED 12/9-26/9.
Har också leverans till Umeå men med EDD 5/9-12/9, så är inne i fönstret nu. Men inget sms om leverans eller andra tecken på att det är nära.minforstamodely skrev:Ingen som har någon info om leverans till Umeå?
Har ED 12/9-26/9.
Har både VIN och slutfaktura men inget på car.info.
Har kontaktat min TA på mailen för att höra om han vet nåt mer men ännu inget svar
Skickat från min iPhone med Tapatalk
-
Här är en till med leverans till Umeå 13/9-15/9. Ingen info ännu, är lite surt för behöver ju planera resan då man bor i södra Sverige.
-
LMRPE skrev: ↑06 sep 2023 12:30Har också leverans till Umeå men med EDD 5/9-12/9, så är inne i fönstret nu. Men inget sms om leverans eller andra tecken på att det är nära.minforstamodely skrev:Ingen som har någon info om leverans till Umeå?
Har ED 12/9-26/9.
Har kontaktat min TA på mailen för att höra om han vet nåt mer men ännu inget svar
Okej, tack för återkoppling.
Sitter i samma sits så hoppas verkligen att det kommer något snart.
Ni vet inte om de skeppas eller kommer med bil dit eller?
minforstamodely skrev:Ingen aning. Killgissar att det kan vara lite olika, vet att en del bilmärken fraktar med båt till Piteå. Kanske Tesla också gör så för Umeå?LMRPE skrev: ↑06 sep 2023 12:30Har också leverans till Umeå men med EDD 5/9-12/9, så är inne i fönstret nu. Men inget sms om leverans eller andra tecken på att det är nära.minforstamodely skrev:Ingen som har någon info om leverans till Umeå?
Har ED 12/9-26/9.
Okej, tack för återkoppling.
Sitter i samma sits så hoppas verkligen att det kommer något snart.
Ni vet inte om de skeppas eller kommer med bil dit eller?
Har 8/9-22/9 i Umeå.LMRPE skrev: ↑06 sep 2023 12:30Har också leverans till Umeå men med EDD 5/9-12/9, så är inne i fönstret nu. Men inget sms om leverans eller andra tecken på att det är nära.minforstamodely skrev:Ingen som har någon info om leverans till Umeå?
Har ED 12/9-26/9.
Fick idag SMS men inget nytt där. Snarare ett steg tillbaka då det står "...annars ringer vi dig när en bil tilldelats din beställning", detta trots att jag beställt lagerbil och haft VIN i flera veckor.
https://evexperten.se
Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.
Bilar som just nu används:
Model 3 Performance - 2024
EV 9 GT-Line - 2024
RS E-Tron GT - 2022
e-Expert - 2021
EV 9 GT-Line - 2024
RS E-Tron GT - 2022
e-Expert - 2021
Det är två Fartyg påväg till Göteborg, Faustine(Från Cuxhaven) och Morning Claire (Från Bremerhaven) kanske står teslor på någon av demPickajebac skrev: ↑05 sep 2023 16:38Ja man vågar nästan inte skriva att man matchens direkt med en bil för tycker synd om alla ni som väntat/ar så länge på era bilar. Känns som man glider in på ett räkmacka
Men pratas mycket om Huddinge, Södertälje samt Malmö men inget om när bilarna/båten är i Göteborg?!
Eller åker den upp med lastbil från Malmö eller någon annan hamn?
Lunkan_ skrev: ↑05 sep 2023 15:53Jag med! Bra leveranstid ni har grabbar.Pickajebac skrev: ↑05 sep 2023 15:39Beställde MY LR svart 1sep och matchades direkt med en bil enligt en som pratade med mig från Tesla. EDD 15-29sep (tillverkad i Berlin).
Är det bara jag som ska hämta i Göteborg?
Jag beställde en MYP den 13/6 och sista budet är 6-19/9
Exakt samma datum för mig, beställde en MYP lagerbil i fredags.minforstamodely skrev: ↑06 sep 2023 12:01Ingen som har någon info om leverans till Umeå?
Har ED 12/9-26/9.
Drygt…Legato skrev:Har 8/9-22/9 i Umeå.LMRPE skrev: ↑06 sep 2023 12:30Har också leverans till Umeå men med EDD 5/9-12/9, så är inne i fönstret nu. Men inget sms om leverans eller andra tecken på att det är nära.minforstamodely skrev:Ingen som har någon info om leverans till Umeå?
Har ED 12/9-26/9.
Fick idag SMS men inget nytt där. Snarare ett steg tillbaka då det står "...annars ringer vi dig när en bil tilldelats din beställning", detta trots att jag beställt lagerbil och haft VIN i flera veckor.
Vad har du för konfiguration? Själv har jag en MYLR vit/svart 19”.
LR Quicksilver med 20"LMRPE skrev: ↑06 sep 2023 15:38Drygt…Legato skrev:Har 8/9-22/9 i Umeå.LMRPE skrev: ↑06 sep 2023 12:30Har också leverans till Umeå men med EDD 5/9-12/9, så är inne i fönstret nu. Men inget sms om leverans eller andra tecken på att det är nära.minforstamodely skrev:Ingen som har någon info om leverans till Umeå?
Har ED 12/9-26/9.
Vad har du för konfiguration? Själv har jag en MYLR vit/svart 19”.
https://evexperten.se
EV 9 GT-Line - 2024
RS E-Tron GT - 2022
e-Expert - 2021
EV 9 GT-Line - 2024
RS E-Tron GT - 2022
e-Expert - 2021
-
- fyllevante
- Teslaägare
Fick precis mitt edd ändrat från 10-30/9 till 16-27/9 inget vin MYP vit/svart lev norrköping!
Blir galen av ovissheten haha
Känns ändå positivt med lite tidigarelagt sista datum
Blir galen av ovissheten haha
Känns ändå positivt med lite tidigarelagt sista datum
Det är tyvärr ett containerfartygModelY2023 skrev: ↑06 sep 2023 16:31Verkar ha inkommit en båt med Teslor till Göteborg idag eller vad tror ni?
- nogren
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/niklas756762
Har du VIN har du ju blivit tilldelad en bil.Legato skrev: ↑06 sep 2023 15:03Har 8/9-22/9 i Umeå.LMRPE skrev: ↑06 sep 2023 12:30Har också leverans till Umeå men med EDD 5/9-12/9, så är inne i fönstret nu. Men inget sms om leverans eller andra tecken på att det är nära.minforstamodely skrev:Ingen som har någon info om leverans till Umeå?
Har ED 12/9-26/9.
Ring Tesla och fråga vad som pågår.
MY RWD -23 Midnight Silver/ Black
BMW X3 G01 30d -18 såld
BMW X3 G01 30d -18 såld
-
Denna då? Ser ut att va cargo båt? Famlar lite i mörkret men vill ha min bil nuMathias89 skrev: ↑06 sep 2023 16:42Det är tyvärr ett containerfartygModelY2023 skrev: ↑06 sep 2023 16:31Verkar ha inkommit en båt med Teslor till Göteborg idag eller vad tror ni?
Även jag väntar på en bil till Umeå.
Jag beställde en lagerbil den 11e augusti och fick VIN direkt. Det finns dock inte på car.info eller någon annan sida jag sökt på.
Ifrån början sades att leveransdag skulle vara mellan 4e och 18e september.
I förrgår blev det dock framflyttat till mellan 20e och 27e september.
Jag är ganska orolig över om räntekampanjen kommer hinna ta slut.. Det är inte så mycket marginal kvar.
Jag beställde en lagerbil den 11e augusti och fick VIN direkt. Det finns dock inte på car.info eller någon annan sida jag sökt på.
Ifrån början sades att leveransdag skulle vara mellan 4e och 18e september.
I förrgår blev det dock framflyttat till mellan 20e och 27e september.
Jag är ganska orolig över om räntekampanjen kommer hinna ta slut.. Det är inte så mycket marginal kvar.
Idag fick jag VIN och leveransfönster 26-30/9. Hoppas det håller eller går snabbare
Model Y Performance Quicksilver/svart
Det är den och en till jag nämnde i mitt förra inläggModelY2023 skrev: ↑06 sep 2023 16:50Denna då? Ser ut att va cargo båt? Famlar lite i mörkret men vill ha min bil nuMathias89 skrev: ↑06 sep 2023 16:42Det är tyvärr ett containerfartygModelY2023 skrev: ↑06 sep 2023 16:31Verkar ha inkommit en båt med Teslor till Göteborg idag eller vad tror ni?![]()
-
Ahh, sorryMathias89 skrev: ↑06 sep 2023 18:30Det är den och en till jag nämnde i mitt förra inläggModelY2023 skrev: ↑06 sep 2023 16:50Denna då? Ser ut att va cargo båt? Famlar lite i mörkret men vill ha min bil nuMathias89 skrev: ↑06 sep 2023 16:42Det är tyvärr ett containerfartygModelY2023 skrev: ↑06 sep 2023 16:31Verkar ha inkommit en båt med Teslor till Göteborg idag eller vad tror ni?![]()
dem är bilbåtar påväg till GBG
Tack för svar
-
Folk som beställer nu. Får dom leverans innan 30/9 och således 2,99% räntan eller inte?
Annars lär otroligt många avbokningar ske. Blir svårare kränga bilar till 6% ränta vs 3%.
Med 450k finansierat belopp skiljer sig avbetalningskostnaden (räntan) mer än 1000kr i månaden.
Så om det blir förseningar eller något och bilarna inte hinner hit 30/9 kommer det bli massavbokningar, kanske i hundratal.
Annars lär otroligt många avbokningar ske. Blir svårare kränga bilar till 6% ränta vs 3%.
Med 450k finansierat belopp skiljer sig avbetalningskostnaden (räntan) mer än 1000kr i månaden.
Så om det blir förseningar eller något och bilarna inte hinner hit 30/9 kommer det bli massavbokningar, kanske i hundratal.
Gissar på att man förlänger kampanjen en bit in i oktober. Nu är det väl hetsigt för få ut så många bilar som möjligt innan kvartalets slut.