Eller om dom pga stort intresse väljer att lansera om S:en som en 3a - dom betalar tillbaka pengar till alla Model S köpare och säljer from nu Model S för 35k dollar.
Model X 90d (uttagen december 2016) - allt utom det berömda draget.
Då får man max vara 150 för att kunna sitta i den... Om proportionerna behålls och den är 20% mindre så kommer inte många kunna sitta i bilen. Proportionerna måste ändras för att folk ska kunna sitta i den. Det kommer garanterat inte bli någon klon av Model S.
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Ett 90 batteri till model S kostar ca 300000 SEK. Vem är det som tror att model 3 kommer få ett 100 batteri och kosta 350000 SEK? Dröm vidare...
Jag gissar på ett 70 batteri och 35 mils räckvidd.
Annars har de lyckats att pressa priserna helt enormt...
Tror också att bilen för 35.000 $ kommer ha ett mindre batteri men sen är det ju inte helt otroligt att det finns alternativ med större batteri men då kommer dom ju kosta därefter också.
Model S Plaid Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Lanseringen om ca 2 år, med det utlovade priset, förutsätter en producerande Gigafactory.
Ett 70 batteri är då ca 15-20% av utpriset för en M3
http://---
-15 Model S P90D SÅLD
-17 Model X P100DL SÅLD
-16 Model S 90D Frubil
Kör själv dotterns Aygo medans hon luffar runt i Asien, letar elbil med drag...
Inget drag ingen 3a
Eller om dom pga stort intresse väljer att lansera om S:en som en 3a
Haha det var en sjuk teori.. Elon går upp på scenen och drar bort skynket. Där står en... Model S. Elon säger: "Från och med idag säljer vi Model S för $35 000", sedan går han snabbt av scenen och försvinner ut i natten.
Tumult uppstår.
Incredibly inspired by the interest in Model 3. You won't be disappointed. Also, small token of appreciation coming for those who lined up.
Jag tror att Elon signerar bilarna hos de som beställt i butik idag när bilen är osedd. Så ni som beställer online hemma i morgon får osignerade bilar som är värda mycket mindre än våra!
Eller om dom pga stort intresse väljer att lansera om S:en som en 3a - dom betalar tillbaka pengar till alla Model S köpare och säljer from nu Model S för 35k dollar.
Det skulle vara riktigt lustigt. Jag tänker mig att det kan vara mindre skillnader att dom trycker karossen i plåt istället för ALU och liknande saker. Men i princip att skynket ramlar av och voila en stylad Model S
Det skulle vara både roligt och faktiskt väldigt bra tror jag. Folk drömmer om en Model S och har ställt in sig på något lite enklare men fortfarande med Tesla Touchen, och nu ser dom att dom får en egen Model S
... Okej spekulationer, men tänk om ...
Mvh
Richard @ Statsskuld.se
Hitta en rabattkod hos: Rabattkod.tips
Tidigare bilar: S85, P85, S90D, S100D, S P100D, X100D
Klockan 10.09 i morse på MoS så reserverade jag två stycken Model 3. Jag presenterade mig som Elons välkända svenska svåger (fast jag egentligen bara är hans okända kusin från landet).
Gissa hur mycket det imponerade på säljaren och hur ivrig han var att berätta allt som jag redan visste kommer att presenteras i morgon bitti
Incredibly inspired by the interest in Model 3. You won't be disappointed. Also, small token of appreciation coming for those who lined up.
Jag tror att Elon signerar bilarna hos de som beställt i butik idag när bilen är osedd. Så ni som beställer online hemma i morgon får osignerade bilar som är värda mycket mindre än våra!
minns 70-talet när jag jobbade på Volvo och det var jubileum vi tillverkade silver metallic med svarta stripes och en silverplåt i handsfacket med P-G.s sign. Tror inte det finns många kvar idag fruktansvärda rostbekymmer
S85D Röd, Mercedes 230 SLK Gul metallic, Modell X 100D Silver en Modell 3 bokad men blir troligen avbokad
Om det finns plats för ett 90kWh batteri så kommer det en Model ≡ med ett 90kWh batteri. NATURLIGTVIS kommer den bilen kosta betydligt mer än basmodellen.
Har ännu inte bokat någon Modell 3 men beror på att ibland är man tvungen att jobba och inte haft tid att köa men imorgon sker det utan tvekan eller ?
Men tänk om bilen blir en besvikelse... alltså att man hamnar på ett pris på +450 000 SEK för att få lite räckvidd, utrustning som AP, fri laddning, mm. hur tänker vi då?
Kan morgondagen bli en besvikelse eller gör Tesla allting rätt?
Har ännu inte bokat någon Modell 3 men beror på att ibland är man tvungen att jobba och inte haft tid att köa men imorgon sker det utan tvekan eller ?
Men tänk om bilen blir en besvikelse... alltså att man hamnar på ett pris på +450 000 SEK för att få lite räckvidd, utrustning som AP, fri laddning, mm. hur tänker vi då?
Du jobbar hårt inte ens en vink får man
Vist var du på Åhlensparkeringen vid 18:30 idag
Har du en Tesla eller har du beställt en och funderar på tillbehör titta in på http://exclusiveparts.se
Du jobbar hårt inte ens en vink får man
Vist var du på Åhlensparkeringen vid 18:30 idag
Nix bara mellan 10 och 13 i byn därefter Nissanstigen mot Hylte hemma igen 18:00 45 mil med Teslan inga problem
Det priset är väl inte en besvikelse? 35.000 dolares är ju rimligen 400.000 svenska sekiner, och du vet ju vad du får för Model S för det dubbla. Så 450.000 vore ett utmärkt bra pris för det du beskriver, tycker jag!
Jag tror så här, basformen på bilen stämmer väl överens med vad vi kan förvänta oss. Däremot detaljer, som instrumentpanel osv, det får vi vänta och se vad det blir.
Getting rid of two screens säger han. De kommer ha en skärm
Tesla Model 3 LR -24. Före detta Tesla M3 SR+, M3 LR -20, MX 75D -17, MS -14. VD på The New Aero, aerodynamiska fälgar till Tesla. http://www.thenewaero.com
Glastaket är underbart. En av de sakerna jag verkligen gillade på min Corvette.
Röd Model 3 AWD LR. TSLA investerare. Egen vindkraft via Solivind El Ekonomiska Förening & solpaneler. Tidigare en S75D. Bygger framtidens matproduktion hos Johannas.