Köar för modell 3
Moderator: Redaktion
Re: Köar för modell 3
shit asså! aningen annorlunda än härJerker skrev:MoS

Model 3-24/Polestar 3-24
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Herre Jesus detta skulle jag aldrig trott☺
Bättre i Toftaholm inga köer men känns som det snart blir det ☺
Bättre i Toftaholm inga köer men känns som det snart blir det ☺
Senast redigerad av leiflodde, redigerad totalt 1 gånger.
85+ i Mölndal och det kommer nya hela tiden 

Senast redigerad av Stefan, redigerad totalt 1 gånger.
Model 3 | LR | AWD | FSD | Midnight Silver Metallic | 19"
Såld: Model S 75 | Blå | AP1 | Panoramatak | Premium | 21" Arachnids
Såld: Model S 75 | Blå | AP1 | Panoramatak | Premium | 21" Arachnids
Kön här har nu vänt och nått tillbaka till början. Bara den här kön kommer att betala över en miljon i deposition!

5 minuter kvar MoS 111 personer i kö.
Röd Model 3 AWD LR. TSLA investerare. Egen vindkraft via Solivind El Ekonomiska Förening & solpaneler. Tidigare en S75D. Bygger framtidens matproduktion hos Johannas.
Ser lite fruset ut! Ni tar också mer utrymme än beräknat. 20 cm per skalle ska det vara och då löser ni också problemet med kylan! Tackar för bilderna förresten!danni skrev:
Mölndal!
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Sitter på ett MTR-express och väntar på att få rulla ner till Cst 10:20. Sen blir det pendeln till Solna och MoS...
Skickat från min iPad med Tapatalk
Skickat från min iPad med Tapatalk
Model 3, röd/vit SR+ med drag och aerofälgar, beställde 12/4, leverans 20/9 2019. Körde i två år Nissan Leaf Tekna 30 kWh 2017.
- Silversound
- elbilist
Kul att se att detta "event" får en sådan stor uppmärksamhet, fast lite oroande också att se alla som kommer hamna före mig i kön...
Det lär väl i alla fall skapa rubriker som leder till att fler får upp ögonen för Tesla. Känner mig ännu mer övertygad om att jag måste ta en tur ner till Malmö efter jobbet!

Hyundai Ioniq -18
Skulle verkligen vilja vara nere vid MoS nu men 80 Mil enkel väg var lite för långt, inriktar mig på en tidig morgon imorgon istället
Hur många var det vid de olika butikerna nu när de öppnade?

Över 100 vid MOS i alla fall, finns info i andra trådar. Tryck på "Senaste inlägg" och läs trådarna.Spyder skrev:Skulle verkligen vilja vara nere vid MoS nu men 80 Mil enkel väg var lite för långt, inriktar mig på en tidig morgon imorgon istället![]()
Lång kö i Malmö
Är det bara jag som uppfattade det som det skulle finnas två köer, en för teslaägare och en för alla andra?
I Malmö var det bara en.
Fick nedanstående mejl idag;
"In order to be as fair as possible, there will be a different queue for reservations in each region. And as a thank you to our current owners, existing customers will get priority in each region (one priority reservation for each Tesla you own).
Är det bara jag som uppfattade det som det skulle finnas två köer, en för teslaägare och en för alla andra?
I Malmö var det bara en.
"In order to be as fair as possible, there will be a different queue for reservations in each region. And as a thank you to our current owners, existing customers will get priority in each region (one priority reservation for each Tesla you own).
MC Röd S85D.
Det ska nog tolkas som att internt i Teslas system är det två köer. Fortfarande en kö fram till säljpersonalen.Johannes skrev:Lång kö i Malmö
I Malmö var det bara en.
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Köerna för Tesla-ägare/icke Tesla-ägare är virtuella precis som kön för reservation i butik eller inte och på event eller inte. Tesla vet ju var reservationen är gjord och av vem. De vet också vilka som är Tesla-ägare, Tesla-anställda eller SpaceX-anställd tex.Johannes skrev:Lång kö i Malmö
I Malmö var det bara en.
Antalet köer med olika prio kanske är över 10.
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Vad innebär det om man hamnar på plats 200-300 i kön? Kan inte skilja mer än 1 månad eftersom det säkert fått upp takten när leveranserna hit börjar?
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Skickar lite livebilder från och till möjligen:
https://www.periscope.tv/w/acuETzMyNTEw ... 5YRlC5s8zg
https://www.periscope.tv/w/acuETzMyNTEw ... 5YRlC5s8zg
- 2020 VW ID3 Pro Life, 2019 Ioniq Electric, 2018 S75D Pano, svart metallic, 2017 S75(60) Pano, vinterpaket, silver, 2015 S85D Pano, titanium.
Du verkar ha rätt. Men det var inte så jag läste mejlet. Kommunikation är inte enkelt.Svenssons skrev:Köerna för Tesla-ägare/icke Tesla-ägare är virtuella precis som kön för reservation i butik eller inte och på event eller inte. Tesla vet ju var reservationen är gjord och av vem. De vet också vilka som är Tesla-ägare, Tesla-anställda eller SpaceX-anställd tex.Johannes skrev:Lång kö i Malmö
I Malmö var det bara en.
Antalet köer med olika prio kanske är över 10.
MC Röd S85D.
Går det fort att reservera? Är köerna borta till lunch? En del av oss måste ju tyvärr arbeta fortfarande...
Det kan mycket väl vara så att hela Europa är en och samma kö vilket gör någon timmes skillnad betydligt större skillnad i kön. Däremot så är det nog kön för att bli insläppt i designstudion och sen är det en ny kö från det att du lagt en beställning. Så om du är först i kön och sen väntar några dagar med att beställa så är det inte säkert att du får först ändå.Pontus skrev:Vad innebär det om man hamnar på plats 200-300 i kön? Kan inte skilja mer än 1 månad eftersom det säkert fått upp takten när leveranserna hit börjar?
200-300 i Sverige kan betyda 2000-3000 i Europa. Sedan är frågan om vilken prio-grupp man hör till men viktigast är sedan vilken konfigurering man väljer och hur lång tid man tar på sig för att göra beställningen. Konfigurerar du direkt en fullutrustad Model 3, gjort beställningen i butik och är Teslaägare så bör du nog vara bland de i Europa som får Model 3 den första månaden tycker jag.Pontus skrev:Vad innebär det om man hamnar på plats 200-300 i kön? Kan inte skilja mer än 1 månad eftersom det säkert fått upp takten när leveranserna hit börjar?