Åldersavdrag Länsförsäkringar

Här diskuteras andra tekniska frågor

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Nogo
Teslaägare

Åldersavdrag Länsförsäkringar

Inlägg av Nogo »

Hur funkar det egentligen med åldersavdrag? Säg att du har en 10 år gammal bil och du blir smälld eller dylikt. Ska man själv leta efter begagnade delar eller är det försäkringsbolagets uppgift? I deras villkor står det inget om åldersavdrag på reservdelar som ersätts.

Har ett ärende hos länsförsäkringar som vill att jag ska stå för 50% av materialkostnaden för att begagnat ska användas och om det inte finns så ska man göra åldersavdrag. De säger också att det är en förbättring som görs för att rutan som ska bytas på suffletten inte går att byta utan det är hela suffletten som gäller. Är väl inte jag som har angett att hela suffletten ska bytas utan deras verkstad. Jag vill bara få rutan lagad.
Finns inget som styrker detta i deras villkor. Allt jag kan hitta om begagnat är "om begagnad likvärdig utbytesdel finns att tillgå ska sådan användas vid reparation."

Gjorde endast en skadeanmälan på nätet och fick välja mellan olika verkstäder på deras hemsida.

Någon som har haft något liknande med Länsförsäkringar eller något annat försäkringsbolag.
Senast redigerad av Nogo, redigerad totalt 1 gånger.
Model 3 Performance -21
Model Y Long Range -22
Model Y RWD -23
Användarvisningsbild
AAKEE
Teslaägare
Referralkod: ts.la/ke18519

Re: Åldersavdrag Länsförsäkringar

Inlägg av AAKEE »

Nogo skrev: 24 aug 2023 18:19
Hur funkar det egentligen med åldersavdrag? Säg att du har en 10 år gammal bil och du blir smälld eller dylikt. Ska man själv leta efter begagnade delar eller är det försäkringsbolagets uppgift? I deras villkor står det inget om åldersavdrag på reservdelar som ersätts.

Har ett ärende hos länsförsäkringar som vill att jag ska stå för 50% av materialkostnaden för att begagnat ska användas och om det inte finns så ska man göra åldersavdrag. De säger också att det är en förbättring som görs för att rutan som ska bytas på suffletten inte går att byta utan det är hela suffletten som gäller .
Finns inget som styrker detta i deras villkor. Allt jag kan hitta om begagnat är "om begagnad likvärdig utbytesdel finns att tillgå ska sådan användas vid reparation."

Gjorde endast en skadeanmälan på nätet och fick välja mellan olika verkstäder på deras hemsida.

Någon som har haft något liknande med Länsförsäkringar eller något annat försäkringsbolag.

Märkligt.

Villkoren (gäller väl att man läser rätt villkor) gäller ju. Det går ju inte hitta på något eget…
MSP ’23 Ultra Red/black 21” Arachnid
M3P ’21 Multicoat/black
Mazda Rx3 -73, Audi A5
Användarvisningsbild
Nogo
Teslaägare

Re: Åldersavdrag Länsförsäkringar

Inlägg av Nogo »

AAKEE skrev: 24 aug 2023 18:28
Nogo skrev: 24 aug 2023 18:19

Har ett ärende hos länsförsäkringar som vill att jag ska stå för 50% av materialkostnaden för att begagnat ska användas och om det inte finns så ska man göra åldersavdrag. De säger också att det är en förbättring som görs för att rutan som ska bytas på suffletten inte går att byta utan det är hela suffletten som gäller .

Märkligt.

Villkoren (gäller väl att man läser rätt villkor) gäller ju. Det går ju inte hitta på något eget…
Har läst samtliga som finns på deras sida.
Screenshot_2023-08-24-18-30-08-85_40deb401b9ffe8e1df2f1cc5ba480b12.jpg
Model 3 Performance -21
Model Y Long Range -22
Model Y RWD -23
Skriv svar