Ja men va bra, då är det antingen den båten jag nämnde eller Malaaca highyway som åker därifrån till södertälje och är framme imorgon. Men om han har sagt att du får räkna med slutet mot din EDD så skulle jag nog säga att den åker med DANUBE HIGHWAY:)Mixxi skrev: ↑23 aug 2023 16:58Ja precis, cuxhaven var det! Vi pratade i telefon. Tack för infoR96 skrev: ↑23 aug 2023 16:56Pratade du i tele med honom eller sms?
Staden den åker i från kan vara Cuxhaven, så om du hörde det så är det därför du bara kommer ihåg bokstaven ”k”.
Om det är så, så åker en båt som kallas ”DANUBE HIGHWAY” från Cuxhaven 26 aug och är framme i Södertälje 29 aug.![]()
Väntrum Model Y
Moderator: Redaktion
Re: Väntrum Model Y
29 juli - beställning av model y rwd (lager bil)
12-26 sep EDD
8 augusti - slutfaktura (21 sep EDD på slutfakturan)
24 aug - VIN i app samt betalningsavi
12-26 sep EDD
Fick precis sms om upphämtningR96 skrev: ↑23 aug 2023 17:01Ja men va bra, då är det antingen den båten jag nämnde eller Malaaca highyway som åker därifrån till södertälje och är framme imorgon. Men om han har sagt att du får räkna med slutet mot din EDD så skulle jag nog säga att den åker med DANUBE HIGHWAY:)Mixxi skrev: ↑23 aug 2023 16:58Ja precis, cuxhaven var det! Vi pratade i telefon. Tack för info![]()
När beställde du & när fick du VIN? Väntar också väldigt spänt på Berlin-bil och verkar som min är på samma båt som din om man jämför datum.Mixxi skrev:Fick precis sms om upphämtningR96 skrev: ↑23 aug 2023 17:01Ja men va bra, då är det antingen den båten jag nämnde eller Malaaca highyway som åker därifrån till södertälje och är framme imorgon. Men om han har sagt att du får räkna med slutet mot din EDD så skulle jag nog säga att den åker med DANUBE HIGHWAY:)Mixxi skrev: ↑23 aug 2023 16:58Ja precis, cuxhaven var det! Vi pratade i telefon. Tack för info![]()
Har bokat 1/9. Så den är säkert på båten som kommer imorgon då. Ham sa ju att den var på båten, så stämmer säkert. Så spännande
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Beställde 11/8 och fick VIN direkt. LR vit. Haft edd 29/8-12/9 direkt från börjanMachOne skrev: ↑23 aug 2023 18:25När beställde du & när fick du VIN? Väntar också väldigt spänt på Berlin-bil och verkar som min är på samma båt som din om man jämför datum.Mixxi skrev:Fick precis sms om upphämtningR96 skrev: ↑23 aug 2023 17:01Ja men va bra, då är det antingen den båten jag nämnde eller Malaaca highyway som åker därifrån till södertälje och är framme imorgon. Men om han har sagt att du får räkna med slutet mot din EDD så skulle jag nog säga att den åker med DANUBE HIGHWAY:)Har bokat 1/9. Så den är säkert på båten som kommer imorgon då. Ham sa ju att den var på båten, så stämmer säkert. Så spännande
Är din från Berlin? Eller Kina?Mixxi skrev:Beställde 11/8 och fick VIN direkt. LR vit. Haft edd 29/8-12/9 direkt från börjanMachOne skrev: ↑23 aug 2023 18:25När beställde du & när fick du VIN? Väntar också väldigt spänt på Berlin-bil och verkar som min är på samma båt som din om man jämför datum.Mixxi skrev:Fick precis sms om upphämtningHar bokat 1/9. Så den är säkert på båten som kommer imorgon då. Ham sa ju att den var på båten, så stämmer säkert. Så spännande
Aha ok, beställde 8/8, Quicksilver MYP resten org. Inget VIN än för min del men hoppas väldigt snart dåMixxi skrev:Beställde 11/8 och fick VIN direkt. LR vit. Haft edd 29/8-12/9 direkt från börjanMachOne skrev: ↑23 aug 2023 18:25När beställde du & när fick du VIN? Väntar också väldigt spänt på Berlin-bil och verkar som min är på samma båt som din om man jämför datum.Mixxi skrev:Fick precis sms om upphämtningHar bokat 1/9. Så den är säkert på båten som kommer imorgon då. Ham sa ju att den var på båten, så stämmer säkert. Så spännande
Från Berlin. En så kallad lagerbilJC92 skrev: ↑23 aug 2023 18:28Är din från Berlin? Eller Kina?Mixxi skrev:Beställde 11/8 och fick VIN direkt. LR vit. Haft edd 29/8-12/9 direkt från börjanMachOne skrev: ↑23 aug 2023 18:25När beställde du & när fick du VIN? Väntar också väldigt spänt på Berlin-bil och verkar som min är på samma båt som din om man jämför datum.Mixxi skrev:Fick precis sms om upphämtningHar bokat 1/9. Så den är säkert på båten som kommer imorgon då. Ham sa ju att den var på båten, så stämmer säkert. Så spännande
Va kul!Mixxi skrev: ↑23 aug 2023 18:23Fick precis sms om upphämtningR96 skrev: ↑23 aug 2023 17:01Ja men va bra, då är det antingen den båten jag nämnde eller Malaaca highyway som åker därifrån till södertälje och är framme imorgon. Men om han har sagt att du får räkna med slutet mot din EDD så skulle jag nog säga att den åker med DANUBE HIGHWAY:)Mixxi skrev: ↑23 aug 2023 16:58Ja precis, cuxhaven var det! Vi pratade i telefon. Tack för info![]()
Har bokat 1/9. Så den är säkert på båten som kommer imorgon då. Ham sa ju att den var på båten, så stämmer säkert. Så spännande
![]()
Grattis
Uppdatera gärna hur det har gått med leveransen när du hämtat ut bilen. Ska också hämta ut min i Huddinge nån gång under sep.
29 juli - beställning av model y rwd (lager bil)
12-26 sep EDD
12-26 sep EDD
Hämtade ut bilen i dag i Huddinge, drygt en timme innan utsatt tid fick jag sms osv om att jag kunde godkänna leverans, så gjorde det rätt omgående när jag såg bilen på plats.
Efter det gick jag igenom bilen efter checklistan som finns på Tesla Model Y Sverige gruppen på FB, kunde inte se något avvikande utan allt såg verkligen toppen ut.
Vinterdäcken låg dock inte i bilen, men fick tag i hon som tvättade bilarna så hon tog bilen och körde in den till serviceteknikerna så de lastade i däcken i bilen direkt.
Hade 45% i batteriet och fick lite extra på SuC.
Efter det gick jag igenom bilen efter checklistan som finns på Tesla Model Y Sverige gruppen på FB, kunde inte se något avvikande utan allt såg verkligen toppen ut.
Vinterdäcken låg dock inte i bilen, men fick tag i hon som tvättade bilarna så hon tog bilen och körde in den till serviceteknikerna så de lastade i däcken i bilen direkt.
Hade 45% i batteriet och fick lite extra på SuC.
Tesla Model Y Performance vit/svart
Beställd 2023-06-21 -> Huddinge
21 jun: EDD 17 jul - 8 aug
18 jul: EDD 1 - 12 aug
2 aug: EDD 6 - 17 aug
3 aug: VIN, EDD 31 aug - 14 sep
15 aug: REGNR, Hämtning 23 aug
Beställd 2023-06-21 -> Huddinge
15 aug: REGNR, Hämtning 23 aug
Jag har fått VIN , kan man kolla något när man fått det ??
MYP 2022
MYP 2023
BMW M4 Comp 2022
MYP 2023
BMW M4 Comp 2022
Du kan slå in det på https://www.car.info/. Med lite tur så får du upp ett regnr. Då är bilen reggad i Sverige
M3SR+ 2019 - såld
MYLR 2021 - såld
MYP 2023: OD 24/7. VIN 18/8. EDD 1/99-31/8. 20/8-11/9
MYLR 2021 - såld
MYP 2023: OD 24/7. VIN 18/8. EDD 1/9
- mikebike
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/mikael72656
Man kan se var bilen är tillverkad..
Volvo PV 544 Special 1963
Tesla Model Y LR 2022. Midnight Silver.
Tesla Model Y LR 2022. Midnight Silver.
-
- Referralkod: ts.la/erik726156
Jag fick till slut SMS om att boka upphämtning idag. Bokade första tiden som fanns, om en vecka, 30/8 på morgonen.
Så jag antar att min svarta MYLR från Berlin också just nu guppar runt på den där båten från Cuxhaven (eller vad det hette) till Södertälje.
Spännande. Men för mig har Tesla en hel del minuspoäng att ta igen. Den här köpupplevelsen har varit allt annat än smidig och informativ.
Lämnar mycket att önska från ett IT-bolag. Återkommer med mer info kring upplevelsen...
Så jag antar att min svarta MYLR från Berlin också just nu guppar runt på den där båten från Cuxhaven (eller vad det hette) till Södertälje.
Spännande. Men för mig har Tesla en hel del minuspoäng att ta igen. Den här köpupplevelsen har varit allt annat än smidig och informativ.
Lämnar mycket att önska från ett IT-bolag. Återkommer med mer info kring upplevelsen...
Jag har inte fått något Tesla sms, vare sig uppdatering eller inte (men jag har bara fått en uppdatering, man kanske inte får sms för första) tfn är registrerat på kontot. Borde det här vara något jag borde kontakta Tesla över eller liknande?
Samma för migMachOne skrev:Jag har inte fått något Tesla sms, vare sig uppdatering eller inte (men jag har bara fått en uppdatering, man kanske inte får sms för första) tfn är registrerat på kontot. Borde det här vara något jag borde kontakta Tesla över eller liknande?
Hej!
Nu fick jag meddelande om att jag skulle genom och godkänna att bilen ej har ultraljudssensorer. Är det standard.
I slutfakturan stod vin och 26e september.
Vin började på xp7, betyder det Berlinfabriken?
M
Nu fick jag meddelande om att jag skulle genom och godkänna att bilen ej har ultraljudssensorer. Är det standard.
M
Ja det är standard att godkänna.Alvfalken skrev:Hej!
M
XP7 är Berlin
Beställde lagerbil en röd LR den 15 augusti. Fick vin direkt och leverans datum mellan 26e augusti och 1 september. Inte hört något sedan dess.. hoppas på att sms från tesla kommer snart 
Model 3 Long Range Stealth Grey/Black -24
Model 3 Long Range Red/Black -21
Från Berlin eller Kina?Hjort skrev:Beställde lagerbil en röd LR den 15 augusti. Fick vin direkt och leverans datum mellan 26e augusti och 1 september. Inte hört något sedan dess.. hoppas på att sms från tesla kommer snart
Tyskland, röd och grå tillverkas inte i kina.
Model 3 Long Range Stealth Grey/Black -24
Model 3 Long Range Red/Black -21
Hur lång lev.tid är det nu på Y från Giga Berlin, stämmer Teslas info på hemsidan om 1-2 månader skulle ni säga?
Beställde en MYLR, svart, 19", lagerbil 18/8.
Fick VIN direkt - från Berlin.
Beräknad leverans 6/9 - 20/9.
Fick VIN direkt - från Berlin.
Beräknad leverans 6/9 - 20/9.
Beställde MYLR svart igår, fick VIN igår kväll och estimerad leverans 12-26/9. Stod 12:e på slutfakturan. VIN börjar på XP7 så antar att de är berlinbyggd?
- emlan
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/emanuel192279
Egentligen kanske man borde starta en ny tråd om detta, men det är väl kul att få nått annat än båtars position i vår tråd för oss som väntar 
Till saken: Jag väntar på en "lager-MY LR" som ska komma till Jöttlaborg "snart".
Jag har redan gjort slutbetalning och klart finans.
Nu dök det upp en intressant "lager-MY LR" med exakt den spec jag egentligen vill ha i Sthlm som jag nu lagt en reservation på.
Nån som har koll på processen runt det hela?
Jag har redan mejlat och väntar på svar från den SA som jag haft med att göra tidigare men tänkte att jag slänger upp en fråga här ändå,
Nån som har koll?

Till saken: Jag väntar på en "lager-MY LR" som ska komma till Jöttlaborg "snart".
Jag har redan gjort slutbetalning och klart finans.
Nu dök det upp en intressant "lager-MY LR" med exakt den spec jag egentligen vill ha i Sthlm som jag nu lagt en reservation på.
Nån som har koll på processen runt det hela?
Jag har redan mejlat och väntar på svar från den SA som jag haft med att göra tidigare men tänkte att jag slänger upp en fråga här ändå,

Nån som har koll?
MY LR -23
- emlan
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/emanuel192279
Jepp!
Datumet på slutfakturan är bara första dagen i det första EDD som givits.
MY LR -23