På en av vinterns bokade resmål rekommenderas dubbdäck/snökedjor den sista biten upp till boendet (vid dåligt väglag) (Hemsedal Hotell Skarsknuten).
Någon som vet om biltemas snökedjor passar MY orginaldimension 19"? Har inte lust att lägga ut en förmögenhet på det då de förmodligen inte kommer att användas. Även läst något om strumpor.
Snökedjor Model Y LR
Moderator: Redaktion
- Icerman
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/jonas774651
- LasseJson
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/lars838608
Re: Snökedjor Model Y LR
Köpte strumpor till min MYP. Hittade billigast via Amazon.
Lätta och får ligga i frunken under vinterhalvåret.
Haft kedjor tidigare men de är tunga och klumpiga så denna ggr testar jag strumpor.
Kör dubbfritt så därför känner jag att det är bra att ha dem med i de fall det kommer mkt snö även på andra platser än Norge.
Lätta och får ligga i frunken under vinterhalvåret.
Haft kedjor tidigare men de är tunga och klumpiga så denna ggr testar jag strumpor.
Kör dubbfritt så därför känner jag att det är bra att ha dem med i de fall det kommer mkt snö även på andra platser än Norge.
Re: Snökedjor Model Y LR
Detta kan man läsa i manualen:
Använda snökedjor
Tesla har testat och godkänt följande snökedjor för att förbättra väggreppet i snöväder. Snökedjor bör endast monteras på bakdäck. De godkända snökedjorna kan köpas från Tesla.
Däckstorlek Rekommenderad kedja
19/20 tum KONIG XG-12 PRO SIZE 252
21 tum KONIG K-SUMMIT XXL K66
Använda snökedjor
Tesla har testat och godkänt följande snökedjor för att förbättra väggreppet i snöväder. Snökedjor bör endast monteras på bakdäck. De godkända snökedjorna kan köpas från Tesla.
Däckstorlek Rekommenderad kedja
19/20 tum KONIG XG-12 PRO SIZE 252
21 tum KONIG K-SUMMIT XXL K66
MY RWD Vit 2023