Fast Tesla kör ju inte med reklamkampanjer så alla uppdateringar från dom vill jag ha. Har inte fått ett endaste mail som kan likna säljsnack. Visserligen råder motsatsen hos de flesta andra företag så i normalfallet så tackar jag också nej till samtliga uppdateringar.Pontus skrev:Ja man kunde ju tro det.chpaulin skrev:TristPontus skrev:Kollade med dom i butiken igår. Anledningen till att jag inte fick något mail var att jag vid första provkörningen kryssade i rutan att jag inte ville ha några mailuppdatwringar. Denna status kan man inte se själv på myTesla-kontot utan man måste kontakta personal och få hjälp med detta.Ghia64 skrev:Skall försöka ta mig förbi i veckan och höra med dem vad som gäller....Känns som du syftade onödiga säljmail och inte mail som dessa.
Reservera model 3
Moderator: Redaktion
Re: Reservera model 3
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Var inne i butiken i Täby centrum på lunchen idag och de (påstår?) sig inte veta så mycket mer än att man kan regga sig fysiskt i butiken den 31/3. Man kan inte skicka ombud med fullmakt. Bokningarna på webben kan göras den 1/4 MEN man visste inte om det var 00:01 eller 04:01 svensk tid som gäller. De ska kolla upp detta åt mig. Ska till baka på fredag. Återkommer då.
Vidare är det bara i USA som de där €7.500 kan erhållas då det är någon form av intensive som inte gäller i Sverige.
Bokningen är global så det lär ju bli tight med tilldelningen.... :-/
Vidare är det bara i USA som de där €7.500 kan erhållas då det är någon form av intensive som inte gäller i Sverige.
I USA finns ett skatteavdrag på 7500 USD för elbilar. Det har inte direkt med Tesla att göra, på samma sätt som det finns en supermiljöbilspremie på 40 000 SEK i Sverige.Cornelis skrev:Var inne i butiken i Täby centrum på lunchen idag och de (påstår?) sig inte veta så mycket mer än att man kan regga sig fysiskt i butiken den 31/3. Man kan inte skicka ombud med fullmakt. Bokningarna på webben kan göras den 1/4 MEN man visste inte om det var 00:01 eller 04:01 svensk tid som gäller. De ska kolla upp detta åt mig. Ska till baka på fredag. Återkommer då.
Bokningen är inte riktigt global, det är olika köer beroende på region.
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
- Franz
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/franz9414
- Kontakt:
Bra info om det hela: http://teslaclubsweden.se/att-bestalla-tesla-model-3/Cornelis skrev:Bokningen är global så det lär ju bli tight med tilldelningen.... :-/
Driver sajten Car.info
Inför imorgon nu. Vad händer efter att man lägger en reservation och gett Tesla lite pengar.
Får man tillgång till My Tesla, där man får titta på sin tilltänka nästa bil?
MYLR-24
Japp, så var det i alla fall på Model X. Tror man max får gå in 15 gånger per dag på den och jag slog i taket på Model X de första 10 månaderna..._TonyV skrev:Inför imorgon nu. Vad händer efter att man lägger en reservation och gett Tesla lite pengar.

They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Svenssons skrev:Japp, så var det i alla fall på Model X. Tror man max får gå in 15 gånger per dag på den och jag slog i taket på Model X de första 10 månaderna..._TonyV skrev:Inför imorgon nu. Vad händer efter att man lägger en reservation och gett Tesla lite pengar.
Hahaha
Model 3-24/Polestar 3-24
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Svenssons skrev:Tror man max får gå in 15 gånger per dag på den och jag slog i taket på Model X de första 10 månaderna...

Vad reserverar man för? Bara rätten att beställa en bil på sikt? Någon som har en känsla för när man måste bestämma sig på "riktigt"? Hela reservationen är ju rätt udda, beställa något som än så länge inte finns till ett pris ingen vet... 

-
Hej, ny användare men gammal Tesla entusiast.
Jag tänkte försöka lägga en förbokning, vet någon om det krävs kreditkort eller fungerar kontokort?
Känns som en knasig fråga, men ni förstår jag ser fram mot detta.
Jag tänkte försöka lägga en förbokning, vet någon om det krävs kreditkort eller fungerar kontokort?
Reservera model 3
Du får en köplats. Du kan ångra dig när som helst och får då tillbaka din deposition.DrSweden skrev:Vad reserverar man för? Bara rätten att beställa en bil på sikt? Någon som har en känsla för när man måste bestämma sig på "riktigt"? Hela reservationen är ju rätt udda, beställa något som än så länge inte finns till ett pris ingen vet...
Du måste bestämma dig slutligen några månader innan förväntad leverans.
Model X 90D
Model 3 SR+
Mitsubishi i-MiEV
Lyssna på podcasten Bilar med sladd - Nordens största miljö- och elbilspodcast! https://www.bilarmedsladd.se.
Sponsra resebloggandet och poddandet när du skaffar Tibber: https://invite.tibber.com/pk8ybxoa.
Model 3 SR+
Mitsubishi i-MiEV
Lyssna på podcasten Bilar med sladd - Nordens största miljö- och elbilspodcast! https://www.bilarmedsladd.se.
Sponsra resebloggandet och poddandet när du skaffar Tibber: https://invite.tibber.com/pk8ybxoa.
Du måste inte bestämma dig förrän ett tag (en eller flera månader) efter att Design Studion öppnar vilket för Europa antagligen inte lär ske förrän 2018. Det är först när Design Studion öppnar som alla val och priser blir offentliga. Det är först i Design Studion du kan lägga beställningen. Innan är det som du är inne på bara en reservation och köplats till beställningen.DrSweden skrev:Vad reserverar man för? Bara rätten att beställa en bil på sikt? Någon som har en känsla för när man måste bestämma sig på "riktigt"? Hela reservationen är ju rätt udda, beställa något som än så länge inte finns till ett pris ingen vet...
Funderade på om man betalar på plats eller på nätet inom typ 2 veckor. Dom säljer ju inga saker över disk i MoS så dom har väl inte ens möjligheten att ta betalt där i vanliga fall?hanshagman skrev:Hej, ny användare men gammal Tesla entusiast.
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Model 3 LR AWD Vit
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Lär vara kortbetalning direkt. Model X-reservationen var kortbetalning. De är inte lika intresserade att ta faktura numera, i alla fall inte för mindre summor, hörde jag när jag satt och väntade på Model X-eventet här om dagen. Kortbetalning lär de kunna ta på MoS.Pontus skrev:Funderade på om man betalar på plats eller på nätet inom typ 2 veckor. Dom säljer ju inga saker över disk i MoS så dom har väl inte ens möjligheten att ta betalt där i vanliga fall?hanshagman skrev:Hej, ny användare men gammal Tesla entusiast.
Funderade bara då jag fick för mig att de 17 man fick lägga ut när jag beställde min 85D inte gjordes exakt samtidigt som man gjorde konfigen. Det är ju inte riktigt samma sak men ändå.Svenssons skrev:Lär vara kortbetalning direkt. Model X-reservationen var kortbetalning. De är inte lika intresserade att ta faktura numera, i alla fall inte för mindre summor, hörde jag när jag satt och väntade på Model X-eventet här om dagen. Kortbetalning lär de kunna ta på MoS.Pontus skrev:Funderade på om man betalar på plats eller på nätet inom typ 2 veckor. Dom säljer ju inga saker över disk i MoS så dom har väl inte ens möjligheten att ta betalt där i vanliga fall?hanshagman skrev:Hej, ny användare men gammal Tesla entusiast.
Eller har fel om hur det går till vid beställning av model S?
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR AWD Vit
Konfigen för Model 3 är ju inte aktuell på ett par år ännu. Reservationen är egentligen inte ens någon delbetalning eftersom man inte beställer något. Denna deposition är på 10 000 för Model 3, 33 000 för Model X (263 000 för Signature när det gick men den fick man skicka in via banköverföring till Tesla) och jag vet inte hur det fungerar för Model S nu men det är väl ingen reservation där längre. Reservationsdepositionen lär behöva betalas direkt för att reservera och det lär vara kortbetalning. Om man vill ha tillbaka depositionen lär den skickas tillbaka på samma kort om det fortfarande är giltigt.Pontus skrev:Funderade bara då jag fick för mig att de 17 man fick lägga ut när jag beställde min 85D inte gjordes exakt samtidigt som man gjorde konfigen. Det är ju inte riktigt samma sak men ändå.
Låter troligt.Svenssons skrev:Konfigen för Model 3 är ju inte aktuell på ett par år ännu. Reservationen är egentligen inte ens någon delbetalning eftersom man inte beställer något. Denna deposition är på 10 000 för Model 3, 33 000 för Model X (263 000 för Signature när det gick men den fick man skicka in via banköverföring till Tesla) och jag vet inte hur det fungerar för Model S nu men det är väl ingen reservation där längre. Reservationsdepositionen lär behöva betalas direkt för att reservera och det lär vara kortbetalning. Om man vill ha tillbaka depositionen lär den skickas tillbaka på samma kort om det fortfarande är giltigt.Pontus skrev:Funderade bara då jag fick för mig att de 17 man fick lägga ut när jag beställde min 85D inte gjordes exakt samtidigt som man gjorde konfigen. Det är ju inte riktigt samma sak men ändå.
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR AWD Vit
- PoloPrinsen
Fick igår kväll ett email från Tesla;
"Du lade en handpenning på 10.000 kr den 1 april 2016. Slutför din beställning eller informera oss om du väntar på fler alternativ att bli tillgängliga. Vid frågor om din reservation ser vi till att en Tesla Advisor kontaktar dig."
Tre st valknappar att välja melan och så trycka på en.
BESTÄLL
VÄNTA
FRÅGOR
Valde frågor, skapadeås ett email då, så lätt att fråga Tesla.
Tänkte först fråga ER, forumsmedlemmar, då ni har så bra koll på allt.
Har Teslas 35000dollarsvariant varit till salu här i sverige?
Om inte, när och om tror ni isåfall den kommer?
Kan man hoppas på bättre valutakurs då? Eller kommer dollarn vara dyr under låååång tìd framöver, vad tror ni?
Kommer min reservation innebära nån fördel numera vid en beställning? (Förutom 10000 redan är betalt på.bilen, haha)
Mvh PP.
"Du lade en handpenning på 10.000 kr den 1 april 2016. Slutför din beställning eller informera oss om du väntar på fler alternativ att bli tillgängliga. Vid frågor om din reservation ser vi till att en Tesla Advisor kontaktar dig."
BESTÄLL
VÄNTA
FRÅGOR
Kan man hoppas på bättre valutakurs då? Eller kommer dollarn vara dyr under låååång tìd framöver, vad tror ni?
Kommer min reservation innebära nån fördel numera vid en beställning? (Förutom 10000 redan är betalt på.bilen, haha)
Mvh PP.
Reserverat en Sion från Sonomotors. Har den nya, aktuella referral-koden som gäller april ut i år! Om du vill spara 125Euro så säg till! (får ej ange koden här i signaturen).
Tesla har tagit bort 350000 modellen från hemsidan USA, kanske går att beställa vid sidan men tror inte det. Av denna anledning tror jag inte den kommer komma till Sverige och SR+ kommer vara den billigaste Model 3 vi får i Sverige.PoloPrinsen skrev:Fick igår kväll ett email från Tesla;
BESTÄLL
VÄNTA
FRÅGOR
Mvh PP.
Idag tror jag inte din reservation har någon som helst fördel utöver att du redan betalat in 10 000 kr som dras av fakturan om du beställer.
Det har inte varit någon mening med reservationen i Sverige på över ett år, då öppnades konfigurationssidan lite tidigare för dem som reserverat. Om du beställer en bil nu så får du den lika fort oavsett om du har reservation eller inte och så har det varit sedan början av förra året.
Den billigaste Teslan, Model 3 SR+, var förmodligen som billigast innan sommaren på 550kkr. Nu har priset höjts något, men bilen har också blivit lite bättre. Kanske kommer det billigare bilar igen när Gigafactory 4 öppnar i EU.
Den billigaste Teslan, Model 3 SR+, var förmodligen som billigast innan sommaren på 550kkr. Nu har priset höjts något, men bilen har också blivit lite bättre. Kanske kommer det billigare bilar igen när Gigafactory 4 öppnar i EU.
Priset för Tesla 3 sänktes ju nu med ca 16% i Kina.
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
Tror ni inte det är pga importtullar? tror nog man kan förvänta sig en sänkning i eu när dem tillverkas i tysklandZalman3 skrev:Priset för Tesla 3 sänktes ju nu med ca 16% i Kina.
Model Y Performance (2023, Pearl White) [Beställd RN11801xxxx][Lev. Bokad 22/6-23]
Model 3 Performance (2020, Pearl White) [SÅLD]
Model 3 Performance (2020, Pearl White) [SÅLD]
Absolut, billigare transport, inga tullar. Och antagligen billigare eller mer optimerad tillverkning vid det laget också, även i Tyskland. Allt detta sänker kostnader för Tesla.demo007 skrev:Tror ni inte det är pga importtullar? tror nog man kan förvänta sig en sänkning i eu när dem tillverkas i tysklandZalman3 skrev:Priset för Tesla 3 sänktes ju nu med ca 16% i Kina.
Men priset är ju en effekt av vad folk kan och vill betala också, så bara för att det blir billigare för Tesla behöver ju priset till kund inte bli billigare. Man försöker nog bara hitta det högsta pris man kan ta ut och ändå sälja vad man kan producera.
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS