MY HW4 MCU har hälften så mycket RAM och storage som HW3
Moderator: Redaktion
MY HW4 MCU har hälften så mycket RAM och storage som HW3
Ytterligare en kostnadsbesparing och försämring…
-
- Referralkod: ts.la/sami934995
Re: MY HW4 MCU har hälften så mycket RAM och storage som HW3
När blir detta ett problem? (seriös fråga)
Tesla Model Y LR blå/svart
Beställd 2023-07-24 -> Huddinge
24 juli: EDD 17-31 aug
2 aug: EDD 10-24 aug
4 aug: Hämtning8 aug 11 aug
Beställd 2023-07-24 -> Huddinge
4 aug: Hämtning
HW4 medger att man avdelar en bit av USB-stickan för playstationspel. I vart fall på Model S.
MSP ’23 Ultra Red/black 21” Arachnid
M3P ’21 Multicoat/black
Mazda Rx3 -73, Audi A5
Mazda Rx3 -73, Audi A5
Ja, såklart. Lite cykeltur där

Har inte spelat nåt men fick en fråga om att splitta USB-minnet med 50% för spellagring (Steam då’rå).
MSP ’23 Ultra Red/black 21” Arachnid
M3P ’21 Multicoat/black
Mazda Rx3 -73, Audi A5
Mazda Rx3 -73, Audi A5
- NEO
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/alfredo77771
Intressant, Steam funkar toppen utan minnet. Plaid 2023 med sensorer. HW3. Är RAM oförändrat mellan S med HW3 och HW4?
AFAIK erbjuder inte Tesla Steam i Y/3, utan det är reserverat för S/X.
Dvs det blir inte något problem såvida man inte hoppats på att få det via någon update.
Förövrigt är ju 8GB RAM & 128GB SSD mer än vad de flesta mobiltelefoner och paddor har, så det är ju inga dåliga siffror.
(Köper man en ny MacBook Air M2 idag så har den 8GB RAM som standard...)
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
- Felixen
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/fredrik68480
I Model S / X så blev minnet uppgraderat från 8GB till 16GB just för att Steam ska fungera. Var en del skriverier när det uppdagades att Steam krävde 16GB och då hade man inte introducerat någon form av uppgradering för Model S / X 2021 -> som bara hade 8GB.
När det kommer till 3 / Y så verkar inte Steam vara aktuellt (ännu?) så de verkar ligga kvar på 8GB RAM.
När det kommer till 3 / Y så verkar inte Steam vara aktuellt (ännu?) så de verkar ligga kvar på 8GB RAM.
MSLR -23 Midnight Silver Metallic med svart interiör
Det känns som att Steam var ett jippo för att marknadsföra Palladium. Själv tycker jag det är lite meningslöst men det är mitt i prick för Teslas strategi att vara nörd/tech-märket #1.Felixen skrev: ↑06 aug 2023 10:01I Model S / X så blev minnet uppgraderat från 8GB till 16GB just för att Steam ska fungera. Var en del skriverier när det uppdagades att Steam krävde 16GB och då hade man inte introducerat någon form av uppgradering för Model S / X 2021 -> som bara hade 8GB.
Det känns som dörren är stängd för 3/Y nu.
Så om det bara var ett jippo och meningslöst, vad är då problemet?spacecoin skrev: ↑06 aug 2023 12:09Det känns som att Steam var ett jippo för att marknadsföra Palladium. Själv tycker jag det är lite meningslöst men det är mitt i prick för Teslas strategi att vara nörd/tech-märket #1.Felixen skrev: ↑06 aug 2023 10:01I Model S / X så blev minnet uppgraderat från 8GB till 16GB just för att Steam ska fungera. Var en del skriverier när det uppdagades att Steam krävde 16GB och då hade man inte introducerat någon form av uppgradering för Model S / X 2021 -> som bara hade 8GB.
Du skrev att det var en "försämring".
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas
Försämringen består ju i alla dom som hoppades på Steam för sin 3/y kan ju glömma det. HW3 hade ju kapabiliteten. Utöver det kanske det ha andra praktiska problem, vem vet?taliz skrev: ↑06 aug 2023 15:38Så om det bara var ett jippo och meningslöst, vad är då problemet?spacecoin skrev: ↑06 aug 2023 12:09Det känns som att Steam var ett jippo för att marknadsföra Palladium. Själv tycker jag det är lite meningslöst men det är mitt i prick för Teslas strategi att vara nörd/tech-märket #1.Felixen skrev: ↑06 aug 2023 10:01I Model S / X så blev minnet uppgraderat från 8GB till 16GB just för att Steam ska fungera. Var en del skriverier när det uppdagades att Steam krävde 16GB och då hade man inte introducerat någon form av uppgradering för Model S / X 2021 -> som bara hade 8GB.
Du skrev att det var en "försämring".
För mig är Steam i bilen en fullständigt ointressant funktion. Jag spelar på datorn och spelkonsoler och inte i bilen, men alla är olika.