Camp mode. Är det ok för enstaka nätter?
Moderator: Redaktion
- Anders_Eric
- Teslaägare
- Kontakt:
Camp mode. Är det ok för enstaka nätter?
Har haft Tesla Y i drygt 500 mil nu. Väldigt bra så långt om än lite små frågetecken som dyker upp då och då. Första längre turen från Skåne till Stockholm och Dalarna avklarad utan problem. Lite köer vid superchargers dock så det märks att Teslabilarna blir fler. Skottlandsresa planeras nu om några veckor. Och då funderar jag på någon eller några nätter med övernattning i bilen i läge camp mode. Rätt mycket på Youtube om det nu. Någon som provat?
Re: Camp mode. Är det ok för enstaka nätter?
Det finns massor om du söker i sökrutan uppe t höger eller i facebookgrupperna. Själv har jag bara testat en gång men barnen brukar gilla det. Det är inga problem alls. perfekt temperatur osv.
- Anders_Eric
- Teslaägare
- Kontakt:
- TiborBlomhall
- Referralkod: ts.la/tibor72449
Artikel jag skrev om Camping Mode:
https://teslaclubsweden.se/model-3-camping/
Med ett par ögonmask slipper man även att väckas av morgonsolen. (Erfarenhet vi skaffade vid nästa campingtrip.)
Med ett par ögonmask slipper man även att väckas av morgonsolen. (Erfarenhet vi skaffade vid nästa campingtrip.)
-
- Referralkod: ts.la/sami934995
Video från "Guiden om elbil"/"Elbilsmagasinet" där han campar i bilen (dock Model 3).
Tesla Model Y LR blå/svart
Beställd 2023-07-24 -> Huddinge
24 juli: EDD 17-31 aug
2 aug: EDD 10-24 aug
4 aug: Hämtning8 aug 11 aug
Beställd 2023-07-24 -> Huddinge
4 aug: Hämtning
Camp Mode är perfekt för övernattning i bilen. Otroligt smidigt - bara ställa in behaglig temperatur, låsa dörrarna och somna in 
Tesla Model Y LR uttagen februari 2022 - Vit med dragkrok
- Anders_Eric
- Teslaägare
- Kontakt:
Tack för tipset! Bra och rolig artikel!TiborBlomhall skrev: ↑04 aug 2023 13:05Artikel jag skrev om Camping Mode:
- Lerumsexpressen
- Teslaägare
Sovit många nätter i bilen (MY och M3) runt om i Europa, senast nu i Norge, där hela det landet verkar vara som en stor fiske-, vandring- och campingplats.Anders_Eric skrev: ↑04 aug 2023 11:53Har haft Tesla Y i drygt 500 mil nu. Väldigt bra så långt om än lite små frågetecken som dyker upp då och då. Första längre turen från Skåne till Stockholm och Dalarna avklarad utan problem. Lite köer vid superchargers dock så det märks att Teslabilarna blir fler. Skottlandsresa planeras nu om några veckor. Och då funderar jag på någon eller några nätter med övernattning i bilen i läge camp mode. Rätt mycket på Youtube om det nu. Någon som provat?
Fixa bra madrasser och mörkläggningsprylar så är du hemma. (Jag struntar i mörklägga taket, då bilen är hög och vi vaknar tidigt på morgonen)
MY RWD 2023
Seat Mii Electric 2021
Såld; M3 LR 2022
Seat Mii Electric 2021
Såld; M3 LR 2022
Är superbra. Har kört med barnens madrasser i bilen men precis investerst i en tescamp-matta för att maxa och ha det bekvämt en vuxen + två barn.
Köp tescamps kit för rutorna, superbra.
Har inte köpt någon mörkläggning till taket ännu. Man borde ha det för det blir rejält ljust om man inte parkerar under ett träd så
Man inte har direkt himmel ovanför sig.
Köp tescamps kit för rutorna, superbra.
Har inte köpt någon mörkläggning till taket ännu. Man borde ha det för det blir rejält ljust om man inte parkerar under ett träd så
Man inte har direkt himmel ovanför sig.