Uteffekt Plaid olika körlägen

Här diskuterar vi om Tesla Model S

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
AAKEE
Teslaägare
Inlägg: 6038
Blev medlem: 04 nov 2020 20:12
Ort: Boden
Referralkod: ts.la/ke18519

Re: Uteffekt Plaid olika körlägen

Inlägg av AAKEE »

taliz skrev: 29 jul 2023 17:23
AAKEE skrev: 29 jul 2023 16:59
Märkligt hur samma bil kan skilja så mycket i regbeviset. Ingen ordning riktigt.
Har kikat en del i fordonsregistret på sistone av olika anledningar och det är inte mkt ordning där.
Samma bilmodell kan ha helt olika benämningar och prestandasiffror.
Det gäller förövrigt alla märken, dvs det är inget Tesla-unikt.

Vore intressant att veta hur processen ser ut vid inregistrering av nya bilar. Känns som "någon" skickar in lite godtyckliga uppgifter och sen blir det registrerat som så, oavsett om det är stavfel eller helt annorlunda mot en annan tekniskt exakt likadan bil.
Så är det.

Det har i vart fall vart lika i Tyskland med batterikapacitet som måste stå med på deras CoC.
När nya Panasonicbatteriet 2170L släpptes var det grav circus med 77,79 och 82 kWh-angivet.
Folk hade panik och avbokade bilar och sedan visade det sig att den angivna kapaciteten hade noll att göra med vilket batteri som de faktiskt satt i bilen, det fanns inte heller någon koppling till WLTP med batteriet. Folk avsade sig 77 och 79 kWh M3P, som alla hade 82 kWh-batteriet.
MSP ’23 Ultra Red/black 21” Arachnid
M3P ’21 Multicoat/black
Mazda Rx3 -73, Audi A5
Skriv svar