Vi har en mini electric -22. Rund display knäppt. Bara design. Tillför inget. Rektangulär vore bättre. Längre räckvidd vore bra. Den vi har kommer enligt guessometern ca. 20 mil. Så inget för långresor. En annan märklig grej är att den vid hemmaladdning alltid tar 16 A. Kvittar vad man ställer in för laddning i bilen låg, reducerad eller maximal. Alltid 16 A. Kollat med strömtång. Frågat Bilia. De vet inte. Frågat BMW i Tyskland. De vet inte. Sedan hänvisar de tillbaka till den okunniga bilhandlaren som säkert är bra på tändstift o oljor osv.
En annan grej till. När man låser upp via appen så tar det ca 1 minut innan dörren öppnas. Skillnad mot min Y där det sker momentant. Antar signalen ska ner till München för godkänning innandörren kan öppnas
Vi har en mini electric -22. Rund display knäppt. Bara design. Tillför inget. Rektangulär vore bättre. Längre räckvidd vore bra. Den vi har kommer enligt guessometern ca. 20 mil. Så inget för långresor. En annan märklig grej är att den vid hemmaladdning alltid tar 16 A. Kvittar vad man ställer in för laddning i bilen låg, reducerad eller maximal. Alltid 16 A. Kollat med strömtång. Frågat Bilia. De vet inte. Frågat BMW i Tyskland. De vet inte. Sedan hänvisar de tillbaka till den okunniga bilhandlaren som säkert är bra på tändstift o oljor osv.
En annan grej till. När man låser upp via appen så tar det ca 1 minut innan dörren öppnas. Skillnad mot min Y där det sker momentant. Antar signalen ska ner till München för godkänning innandörren kan öppnas
Har du testat att ställa ner laddeffekten i boxen till 13A eller lägre? På min BMW så används bara dessa inställningar när boxen inte ger 16A. Om jag kör en laddare på 12 A så får jag 6A på låg, 9 A på reducerad och 12A på maximal.
Nya eldrivna Mini tillverkas väl hos Great Wall Motor i Kina på samma plattform som ORA Funky Cat, dvs numera ungefär lika engelsk som Volvo EX30 är svensk.
Ok ok, jag vet, vi får bara skriva om Kina i denna tråd: viewtopic.php?t=33375&start=350
Nya eldrivna Mini tillverkas väl hos Great Wall Motor i Kina på samma plattform som ORA Funky Cat, dvs numera ungefär lika engelsk som Volvo EX30 är svensk.
Ok ok, jag vet, vi får bara skriva om Kina i denna tråd: viewtopic.php?t=33375&start=350
2025 eller om det var 2026 så ska de tillverkas även i Storbritannien.
Nya eldrivna Mini tillverkas väl hos Great Wall Motor i Kina på samma plattform som ORA Funky Cat, dvs numera ungefär lika engelsk som Volvo EX30 är svensk.
Nej, Ora Funky Cat och Mini delar ingen som helst teknik eller teknisk platform.
Till skillnad från EX30, som är helt utvecklad av Geely i Kina, så är Mini J01, precis som tidigare F56, helt utvecklad av BMW i Tyskland.
Men engelsk är absolut svårt att hävda att den är. Tysk är väl det närmaste svaret.
Nya eldrivna Mini tillverkas väl hos Great Wall Motor i Kina på samma plattform som ORA Funky Cat, dvs numera ungefär lika engelsk som Volvo EX30 är svensk.
Nej, Ora Funky Cat och Mini delar ingen som helst teknik eller teknisk platform.
Till skillnad från EX30, som är helt utvecklad av Geely i Kina, så är Mini J01, precis som tidigare F56, helt utvecklad av BMW i Tyskland.
Men engelsk är absolut svårt att hävda att den är. Tysk är väl det närmaste svaret.
Hmm, enligt nedan verkar den vara utvecklad av Spotlight Automotive i Kina och baseras iallafall delvis på samma plattform som Ora Funky Cat, Good Cat & Ora 03, men det kanske är fel..