Oljud efter byte av vindruta

Här diskuterar vi om Tesla Model S

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
jonsalgerier
Teslaägare

Oljud efter byte av vindruta

Inlägg av jonsalgerier »

Hej!

Tesla bytte vindruta på min bil för ett par veckor sedan och därefter har jag fått ett väldigt högt vindljud från någonstans framme till vänster i hastigheter 90+ .

Det låter ungefär som att man har fläkten på max så det känns som att en ventil är numera alltid öppen rakt in.
Det gör ingen skillnad att stänga av AC/fläkt helt.

Är det någon som känner igen detta eller vet vad det kan ber på? Jag måste erkänna att jag inte är helt 100% på att det inte fanns tidigare men jag märker det nu varje gång jag kommer upp i hastighet så det känns nytt.

Jag har lagt ärende i appen, men de verkar vara på semester för inget svar på en vecka.

Mvh
Jons
Användarvisningsbild
Elix747
Teslaägare

Re: Oljud efter byte av vindruta

Inlägg av Elix747 »

Har fått samma problem efter byte på Carglass.
Det är troligtvis passningen på rutan som är dåligt inpassad. Carglass bytte ruta igen och då var ljudet borta.
Jag tror rutan har hamnat för långt ner då blir det lite osynligt glapp mellan gummilist och takglaset söm ökar när det blir mer fartvind.

Det är möjligt att de påstår att det är fasta passningsfäste och att det inte går justera. Men Carglass beställde ny ruta och passade in den så att detta vindljud försvann.

Det är sannolikt det samma problem som det klagades på tidigare angående vindljud och en del åtgärdade med en extra gummilist.
TMY LR AWD 19” Black, 2024, 7000 km
TM3 LR AWD 19” Black, 2019, 242000 km
Användarvisningsbild
jonsalgerier
Teslaägare

Inlägg av jonsalgerier »

Ah ja det skulle förklara saken!
Stort tack, då har jag lite kött på benen.

Mvh
Jons
Användarvisningsbild
jonsalgerier
Teslaägare

Inlägg av jonsalgerier »

Jag kan bekräfta att även för mig löstes det med en ny vindruta.
Förklaringen var att de missat något med limningen och nu efter bytet känns det nästan tystare än från början.

Mvh
Jons
Skriv svar