Jag har en LR med drag levererad juni 2021. 1 år vagnskadegaranti och 2 år garanti kvar. Min vita LR är välvårdad. S&V hjul på original 18” fälgar. Tonade bakre sidorutor och bakruta. 3600 mil. Finansiering med restvärde. Räntan har nu klättrat upp till 5,9%.
Är helnöjd med bilen. Vi bytte från en xc60, var lite orolig innan köpet att bagageutrymmet inte skulle räcka till. Men det visade sig att det fungerade alldeles utmärkt.
En sak jag uppskattar är givetvis accelerationen. Så att gå från 4,4 —> 3,3 sekunder (0-100) hade varit fantastiskt.

Så med hjärtat tickar en performance allt jag vill ha.
Till det tråkiga och mer praktiska. Lite bilekonomi. Hur bra eller dåligt blir ett byte just nu.
En Performance lagerbil inkl vinterhjul. 633 000 kr. 3 års vagnskadegaranti och 4 nya års garanti. Finansiering med restvärde till kampanjränta 2,99% (2,9 % lägre jmf nuvarande finansiering).
Mina funderingar:
Vad kan jag förvänta mig att få betalt för min LR idag. Vem ger sannolikt bäst betalt.
Min 2021 har HW3 om jag förstått det rätt. En 2023 har modernare version. Vilken skillnad upplever man?
Att köpa en ”Classic” precis innan det är dags för Highland uppdatering. Hur resonerar ni. Värdeförändring på era befintliga bilar, uppdatering värd att vänta på trots förväntat högre pris. Mao hade ni behållt en LR och väntar och se. Eller är det nu det nu vi har den bästa ekonomiska kalkylen?