Försvinner förarprofil vid reboot?

Här diskuterar vi om Tesla Model Y

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Matt23
Teslaägare

Försvinner förarprofil vid reboot?

Inlägg av Matt23 »

Min parking vision har inte kickat igång på min MYLR som jag fick för en månad sedan. Tänkte att man skulle testa att göra en hard reset på bilen. Frågan är då om våra två förarprofiler försvinner och de får ställas in igen, eller om de kan tankas tillbaka från appen eller på annat sätt. Min profil ligger på en iPhone och min sambos på en Samsung om det kan spela någon roll.

För visst borde min bil också ha parking vision när jag har senaste mjukvaran i bilen (2023.20.7)?
Användarvisningsbild
Lophornis
Teslaägare
Referralkod: ts.la/tomas4789

Re: Försvinner förarprofil vid reboot?

Inlägg av Lophornis »

Matt23 skrev: 10 jul 2023 11:18
Min parking vision har inte kickat igång på min MYLR som jag fick för en månad sedan. Tänkte att man skulle testa att göra en hard reset på bilen. Frågan är då om våra två förarprofiler försvinner och de får ställas in igen, eller om de kan tankas tillbaka från appen eller på annat sätt. Min profil ligger på en iPhone och min sambos på en Samsung om det kan spela någon roll.

För visst borde min bil också ha parking vision när jag har senaste mjukvaran i bilen (2023.20.7)?
Dessa finns kvar vid omstart med skrollhjulen. Vet inte om de försvinner däremot om man tar bort 12v kabel.
Tesla Model 3 LR 2024 blå
Tesla Model 3 LR 2021 vit (såld)
Ioniq 28kWh (såld)
Användarvisningsbild
Teslabilen2023
Teslaägare
Referralkod: ts.la/mikael269954

Re: Försvinner förarprofil vid reboot?

Inlägg av Teslabilen2023 »

Matt23 skrev: 10 jul 2023 11:18

Jag var i liknande läge för ett par månader sen, en kontakt med Tesla support ordnade det remote.
Skriv svar