Coolaste drag-racet hittills
Moderator: Redaktion
Re: Coolaste drag-racet hittills

Har du en Tesla eller har du beställt en och funderar på tillbehör titta in på http://exclusiveparts.se
- Andreasson
- Teslaägare
+1
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Model 3 LR AWD Vit
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Sjukt förnedrande att ens sportiga lilla italienare blir slagen av en likadan som dras av en amerikansk familjevan, jag hade sålt den alfan bums 

Model 3-24/Polestar 3-24
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Och Alfan gör 0-60 på 4,2...
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR AWD Vit
- lator
- Teslaägare
Ja nu finns det ju lite mer än vara snabbast rakt fram i 402 meter... 4C är nog den läckraste bil som har sett dagsljus på länge och dessutom är det lite kul att bland alla hybrider och elbilar idag så nämner inte Alfa Romeo med ett ord att de tänker haka på trenden...HelectriC skrev:Sjukt förnedrande att ens sportiga lilla italienare blir slagen av en likadan som dras av en amerikansk familjevan, jag hade sålt den alfan bums

Jag har en lite besvärlig sits då jag är elbilsfantast sen 15 år men också Alfisti sen 35 år...

Efter många år åker jag nu Tesla Model S. En naturlig följd av EV Centers många Tesla reparationer. 

En Model X med släp där det står en Alfa borde ju vara perfekta kombinationen då.lator skrev:
Jag har en lite besvärlig sits då jag är elbilsfantast sen 15 år men också Alfisti sen 35 år...
Som jag ser det så slår filmen hål på myten att elbilar inte kan ha dragkrok och det är med en slägga som man slår med...
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
- Nicke Nyfiken
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/ericjohanniklas807
Det är märkligt med Alfaägare. Vi Teslaägare är generellt väldigt entusiastiska kring märket Tesla och allt där ikring, men vi ligger i lä i jämförelse med Alfaentusiasterna. Jag känner inte till något bilmärke som har mer fanatiska ägare än Alfa Romeo.lator skrev:
Jag har bl a en kollega på jobbet som är helt tokig i Alfa. Han har tre stycken och erkänner utan omsvep att tre är ett minimum om man vill ha EN rullande hela tiden. Det är enligt honom, som är en duktig och erfaren mekaniker, betydligt mer skruvande än körande om man har en Alfa som är mer än 5 år gammal. Men det spelar ingen roll så länge det är en Alfa, säger han.

Model Y P 2022 - TBA
Model S P 2016 - 2022
Model S P 2015
Model S P 2016 - 2022
Model S P 2015
- ovelundkvist
- Teslaägare
- Kontakt:
Jag har också en alfaägare på jobbet. Jag skickade länk till videon till honom för en vecka sedan, han har inte pratat med mig sedan dess...
- Nicke Nyfiken
- Teslaägare
ovelundkvist skrev:Jag har också en alfaägare på jobbet. Jag skickade länk till videon till honom för en vecka sedan, han har inte pratat med mig sedan dess...

Måste också skick en länk till kollegan.

Model Y P 2022 - TBA
Model S P 2016 - 2022
Model S P 2015
Model S P 2016 - 2022
Model S P 2015
- lator
- Teslaägare
Jag kanske är en lite udda alfisti då jag oftast inte skruvar med mina bilar utan kör dem utan problem. Fast det gäller iofs alla märken och modeller, inte bara Alfa Romeo. Jag åkte ju Renault ElClio i ca 12 år och det enda problemet med den var av plåtskadeart (autobroms fanns inte på den tiden). Nu kanske det hör till saken att jag är tekniskt kunnig både teoretiskt och praktiskt och därför har en förmåga att hålla mina bilar vid liv längre än vissa andra (det är deras bilar jag lagar till vardags...)
Jag skrattade både gott och länge när jag först såg detta klipp på 4C mot 4C. De kunde inte ha gjort det bättre. Att vissa alfisti är sura och tvära och inte svarar på tilltal efter att ha sett det tycker jag är tråkigt. Man måste kunna skämta om det mesta här i livet!
Jag skrattade både gott och länge när jag först såg detta klipp på 4C mot 4C. De kunde inte ha gjort det bättre. Att vissa alfisti är sura och tvära och inte svarar på tilltal efter att ha sett det tycker jag är tråkigt. Man måste kunna skämta om det mesta här i livet!

Efter många år åker jag nu Tesla Model S. En naturlig följd av EV Centers många Tesla reparationer. 

Har inte X en automatisk mode när man har släp? Eller den kanske man måste välja manuellt och kan man gå in i L mode även med släp?
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR AWD Vit
- Nicke Nyfiken
- Teslaägare
Kollegan fan länken föga roande.Nicke Nyfiken skrev:ovelundkvist skrev:Jag har också en alfaägare på jobbet. Jag skickade länk till videon till honom för en vecka sedan, han har inte pratat med mig sedan dess...![]()
![]()
![]()
Måste också skick en länk till kollegan.
Han tycker att Alfan gör sig bäst på bana och inte på strippen, medan han tycker att strippen är bästa stället för en Tesla eftersom sladden då bara behöver vara 400 meter lång.

Model Y P 2022 - TBA
Model S P 2016 - 2022
Model S P 2015
Model S P 2016 - 2022
Model S P 2015
...sen orkar ändå inte Teslan accelerera mer.12man skrev:han kan inte räkna 201,17 meter behövs bara
Snarare att man kopplar in sladden mitt på sträckan.dstr skrev:...sen orkar ändå inte Teslan accelerera mer.12man skrev:han kan inte räkna 201,17 meter behövs bara

- Elektrokungen
- Teslaägare
Dstr, skulle inte du sälja Teslan och köpa en Koenigsegg? Det var väl 0-400 prestandan du var ute efter?dstr skrev:...sen orkar ändå inte Teslan accelerera mer.12man skrev:han kan inte räkna 201,17 meter behövs bara

Ultra Red Tesla S LR Beställd 2020-12-17 Levererad 2023-05-24
Midnight Silver Model Y Lev. 2021-08-27
Blå Hyundai Ioniq Lev. 2020-11-24 SÅLD
Röd Tesla S100D Lev. 2018-08-07 SÅLD
S85, Titanium Metallic, Panoramatak, 7-sits. Lev. 2015-07-29. SÅLD
Midnight Silver Model Y Lev. 2021-08-27
Pengarna räckte bara till en 458, så jag får nöja mig med 0-300. Det är dock en sjuhelvetes skillnad i acceleration över 120km/h, och då har jag bara 560hk i den.Elektrokungen skrev:Dstr, skulle inte du sälja Teslan och köpa en Koenigsegg? Det var väl 0-400 prestandan du var ute efter?
Teslan är kvar som till/från-jobbet-bil.
Om det är prestandan 0-400 du är sugen på så kanske Toroidion 1MW Concept kan vara nåttdstr skrev:Pengarna räckte bara till en 458, så jag får nöja mig med 0-300. Det är dock en sjuhelvetes skillnad i acceleration över 120km/h, och då har jag bara 560hk i den.Elektrokungen skrev:Dstr, skulle inte du sälja Teslan och köpa en Koenigsegg? Det var väl 0-400 prestandan du var ute efter?
Teslan är kvar som till/från-jobbet-bil.

Sägs gör 0-400km/h på 11s med fyra motorer. På ren el förståss

Chefsarkitekt på Hälsa Hemma
Model S 75D -17
Renault Zoe 22kWh -16
Model S LR -19
Renault Zoe 41kWh -19
Model 3 LR -22
Renault Zoe 41kWh -19
Model 3 LR -22