Jag har ett befintligt trefasuttag med egen kabel från elcentralen på egna säkringar och jordfelsbrytare. Denna installation är sex år gammal.
Jag vill byta ut trefasuttaget mot en laddbox och utnyttja bidraget för grön teknik.
De företag som erbjuder laddboxar med installation erbjuder bara "standardinstallation", som innehåller ett antal komponenter som jag redan har och arbetstid som inte behövs. När jag frågar efter pris med mina förutsättningar, dvs en laddbox, bortkoppling av trefasuttaget och inkoppling av laddboxen, så får jag svaret att arbetet kostar samma fasta pris, dvs brutto drygt 6000kr. Jag, och staten, skulle alltså få betala för material som inte kommer att behövas och arbetstid som inte utförs.
Någon som känner till elektriker som kan tillhandahålla en Zaptec Go inklusive installation i Nacka till rimligt pris? Installationen beräknas ta ca 30 minuter. Restid tillkommer naturligtvis.
Byte av befintlig CEE 3-fasuttag till laddbox
Moderator: Redaktion
- Chrille
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/christer79801
Byte av befintlig CEE 3-fasuttag till laddbox
Model S 75D 2018, Red multicoat (PPMR), cremefärgade säten, kolfiberpaneler, öppningsbart soltak, Autopilot 2.5, FSD