Hade tills idag inte hört nåt från Tesla och önskat levdatum var på onsdag nästa vecka. Testade chatten. Fick då veta att det var framflyttat mellan 2-4 veckor.
Såg samtidigt att det fanns 2st klara för leverans (Götet) om man tittar på deras lagerbilar.
Så nu har jag blivit kopplad till en bil
Dock hade dom inte fått registreringsskyltar än, men det borde väl inte ta så lång tid?
Jag beställde en silverfärgad bakhjulsdriven den 17/6.
Under dokument på mitt konto finns två identiska handpenningsfakturor på 2500kr, dvs reservationen, samt beställningsavtalet, men ingen info om slutbetalning/kontantinsats.
Jag har valt avbetalning via DNB där jag fått ok på min ansökan men att man väntar på signering från samtliga parter, men jag kan inte hitta någon info om hur jag betalar in kontantinsatsen.
Hur var det för er, kom denna info direkt?
Tidigare en Nissan Leaf 40kWh - 18.
Numera en Model 3 - 23, bakhjulsdriven.
Med reservation för att jag inte minns helt rätt, låg info om betalning på en klickbar sida med samt bg och IBAN/BIC. så sen ”bara” att betala in kontantinsats. Dock ska det inte vara nödvändigt att betala in förrän nära inpå leverans. Så kolla runt lite på din bild sida på teslakontot så kanske du har betalningsinfo där.
Betalade själv in för tidigt helt i onödan men i morgon är det lev. Röd LR.
Jag beställde en silverfärgad bakhjulsdriven den 17/6.
Under dokument på mitt konto finns två identiska handpenningsfakturor på 2500kr, dvs reservationen, samt beställningsavtalet, men ingen info om slutbetalning/kontantinsats.
Jag har valt avbetalning via DNB där jag fått ok på min ansökan men att man väntar på signering från samtliga parter, men jag kan inte hitta någon info om hur jag betalar in kontantinsatsen.
Hur var det för er, kom denna info direkt?
Jag hade exakt samma problem för några veckor sedan. Någon har glömt att skicka detaljer till mig… då åkte jag till Tesla och pratade med säljare, fick kontonummer direkt. Jag tror det är samma konto för alla, bara beställningsnummer som man måste skriva i betalningen.
Bilen mottagen i torsdags. Trevligt bemötande i Gbg hamn!
Tyvärr ett par skavanker:
1. dörruppslag i bakkkant på framdörren, tyvärr ett hack i lacken så grundfärgen syns.
2. höger bakdörr verkar i bakkant vara alltför tajt inpå karossen så att ”hundbenet” exponeras för hjulsprut. Vänster sida helt okej så att dörr och hundben är i linje med varann.
Båda upplagda som serviceärende.
Några fler som har erfarenhet hur SC/ranger hanterar denna typ av issues nu för tiden?
Lev av M3P, vit/vit, till Södertälje i grevens tid nu på fredag
Beställde och dealade med Tesla förra måndagen då bilen inte var listad som lagerbil med reapriset och den stod dessutom i Zeebrugge.
Fick ner priset och det har varit jobbigt att andats sedan dess. Nu blir problemet snarare sömnlöshet till på fredag
Beställde och dealade med Tesla förra måndagen då bilen inte var listad som lagerbil med reapriset och den stod dessutom i Zeebrugge.
Fick ner priset och det har varit jobbigt att andats sedan dess. Nu blir problemet snarare sömnlöshet till på fredag
Kul! Jag hämtar min lager/rea-bil i Malmö på fredag Skulle egentligen till Umeå men den "fick inte plats på båten"..så de står för flyg och hotell för resa till Malmö. Så jag och frugan passar på att starta bilsemestern med detta äventyr.
Kul! Jag hämtar min lager/rea-bil i Malmö på fredag Skulle egentligen till Umeå men den "fick inte plats på båten"..så de står för flyg och hotell för resa till Malmö. Så jag och frugan passar på att starta bilsemestern med detta äventyr.
Ja, börja med att cruisa på semester blir ju lysande
Nu blev jag istället för hämtning i Södertälje erbjuden "Tesla Direct" och dom kör hem bilen. Det verkar ju smidigt och bra. Jag kan inte se några uppenbara nackdelar, men nån som tagit leverans så som har nåt att säga om det?
Hämtar ut min M3 midnight silver i morgon bitti 28/6 i Malmö.
Eftermiddagen spenderades på buss och tåg och nu en natt på hotell i Malmö.
Ser fram mot detta(första Teslan för mig)
Kul! Grattis. Jag hämtar själv min första Tesla också i Malmö fast på fredag vid 11-tiden. Meddela gärna hur leveransen gick och hur mycket hade Tesla laddat bilen?
Vi hämtade vår Model 3 idag i Huddinge.
Tror det går bra för Tesla. När vi kom runt tretiden var det massor av Teslor på plats och en transport med Teslor höll på att lasta av. När vi gav oss med nya bilen efter ca en kvart, kom ytterligare två transporter fulla med Teslor.
Model S85 uttagen juli 2014. Nästa bil blir en Model ≡ P1xxD
Tror det går bra för Tesla. När vi kom runt tretiden var det massor av Teslor på plats och en transport med Teslor höll på att lasta av. När vi gav oss med nya bilen efter ca en kvart, kom ytterligare två transporter fulla med Teslor.
Så kom äntligen min M3P med hemkörning (Tesla Direct)
Några betraktelser:
Mycket trevligt bemötande och smidig överlämningsprocess hemmavid
Shanghai-byggd bil helt utan anmärkning - jag och en kompis synade ordentligt utvändigt och invändigt
Jämförelse med min M3LR 2019: P'n är snyggare interiört, tightare, tystare, snabbare och ligger så makalöst bra på vägen
Leveransestimaten skulle man kunna göra en sketch om:
- först skulle jag hämta i Södertälje idag dagen D innan kvartalsslut 13-13:10
- Får sen mejl/sms om att jag kvalificerar mig för hemleverans 12-14
- Dagen efter blir jag uppringd om hemleverans och jag får då höra att jag får välja mellan intervallen 12-15, eller 15-18. Jag väljer såklart asap, mao 12-15
- Då uppdateras kontot med 12 sharp
- Blir till slut uppringd igen igår och de vill stämma av adress och min tillgänglighet ytterliggare än gång. Ja, jag är hemma 12-15 säger jag. Jaha, men vi kommer mellan 14-18. Herregud...
- Leverans sker 14:10 och bilen är i perfekt skick
Någon som har fått sina 10 000 km gratis supercharging? Uppfyllde villkoren och frågade när jag hämtade upp den och dom sa att man skulle få det efter 30:e juni.
Någon som har fått sina 10 000 km gratis supercharging? Uppfyllde villkoren och frågade när jag hämtade upp den och dom sa att man skulle få det efter 30:e juni.
Nope, väntar också på dom. Loot boxen innehåller endast de utlovade SUC-kilometrar som kompensation för låg SOC vid leverans
Jag fick inlagt nu i appen. 10.000 km, men går ut 6 Juli 2024? Det står i mailet att de ska vara giltiga i 2 år..Alltså 2025. Måste nog kontakta Tesla och reda ut detta.
Apollo och steffe, jag tror alla vi slog till på en vit m3p när priserna sänktes. Och alla har olika erfarenheter av utlämningen... Trygghansa trodde först inte att min bil hade vagnskadegaranti så det blev en del ringandes till tesla (nästan omöjligt blev ombedd att maila) och trygghansa. Men det löste sig och blev erbjuden en halvförsäkring dag 14
Apollo och steffe, jag tror alla vi slog till på en vit m3p när priserna sänktes. Och alla har olika erfarenheter av utlämningen... Trygghansa trodde först inte att min bil hade vagnskadegaranti så det blev en del ringandes till tesla (nästan omöjligt blev ombedd att maila) och trygghansa. Men det löste sig och blev erbjuden en halvförsäkring dag 14
Ja, jösses, jag tycker ff ordet random passar så bra gällande så mycket när det gäller Teslas logistik/kundservice m.m. Bilen är dock allt annat än random - den är fantastisk
Ja, jösses, jag tycker ff ordet random passar så bra gällande så mycket när det gäller Teslas logistik/kundservice m.m. Bilen är dock allt annat än random - den är fantastisk
Haha japp fick erbjudande på halvår helförsäkring på 5400kr till januari 2024 fick rings th och säga att bilen är ny och jag ska ha halvförsäkring, de löste med 390kr/mån på 1500mil/år. Mailade även tesla sales Stockholm och nu är milen giltiga till 6 Juli 2025 om era är fel så maila till stockholmsales@tesla.com och förklara situationen.