Har väntat på en nya MS sedan april 2021 och nu äntligen hade jag fått en VIN på nya bilen och planerad leverans inom cirka 14 dagar.
Nu helt plötsligt är VIN borta och leveransen framflyttat till Augusti-September. Vad är det som händer? Börjar bli lite irriterad och dessutom så lämnar de ett inbytespris på min gamla S som är ett skämt...
Någon annan som råkat ut för detta?
VIn som plötsligt försvinner..
Moderator: Redaktion
VIn som plötsligt försvinner..
TMS LR UltraRed, FSD
Såld - TMS 100D MC Red, AP3, FSD, Premiumpaket.
Såld - TMS 85D MC Red, AP1, Pano, Intriörpaket, Next Gen, Ultra Hifi, luftfjädring, köldpaket
Såld - TMS 100D MC Red, AP3, FSD, Premiumpaket.
Såld - TMS 85D MC Red, AP1, Pano, Intriörpaket, Next Gen, Ultra Hifi, luftfjädring, köldpaket
Re: VIn som plötsligt försvinner..
Låter som ett helt vanligt Teslaförfarande. Dvs totalt förakt för kunden. 

eGolf (såld)
Model 3 LR (såld)
Ioniq 5 rwd (SÅLD!!)
Model Y LR -22 (såld)
Model Y LR -24
Model 3 LR (såld)
Ioniq 5 rwd (SÅLD!!)
Model Y LR -22 (såld)
Model Y LR -24
Jag fick VIN nummer i slutet på mars på min model S och kunde se att bilen var på väg från Baltimore till Rotterdam och skulle anlända till Rotterdam 31 mars, men VIN försvann plötsligt och beräknat leveransdatum flyttades fram. Plötsligt kom samma VIN tillbaka i appen och jag fick leverans 5 maj. Andra som hade bilar på samma båt fick också leveransdatum uppskjutet. Det verkar som att Tesla hade problem att hitta båtar som kunde transportera bilarna vidare från Rotterdam. Tog således mer än 1månad att transportera bilen från Rotterdam hit.JonasH skrev: ↑02 jul 2023 17:42Har väntat på en nya MS sedan april 2021 och nu äntligen hade jag fått en VIN på nya bilen och planerad leverans inom cirka 14 dagar.
Nu helt plötsligt är VIN borta och leveransen framflyttat till Augusti-September. Vad är det som händer? Börjar bli lite irriterad och dessutom så lämnar de ett inbytespris på min gamla S som är ett skämt...
Någon annan som råkat ut för detta?
Model S 2023 MSM/svart
- bjornnilsson
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/bjrn91016
Mitt vin försvann också. Oklart varför. Kom tillbaka några dagar innan leverans om jag minns rätt.
MS Plaid HW4 2023, svart, svarta säten, FSD
MS Performance HW3 2021
MS90D HW1 2016
MS90D HW1 2016
- FinaFisken
- Teslaägare