Moderator: Redaktion
Grattis!!Richardk skrev:Del 1 på följetången avslutad.
KVD ringde idag och frågade om jag ville höja budet. Jag höjde med 5000kr och säljaren accepterade budet. Slutpris 166.000+ 6100kr slagavgift = 172100kr. Så nu har man kanske köpt sig ett fynd eller köpt sig mycket problem.
Återkommer med del 2 när jag börjar felsökning. Kan vara så att jag behöver hjälp eftersom jag inte meckat så mycket elbil förut![]()
Börjar med lättaste bilen med fel där inget alls funkarOch har ingen diagnosutrustning för Tesla heller. Tars hade väl diagnos utrustning? Men vanligt bonnmeck kan jag
och lite ellära!
Eller så får jag starta en youtube kanal som några föreslagit
Grattis
Känns ju som en riktig Cliff Hanger detta. Kul och lycka till.Richardk skrev: ↑21 jun 2023 22:06Del 2 och del 3 klart
Del 2:
Hämtning bil: Blev en resa till från Skåne till Södertälje med biltrailer. Åkte in på KVD i Södertälje och såg bilen ganska direkt. Gick ett varv och tänkte att den var smutsig men ändå fin. Försökte kolla in genom de tonade rutorna eftersom det inte gick att öppna dörrarna. Såg ratt och förarstol och dom såg fina ut. På typ 5 min bestämde jag mig för att betala för bilen.
Betalde och började demontera parkeringsbromsoken för att kunna flytta bilen. Insåg att bilen var inklämd bland en massa andra bilar och att det skulle bli komplicerat att få upp den på biltrailern om det inte gick att styra bilen alls. På vinst och förlust kopplade jag start kablar till batteriet trots att ”alla säkringar går när man kopplar på ström” enligt KVD.
Det blixtrar lite pga dålig kontakt men efter några minuter så går datorn igång och service mode med rött lyser över hela skärmen och en massa felkoder. Drar ner vänster ruta och demonterar startkablar. Drar upp bilen på biltrailern (detta tog tid att göra själv). Kör hem med bilen (detta tog också lång tid). Allt låter enkelt men tog en massa tid. Tex var luftfjädringen i botten så bara att få domkraft under bilen tog en massa tid.
Del 3 snart…
Jag….Bengt-re skrev: ↑15 maj 2023 20:17Vem tusan skulle lägga de pengarna på ett vrak? Det där kan rimligen inte bli en bra affär hur billig den än är.niklas12 skrev: ↑15 maj 2023 18:04Hittade denna på KVD kan bli ett riktigt klipp om man är lite händig.
Fanns inte mycket i beskrivningen men tror inte den går över 200-220”
https://www.kvd.se/auktioner/tesla-mode ... 1hk-173044
Ska bli riktigt spännande att följa.Richardk skrev: ↑21 jun 2023 22:51Jag….Bengt-re skrev: ↑15 maj 2023 20:17Vem tusan skulle lägga de pengarna på ett vrak? Det där kan rimligen inte bli en bra affär hur billig den än är.niklas12 skrev: ↑15 maj 2023 18:04Hittade denna på KVD kan bli ett riktigt klipp om man är lite händig.
https://www.kvd.se/auktioner/tesla-mode ... 1hk-173044![]()
Önskar lycka till, men nej - det kan nog gå bra om du är envis och har tur!Richardk skrev: ↑21 jun 2023 22:51Jag….Bengt-re skrev: ↑15 maj 2023 20:17Vem tusan skulle lägga de pengarna på ett vrak? Det där kan rimligen inte bli en bra affär hur billig den än är.niklas12 skrev: ↑15 maj 2023 18:04Hittade denna på KVD kan bli ett riktigt klipp om man är lite händig.
https://www.kvd.se/auktioner/tesla-mode ... 1hk-173044![]()
Jag hämtade i lördags, 17/6 så vi var inte där samtidigt. Vad köpte du för något? Eller kollade bara?