Märkte att ratten var lite ned redan när jag hämtade ut bilen för ca en måndag sedan. La ett ärende idag och fick ett kostnadsförslag på 3632kr
De tar väl detta på garanti när jag väl kommer dit antar jag? Finns väl inga risker att det tjafs?
Varför väntade du en månad med att lägga ett ärende för det?
Kan nog bli svårt att få dem att ta det på garanti pga det.
Vanligtvis beror sned ratt på att någon kört på ngt.
Min ”ratt” känn något sned den med. Noterade dewt helt nyligen. Har självklart inte kört in i något eller så. Man ska ha två månader på sig att regga service ärende. Snart dags för mig att regga mina klagomål Tycker att Tesla borde se i loggarna om man varit så oaktsam att ratten pekar fel.
MS Plaid HW4 2023, svart, svarta säten, FSD MS Performance HW3 2021
MS90D HW1 2016
Båda mina 3:or har haft sned ratt vid leverans och fått hjulinställning på garantin på bägge. På den nuvarande gjordes den efter 360 mil (hade kört knappt 100 mil när bokningen gjordes).
Skulle tro att det krävs helt rena originalfälgar för att de ska acceptera det på garantin. Dvs skulle man komma in med kantskrap så kommer de hävda att hjulinställningen är rubbad pga att man kört in något. Samma med eftermarknadsfälgar, att det beror på att det inte är original.