tänkte som kanske liten hjälp.
när jag fick SMS och även mail så gick jag in på kontot där enligt instruktion. MEN det fanns inget uppenbart att uppdatera eller göra...
men jag har slutfakturan där på Tesla kontot med gireringsuppgifterna och hos DNB har jag uppgifterna om hur stor kontantinsats osv.
Nu när jag gått in flera gånger ett par dagar så fick jag tag i en på chatten som skickade mig ett kontonummer på Citibank.
Men det "
skevade" i ryggraden att skicka stora belopp till ett konto som man fått på en chat. kan ej heller verifiera detta.
Men på fakturan på Tesla-kontot finns gironummer och använde förstås det ... med 2 dagars fördröjning på att Tesla ser beloppet (typiskt)
*Hade önskat 2 saker:
1. när SMS kommer att man ska gå in, ska där tydligt stå något i stil med - Nu är det dags, gör följande:... (istället för att inget ytterligare nytt kan ses)
2. för snabbare överföring vill jag att Teslas Citibankkonto ska gå att verifiera, dvs att man på något sätt ska kunna slå upp detta kontonummer hos sin egen bank - i o med att det är ett företag borde det ej vara ett problem tänker jag. Privata konton viftar man inte gärna om kring med. Nu är jag ingen Economic savvy, kanske finns sätt.?!
Vet ej om jag fått bilen för leverans redan nu om jag lyckats komma på detta redan för 2 dagar sedan .. men ändå. 2 dagar hit eller dit i förhållande till årsvis med trivsel
Kontouppgifter jag fick var på Tesla-chatten:
"Genom att göra en överföring låser betalningen direkt!
Ange enbart RNXXXXXXXXX som betalningsreferens
Vårt kontonummer är: 1117504 Clearingnummer: 9040 Citibank"
på fakturan i Tesla kontot står det:
Bankens namn: Citibank
Bankkontonamn: TM Sweden AB
IBAN, BIC: SE3290400000090401117504, CITYSESX
Bankgiro: 5174-2948