Beställ nu och få 1000 mil gratis!
Moderator: Redaktion
- Trevlig
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/kristoffer78135
Beställ nu och få 1000 mil gratis!
10 000 km gratis Supercharging
Alla nya Model 3 Long Range Bakhjulsdrift, Model 3 Long Range Fyrhjulsdrift eller Model 3 Performance som levereras från 8 juni till 30 juni 2023 får 10 000 km gratis Supercharging*.
En mängd olika konfigurationsalternativ för exteriör och interiör på Model 3 finns tillgängliga för omedelbar leverans. Genom en enkel onlinebeställningsprocess kan du ansöka om finansiering och få en inbytesoffert hemifrån.
Alla nya Model 3 Long Range Bakhjulsdrift, Model 3 Long Range Fyrhjulsdrift eller Model 3 Performance som levereras från 8 juni till 30 juni 2023 får 10 000 km gratis Supercharging*.
En mängd olika konfigurationsalternativ för exteriör och interiör på Model 3 finns tillgängliga för omedelbar leverans. Genom en enkel onlinebeställningsprocess kan du ansöka om finansiering och få en inbytesoffert hemifrån.
Bilar: Tesla model 3 LR 2023, Renault Zoe 52kwh Edition One
Solceller: 12,1kwh. Pixii Home 20Kw/20Kwh
Sålda: Opel Corsa E 2021, MG ZS EV 2021, Tesla M3 LR 2021
Re: Beställ nu och få 1000 mil gratis!
Tror nog att man väntar på Highland, 1000 mil är ju kaffepengar jämfört med andrahandsvärdets kollaps på nuvarande modell.
Visst påverkar en ny modell begagnatpriset på den äldre men det brukar ju inte vara en fullständig kollaps direkt. Dessutom lär den nya kosta flera hundra tusen mer. Nu får du en 3P under 600'. Den nya 3P kostar säkert över 800'.
Att den nya P skulle kosta över 800.000 går emot precis alla riktlinjer Tesla har med model 3. Model 3 ska massproduceras. Den kommer inte bli dyrare än Y för då finns det absolut ingen anledning att välja model 3. De hade konkurerat ut sin egna bil.
Nya 3an kommer kosta mer eller mindre lika mycket skulle jag säga. Chansen är att bilen till och med blir något billigare. Om så är fallet kommer allas model 3 falla minst 50.000 i andrahandsvärde även om bilen rullat 10 mil. Finns ingen anledning att köpa ''gamla'' model 3 om du får den nya för 50.000 mer. 60-100k tapp på ens 3P som man hämtar ut denna månaden kan man nog förvänta så fort Highland går att beställa.
Allt är killgissningar såklart men med lite logik och tidigare historia kan man förutspå i alla fall lite.
Zlatje skrev: ↑16 jun 2023 17:35Att den nya P skulle kosta över 800.000 går emot precis alla riktlinjer Tesla har med model 3. Model 3 ska massproduceras. Den kommer inte bli dyrare än Y för då finns det absolut ingen anledning att välja model 3. De hade konkurerat ut sin egna bil.
Nya 3an kommer kosta mer eller mindre lika mycket skulle jag säga. Chansen är att bilen till och med blir något billigare. Om så är fallet kommer allas model 3 falla minst 50.000 i andrahandsvärde även om bilen rullat 10 mil. Finns ingen anledning att köpa ''gamla'' model 3 om du får den nya för 50.000 mer. 60-100k tapp på ens 3P som man hämtar ut denna månaden kan man nog förvänta så fort Highland går att beställa.
Allt är killgissningar såklart men med lite logik och tidigare historia kan man förutspå i alla fall lite.
Helt korrekt. Gamla model 3 kommer tappa rejält när nya modellen kommer. Så dessa tusen mil är inte värt mycket i jämförelse
- Segelflygaren
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/jesper1523
Nej, men 64 tkr prissänkning, ränta på 3% och 1000 fria mil ihop, gör ändå att det börjar bli intressant. Dessutom vet vi inte när den nya versionen kommer ut.
Oja jag har haft muspekaren över köpknappen många gånger. Haft 3 och Y innan. Dock det som fick mig att avstå just nu var att bilen saknar parkeringssensorer. Låter löjligt men det är pinsamt hur dåligt vision funkar.Segelflygaren skrev: ↑16 jun 2023 18:20Nej, men 64 tkr prissänkning, ränta på 3% och 1000 fria mil ihop, gör ändå att det börjar bli intressant. Dessutom vet vi inte när den nya versionen kommer ut.
Sen letar jag visserligen efter en bra model S Raven, så har verkligen inte brottom. Oftast brukar de slänga in grym ränterabatt för att sedan sänka priset på bilarna. Nu har dom gjort båda (slut på lagerbilar så kanske inte kommer fler P) men det är inget som säger att nya priset fr.o.m 15 Juli inte kommer vara ännu billigare än med rean vi ser idag.
Det gjorde dom väl i Q1? 1.99% ränta för model 3 sen 15e April, dvs när ångerrätten är borta för alla Q1 bilar, så sänkte dom väl med 40-50.000?
Dessa mindgames de spelar med oss!
Jag killgissar att nya P Highland kommer landa från 670 tkr, dvs 100 tkr upp mot dagens rabatterade P.Zlatje skrev: ↑16 jun 2023 17:35Att den nya P skulle kosta över 800.000 går emot precis alla riktlinjer Tesla har med model 3. Model 3 ska massproduceras. Den kommer inte bli dyrare än Y för då finns det absolut ingen anledning att välja model 3. De hade konkurerat ut sin egna bil.
Därefter kommer den med tiden sänkas något.
Tror de som idag köper en P på rabatt kommer göra en helt ok bilaffär. Det är galet mkt bil för pengarna. Konkurrenterna är flera hundra tusen dyrare.
Jag är själv sugen. Kommer ”rätt” spec ut är risken stor att jag faller dit…
Sen får det bli en Highland när barnsjukdomarna hanterats om sisådär 2 år.

TM3 P svart/svart -24
TM3 P vit/vit -23, såld
TM3 LR AWD grå/vit -21, såld
TM3 LR RWD vit/svart -19, såld
14,6 kWp
TM3 P vit/vit -23, såld
TM3 LR AWD grå/vit -21, såld
TM3 LR RWD vit/svart -19, såld
14,6 kWp
- airdrive
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/martin185079
Sant!
OT - finns ju ett gäng LR kvar med rabatt.
Roade mig att räkna lite på LR/P pris med lagerbilsrabatten jämfört med RWD utan lagerbilsrabatt. lägger man till diffen i ränta är det ju kaffepengar i påslag för att köpa en Long range / performance jämfört med RWD. Enda
eventuella nackdelen som jag ser det är frånvaron av LFP-celler men det funkar ju fint med LR/P ändå. Känns som en no brainer att få fyrhjulsdrift och större batteri för så lite pengar emellan.
1000 mil SC är ändå mest på marginalen då värdet blir typ 4 papp.
Roade mig att räkna lite på LR/P pris med lagerbilsrabatten jämfört med RWD utan lagerbilsrabatt. lägger man till diffen i ränta är det ju kaffepengar i påslag för att köpa en Long range / performance jämfört med RWD. Enda
eventuella nackdelen som jag ser det är frånvaron av LFP-celler men det funkar ju fint med LR/P ändå. Känns som en no brainer att få fyrhjulsdrift och större batteri för så lite pengar emellan.
M3 LR 2023
- Trevlig
- Teslaägare
LFP laddar rätt mycket långsammare vid långa resor.airdrive skrev: ↑17 jun 2023 09:04Sant!
Samt 1000 mil är nog värt runt 6000-1000kr beroende på pris. Bilen start ju typ 2kwh milen i 120-140
- airdrive
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/martin185079
Ja, sant min huvudräkning var lite väl snabb.
Hyrde dock en M3 RWD i våras och för en 55 milstur och supercharger med förvärme så var laddtiden helt okej för mig.
Men för mina 50 mil till Stockholm blir LR oslagbar med kanske bara ett 10 min laddstopp. Så i tider av fullare laddstationer etc känns det som ett ännu lättare val med LR.

Hyrde dock en M3 RWD i våras och för en 55 milstur och supercharger med förvärme så var laddtiden helt okej för mig.
Men för mina 50 mil till Stockholm blir LR oslagbar med kanske bara ett 10 min laddstopp. Så i tider av fullare laddstationer etc känns det som ett ännu lättare val med LR.
M3 LR 2023
- Dinsdale
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/gustav72756
RWD borde också få rabatt ju närmare kvartalsslutet man kommer.airdrive skrev: ↑17 jun 2023 09:04Sant!
Förra designuppdateringen/facelift av model 3 (när man gick från kromlister till svarta lister, införde värmepump, elektrisk baklucka osv) gav man för övrigt också rabatt på de kvarvarande lagerbilarna med gamla designen. Så min gissning att man kommer göra samma sak med Highland-uppdateringen. När den kommer ger man rabatt på lagerbilar med gamla designen. Och mot kvartalsslutet efter highland kommer man ge rabatt på highland-lagerbilar (om inte efterfrågan på model 3 blir större pga highland, men det kommer vi kunna se genom att följa statistiken på lagerbilar).
Minns att det vid införandet av svarta lister även fanns ett fåtal SR+ från Kina där man försökte köra slut på lagret av gamla delar, så det såldes SR+ med kromlister som ändå hade värmepump och LFP-batteri eller liknande. Dessa såldes också med samma rabatt som övriga, trots att de innehöll delar av uppgraderingen. De kanske gör så vid införandet av Highland också, att de blandar lite delar under övergången.
Model 3 RWD 18" 2024
Model 3 SR+ 18" 2021
- Trevlig
- Teslaägare
Körde Trollhättan Stockholm snabbt. Laddade 7 minuter dit 6 minuter hem. Laddade till 80% medan vi åt på ett ställeairdrive skrev: ↑17 jun 2023 09:39Ja, sant min huvudräkning var lite väl snabb.![]()
Hej!
Vad tror ni händer med kampanjer/ rabatter efter 1/7? Är sugen på en vit model 3 LR (finns 7 st i lager just nu för 575 tkr st) Tyvärr har jag ingen möjlighet till leverans innan 30/6
Vad tror ni händer med kampanjer/ rabatter efter 1/7? Är sugen på en vit model 3 LR (finns 7 st i lager just nu för 575 tkr st) Tyvärr har jag ingen möjlighet till leverans innan 30/6
Undra ifall de dumpar priserna på LR snart. 8.000 i skillnad jämfört med vad P låg på (alla P är slut) får LR att framstå som dyrt och dåligt köp. Kvartalet går mot sitt slut och det finns ju ändå en del LR kvar.
Sänker dom 30.000 till hade jag kanske tryckt på knappen.. P i all ära men en LR med acc boost, 18" hjul där gummit är betydligt billigare än 20" + bekvämare tack vare 18" är ingen dum affär med den räntan. 3,9 sek eller 3,3 är ingenting du märker skillnad på i verkligheten förutom om du står still vid rödljus. Carwow gjorde ju ett test med rullande fart och det var typ 1 billängd det skiljde sig mellan LR och P.
Jag vågar dock inte lita på att vision någonsin kommer bli bra. Inte med tanke på hur många år vi väntat på att något så enkelt som helljus automatiken och torkarbladen ska funka. Vågar inte chansa hur dåligt vision funkar i vintermiljö
Edit. Å andra sidan finns det inget som säger att highland kommer ha sensorer, så att vänta in den i förhoppning att de satt tillbaka dom är nog onödigt. en begagnad 3a är bra mycket dyrare att ha än en ny idag även om du får ta över lånet då de förmodligen inte har den låga räntan. Om man nu lyckas hitta en Tesla som är privatägd dvs. Känns som att det bara är jag som inte köper genom företag / tjänstebil
Sänker dom 30.000 till hade jag kanske tryckt på knappen.. P i all ära men en LR med acc boost, 18" hjul där gummit är betydligt billigare än 20" + bekvämare tack vare 18" är ingen dum affär med den räntan. 3,9 sek eller 3,3 är ingenting du märker skillnad på i verkligheten förutom om du står still vid rödljus. Carwow gjorde ju ett test med rullande fart och det var typ 1 billängd det skiljde sig mellan LR och P.
Jag vågar dock inte lita på att vision någonsin kommer bli bra. Inte med tanke på hur många år vi väntat på att något så enkelt som helljus automatiken och torkarbladen ska funka. Vågar inte chansa hur dåligt vision funkar i vintermiljö
Edit. Å andra sidan finns det inget som säger att highland kommer ha sensorer, så att vänta in den i förhoppning att de satt tillbaka dom är nog onödigt. en begagnad 3a är bra mycket dyrare att ha än en ny idag även om du får ta över lånet då de förmodligen inte har den låga räntan. Om man nu lyckas hitta en Tesla som är privatägd dvs. Känns som att det bara är jag som inte köper genom företag / tjänstebil
Senast redigerad av Zlatje, redigerad totalt 1 gånger.
Ränterabatten ryker skulle jag säga. Priset på bilarna kanske blir samma som dom är nu på rea.
Störst chans till bra affär på en ny Tesla är att alltid vänta till sista månaden i varje kvartal. Det är då rabatter osv brukar komma