Då hoppade EDD fram till 20-30 juni. Farligt nära gränsen för ränterabatten.
Var inne hos Tesla idag och det han kunde se var att min bil står kvar i Zeebrugge, den har nu stått där sedan den 25/5, så snart tre veckor i en hamn i Belgien.
Man kan ju lugnt konstatera att Tesla inte har levererat enligt de förväntningar jag hade när jag gjorde beställningen. I min värld trodde jag att "klar för leverans, Norrköping" innebar att bilen levererades till mig som kund inom någon eller några få dagar. Hade jag från början vetat att det innebär en månad eller längre leveranstid så hade jag kanske inte beställt just den bilen. Så på ett sätt känner jag mig lurad, men som sagt framförallt för att mina förväntningar inte överensstämde med verkligheten
Tesla har enligt mitt tycke en del att jobba på vad gäller att uppfylla kundförväntningar och kundbemötande. Svaren jag fått ang. leverans har jag fått genom att fysiskt besöka SC, Att få tag på sin TA är helt omöjligt. Jag har skickat flera mail, men hittills har svaren uteblivit. På chatten har de inga svar alls att ge och att komma fram på telefon har jag provat en gång, men la på efter två timmar i telefonkö.
Nu hoppas jag på en snabb leverans, även fast det ser mörkt ut för tillfället och såklart så hoppas jag att bilen var värd denna lätt irriterande väntan, jag vill ju också bli en sån där lätt fanatisk Teslaägare