Regeringen har gett Transportstyrelsen i uppdrag att utforma en försöksverksamhet med syfte att höja viktgränsen för B-körkort från 3,5 ton till 4,25 ton – om man kör på el eller gas.
”Det här är en viktig åtgärd för att bibehålla svenska företags konkurrenskraft”, säger infrastruktur- och bostadsminister Andreas Carlsson (KD).
Regeringen har gett Transportstyrelsen i uppdrag att utforma en försöksverksamhet med syfte att höja viktgränsen för B-körkort från 3,5 ton till 4,25 ton – om man kör på el eller gas.
”Det här är en viktig åtgärd för att bibehålla svenska företags konkurrenskraft”, säger infrastruktur- och bostadsminister Andreas Carlsson (KD).
Går det här igenom så kommer det gå att köpa eldriven fullsize pickup. Blir kanon om det blir verklighet. Gör ju även att Tesla CT kan säljas här för de som gillar den.
Ett problem är att de få Lightning som säljs nu kommer bli relativt värdelösa jmf med bilar som får ta med last/passagerare om förslaget går igenom.
Senast redigerad av LarsOJ, redigerad totalt 1 gånger.
Du får väl helt enkelt skaffa F-skattsedel och regga enskild firma för att kunna köra Cybertruck
Model 3 reserverad 2016-04-01, reservationen vilande tills vidare (borde väl ta retur på den). Skoda Octavia Bensin/Etanol får tjänstgöra vidare tills jag hittar den elbil som passar behoven praktiskt och ekonomiskt då jag köpt min sista fossilbil.