Alltså... I relation till nypriset så är det ett jättebra köp.
Men i relation till nyare bil så är den alldeles för dyr. Man får en Raven LR för samma pris och lägger man till drygt 100k så får man en Raven Performance.
Tror tom TCOn blir lägre för en nyare bil. Utöver då att upplevelsen blir ännu bättre och risken för dyrbara och frustrerande reparationer mindre.
Inte tittat länge men aldrig sett en Raven LR för 530-550. Visst det ligger 2 för 575 men sen är det 600+som gäller och snabbt går det uppåt mot 650. Den billigaste Raven P ute just nu ligger för 720 och nästa 830. det är ju 200 respektive 300k ifrån dessa 2 jag kollar på. Om man inte köper din det vill säga
Men i relation till nyare bil så är den alldeles för dyr. Man får en Raven LR för samma pris och lägger man till drygt 100k så får man en Raven Performance.
Tror tom TCOn blir lägre för en nyare bil. Utöver då att upplevelsen blir ännu bättre och risken för dyrbara och frustrerande reparationer mindre.
Inte tittat länge men aldrig sett en Raven LR för 530-550. Visst det ligger 2 för 575 men sen är det 600+som gäller och snabbt går det uppåt mot 650. Den billigaste Raven P ute just nu ligger för 720 och nästa 830. det är ju 200 respektive 300k ifrån dessa 2 jag kollar på. Om man inte köper din det vill säga
Vad bilarna ligger för på blocket är irrelevant.
Du måste titta på KVD, bilia outlet och övriga auktionssiter för att se vad de faktiskt säljs för.
Det har gått massvis med raven för 5-600 där senaste månaderna, inklusive P.
Legato har väl själv ropat in flera där.
Intressant hur olika syn man kan ha på värde. Själv skulle jag aldrig släppa min P85DL+ från 2015 för under 500. En P100DL för 530 tycker jag låter som ett mycket bra pris, men som sagt, man kan ha olika syn på detta.
Det är ju det bästa. Om du värderar din bil högre än marknaden slipper du byta och förlora ännu mer pengar.
Att behålla sin bil är 99 ggr av 100 mer lönsamt än att byta. Det är bara de mest intresserade som klarar att göra bra bilaffärer.
Baserar man sin världsbild på blocket-priser tillhör man inte de som gör bra affärer.
Vad bilarna ligger för på blocket är irrelevant.
Du måste titta på KVD, bilia outlet och övriga auktionssiter för att se vad de faktiskt säljs för.
Det har gått massvis med raven för 5-600 där senaste månaderna, inklusive P.
Legato har väl själv ropat in flera där.