Med tanke på morgonvädret här i Stockholm idag så ser det sådär lovande ut att kunna hänga på sommardäcken imorgon bitti...men vi får se
/Eftersom jag inte får åka genom Tyskland med dubbdäck..)
/Jocce
2020 Model S Long Range, Pärlvit (Folierad), Vit interiör, FSD, 19" Silver Slipstream.
Med tanke på morgonvädret här i Stockholm idag så ser det sådär lovande ut att kunna hänga på sommardäcken imorgon bitti...men vi får se
/Jocce
Själv satte jag aldrig på vinterdäck denna säsong. De få gånger som det var vinterväglag så tog jag andrabilen som har dubbade vinterdäck.
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
/Jocce
Det är ju plusgrader, vad är problemet? Jag har kört motorcykel i två veckor nu(dvs två hjul utan antispinn & ABS).
Behöver ju inte köra särskilt långt söderut innan det börjar bli vår på riktigt heller.
Det är ju plusgrader, vad är problemet? Jag har kört motorcykel i två veckor nu(dvs två hjul utan antispinn & ABS).
Behöver ju inte köra särskilt långt söderut innan det börjar bli vår på riktigt heller.
När jag vaknade upp igår var det helt vitt ute hos mig (i Solna)..så ja, därav reagerade man lite!
Nu är bilen på Däckia för att få sommardäcken påsatta och i eftermiddag bär det av
/Jocce
2020 Model S Long Range, Pärlvit (Folierad), Vit interiör, FSD, 19" Silver Slipstream.
I eftermiddag bär det av! Skall bli spännande att göra en riktig långresa som första riktiga "test" av bilen
skall försöka hålla er uppdaterade och om inte annat så kommer det en redogörelse efter trippen
Någon som förresten har koll på "Mobilt bredband-Kontaktkort" i Europa (Tyskland, Schweiz, Italien, Frankrike passerar jag på vägen ner, men kanske inte behöver i alla länderna)?
Är det något som finns att köpa?
/Jocce
När du kör genom Frankrike och Schweiz kan du räknas behöva en Typ-3 till Typ-2 kabel. Visst har du Superchargers på vägen ned, men när du är framme kan det vara bra att kunna ladda på en laddstation eller "Centré Commercial" med 11-22 kW.
Jag hittade en kabel på nätet som är anpassad för Tesla Model S och som går att använda direkt i de franska och schweitsiska uttagen med Typ3 kontakt, direkt till Teslans Typ2 uttag. http://www.e-station-store.com/en/type- ... -400v.html
Finns det någon i klubben som har köpt in en sådan kabel och kan låna ut den?
Vi kommer själva att resa med vår 70D från Stockholm till Schweiz i juli och behöver en sådan kabel under två veckor.
När du kör genom Frankrike och Schweiz kan du räknas behöva en Typ-3 till Typ-2 kabel. Visst har du Superchargers på vägen ned, men när du är framme kan det vara bra att kunna ladda på en laddstation eller "Centré Commercial" med 11-22 kW.
Jag hittade en kabel på nätet som är anpassad för Tesla Model S och som går att använda direkt i de franska och schweitsiska uttagen med Typ3 kontakt, direkt till Teslans Typ2 uttag. http://www.e-station-store.com/en/type- ... -400v.html
Vi kommer själva att resa med vår 70D från Stockholm till Schweiz i juli och behöver en sådan kabel under två veckor.
Läste lite om det där och konstaterade att jag troligen (förhoppningsvis) inte behöver ladda annat än på Superchargers..eventuellt på destination, men där fungerar vanligt Schuko för tiden jag skall vara där.
Men finns någon som vill låna ut motsvarande kabel så kan jag mer än gärna hämta den i eftermiddag / kväll!
Slå mig gärna en signal på 070-2933076, åker från Stockholm vid 14-tiden och siktar på Trelleborgsfärjan kl 23. Så allt däremellan som inte är allt för stor omväg så kan jag utan tvekan plocka upp en
/Jocce
Är inte den där typ 3 kontakten livsfarlig.. Dvs de strömförande piggarna är Hanen och kabeln har har en hona?
Eller ingår det kommunikation i denna typ, dvs. inget stömsätts innan allt är ihopkopplat.
Jag har inte sett något behov av denna Typ3-Type2 anslutning i Schweiz. Vanligast är "vanlig" Type2, dvs den man kan köpa av Tesla.
I Frankrike är däremot Typ3 vanligare.
Model S: Plaid, Deep Blue
Model X: 100D, Silver Metallic, 7-sits, HW3, all inclusive
Såld: SP100DL, Pearl white, CD, 21" Black Arachnid
Såld: SP90D, folierad mörkblå + chrome delete
Såld: SP85+ classic
Såld: SP85+ med AP1 http://---