Spännande, hämtning på tisdag så det bör väl komma i morgon.
Väntrum Model Y
Moderator: Redaktion
- George_Westinghouse
- Teslaägare
Re: Väntrum Model Y
My rwd
beställd 230325
beställd 230325
- MNA
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/martin705425
- Nilsson618
- Teslaägare
Jag har med hämtning på tisdag, inte heller fått något sms från santander.
Har ju läst om några som haft problem att hämta, oftast pga skyltarna så man är ändå lite nervös över att det ska strula…
- George_Westinghouse
- Teslaägare
Tänker ta kontakt med TA om santander inte hört av sig i morgon fm, har ingen tid eller lust med strul.Nilsson618 skrev: ↑21 maj 2023 09:17Jag har med hämtning på tisdag, inte heller fått något sms från santander.
Har ju läst om några som haft problem att hämta, oftast pga skyltarna så man är ändå lite nervös över att det ska strula…
Hämtar 1410.
My rwd
beställd 230325
beställd 230325
Ni som verkar ha dedikerad TA, hur gick den processen till? Jag har ingen namngiven kontakt alls. Beställning lagd via Teslas hemsida, DnB företagsfinansiering.
Model Y RWD
Beställd 230428
Uthämtad "Birdpoo" 230602 i Södertälje
Beställd 230428
Uthämtad "Birdpoo" 230602 i Södertälje
Jag fick ett mail häromdagen om lite generell info om att fylla i alla uppgifter(vilket jag redan gjort) och hur processen för leverans ser ut från vad jag antar är min kontakt. Det var iallafall från en personlig adress
Jag har dock en annan bekant som kommit längre och bokat leverensdatum men inte fått något sånt mail
Model Y RWD - 23
Prata med dem på chatten så får du reda på vem din TA är. Alla får en TA tilldelad är min tolkning.
- George_Westinghouse
- Teslaägare
Jag vet ärligt talat inte om han är dedikerad TA åt mig, han var på plats när jag provkörde och sedan har det blivit min kontakt person.
My rwd
beställd 230325
beställd 230325
Ska möjligtvis hämta min MY om några dagar i Norrköping men vet inte hur det går till…
Finns det en checklistan på det här forumet med saker man borde ha koll på? T.ex kolla lack eller några basfunktioner innan man godkänner leveransen.
Finns det en checklistan på det här forumet med saker man borde ha koll på? T.ex kolla lack eller några basfunktioner innan man godkänner leveransen.
Model Y RWD | 2023 | Midnight Silver Metallic | Svart interiör
Beställd: 18 maj 2023
Shanghai [22 april] → Zeebrugge [25 maj] →
Södertälje [14 juni] → Huddinge [21 juni]
Beställd: 18 maj 2023
Shanghai [22 april] → Zeebrugge [25 maj] →
Södertälje [14 juni] → Huddinge [21 juni]
Då är det din TA. Och du lär bli hänvisad till honom om du ber om kontaktuppgifter.George_Westinghouse skrev: ↑21 maj 2023 10:55
- kenjon
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/kent 76750
Model 3 Performance 2020 blå (såld)
Model Y LR 2021 blå (ska säljas)
Model Y LR 2024 Midnight Cherry vit inredning
Bokat Cybertruck
18 kWp solceller, 35 kWh batteri
Model Y LR 2021 blå (ska säljas)
Model Y LR 2024 Midnight Cherry vit inredning
Bokat Cybertruck
18 kWp solceller, 35 kWh batteri
Äntligen dags att få hämta min MYLR QS imorgon i Norrköping.
Börjar dock bli lite orolig, har tagit den på privatavbetalning men jag har inte hört ett knyst från Santander efter att jag fått bekräftelsemail från dom att finansieringen är godkänd. Har pratat med Tesla flera gånger som bekräftar att allt ser ok ut och att 2,99% är bekräftat med Santander osv. Men behöver jag något mer från Santander eller löses det på plats imorgon i Norrköping?
Börjar dock bli lite orolig, har tagit den på privatavbetalning men jag har inte hört ett knyst från Santander efter att jag fått bekräftelsemail från dom att finansieringen är godkänd. Har pratat med Tesla flera gånger som bekräftar att allt ser ok ut och att 2,99% är bekräftat med Santander osv. Men behöver jag något mer från Santander eller löses det på plats imorgon i Norrköping?
- George_Westinghouse
- Teslaägare
TA sade till mig att du kommer att bli kontaktad via sms för att bekräfta ditt billån, jag ska hämta på tisdag och har inte fått något ännu.Schdefan skrev: ↑21 maj 2023 12:30Äntligen dags att få hämta min MYLR QS imorgon i Norrköping.
My rwd
beställd 230325
beställd 230325
Schdefan skrev: ↑21 maj 2023 12:30Äntligen dags att få hämta min MYLR QS imorgon i Norrköping.
Kul! När beställde du?
MYLRQS 20"
Beställd: 250323
VIN och regnummer: 020623
Sökbar på VIN: 080623
Beställd: 250323
VIN och regnummer: 020623
Sökbar på VIN: 080623
Okej, det lär väl bli spännande att se hur det blir imorgon dåGeorge_Westinghouse skrev: ↑21 maj 2023 12:47TA sade till mig att du kommer att bli kontaktad via sms för att bekräfta ditt billån, jag ska hämta på tisdag och har inte fått något ännu.Schdefan skrev: ↑21 maj 2023 12:30Äntligen dags att få hämta min MYLR QS imorgon i Norrköping.

25/2 så nästan exakt 3 månader från beställning till leveransnickeehh skrev: ↑21 maj 2023 13:28Schdefan skrev: ↑21 maj 2023 12:30Äntligen dags att få hämta min MYLR QS imorgon i Norrköping.
Kul! När beställde du?

- George_Westinghouse
- Teslaägare
Skriv en rad och berätta, lycka till.Schdefan skrev: ↑21 maj 2023 13:31Okej, det lär väl bli spännande att se hur det blir imorgon dåGeorge_Westinghouse skrev: ↑21 maj 2023 12:47TA sade till mig att du kommer att bli kontaktad via sms för att bekräfta ditt billån, jag ska hämta på tisdag och har inte fått något ännu.Schdefan skrev: ↑21 maj 2023 12:30Äntligen dags att få hämta min MYLR QS imorgon i Norrköping.
Börjar dock bli lite orolig, har tagit den på privatavbetalning men jag har inte hört ett knyst från Santander efter att jag fått bekräftelsemail från dom att finansieringen är godkänd. Har pratat med Tesla flera gånger som bekräftar att allt ser ok ut och att 2,99% är bekräftat med Santander osv. Men behöver jag något mer från Santander eller löses det på plats imorgon i Norrköping?![]()
My rwd
beställd 230325
beställd 230325
Lånebekräftelsen kom dagen innan för mig i ett sms, bara signera och så var allt klartGeorge_Westinghouse skrev: ↑21 maj 2023 14:02Skriv en rad och berätta, lycka till.Schdefan skrev: ↑21 maj 2023 13:31Okej, det lär väl bli spännande att se hur det blir imorgon dåGeorge_Westinghouse skrev: ↑21 maj 2023 12:47TA sade till mig att du kommer att bli kontaktad via sms för att bekräfta ditt billån, jag ska hämta på tisdag och har inte fått något ännu.Schdefan skrev: ↑21 maj 2023 12:30Äntligen dags att få hämta min MYLR QS imorgon i Norrköping.
Börjar dock bli lite orolig, har tagit den på privatavbetalning men jag har inte hört ett knyst från Santander efter att jag fått bekräftelsemail från dom att finansieringen är godkänd. Har pratat med Tesla flera gånger som bekräftar att allt ser ok ut och att 2,99% är bekräftat med Santander osv. Men behöver jag något mer från Santander eller löses det på plats imorgon i Norrköping?![]()
- George_Westinghouse
- Teslaägare
Tack, nu känns det lugnaretnjo skrev: ↑21 maj 2023 15:31Lånebekräftelsen kom dagen innan för mig i ett sms, bara signera och så var allt klartGeorge_Westinghouse skrev: ↑21 maj 2023 14:02Skriv en rad och berätta, lycka till.Schdefan skrev: ↑21 maj 2023 13:31Okej, det lär väl bli spännande att se hur det blir imorgon dåGeorge_Westinghouse skrev: ↑21 maj 2023 12:47TA sade till mig att du kommer att bli kontaktad via sms för att bekräfta ditt billån, jag ska hämta på tisdag och har inte fått något ännu.Schdefan skrev: ↑21 maj 2023 12:30Äntligen dags att få hämta min MYLR QS imorgon i Norrköping.

My rwd
beställd 230325
beställd 230325
Har varit iväg på resande fot. Men i fredags fick jag sms om preliminär leverans den 26/5!
Mailade min TA imorse och frågade om han trodde att min beräknade leverans för 20 maj - 31 maj skulle hålla då jag inte ens fått VIN ännu. Jag har inte fått något svar men nu har EDD uppdaterats till 5 juni - 16 juni. Slump ? 

Model Y RWD - 23
Precis samma för mig. Har iofs också mailat min TA (herr MR) utan svar ett par gånger, men tror inte det beror på det.
Model Y RWD 2023
Skoda Enyaq 80X 2023
VW ID.3 1st Edition 2021
Skoda Enyaq 80X 2023
- George_Westinghouse
- Teslaägare
Kan det vara som så, att det jobbar en massa skitungar på tesla, som inte tar ansvar för sitt jobb?
Bara en teori förstås
My rwd
beställd 230325
beställd 230325
Smart. , Har haft sms kontakt med dom under helgen, har vi tur så kör dom ner plåtarna från Huddinge under förmiddagen imorgon...
MY 2023 RWD /Midnight Silver | Norrköping
RN1185456xx Leverans 24/5 2023
RN1185456xx Leverans 24/5 2023
MY LR Deep Blue Metallic, beställd 7/5, leverans 18-30 juni till Umeå. Förhoppningsvis hinner jag få den lägre räntan.
2023 MY LR blå/svart 19"