Därför jag tog WaterCircles, lite dyrare för mig 100kr månaden men 3500kr självrisk.
water.png
Tänk på att skadekostnaderna måste överstiga självrisken innan reducering för att självriskreduceringen skall gälla. Om självrisken är på 17k och skadekostnaderna hamnar på 15k så betalar du för skadan istället för självrisken inom VGS och då faller inte reduceringen ut.
Finns det någon skada på en Tesla som är under 17k?
Bilar: Tesla model 3 LR 2023, Renault Zoe 52kwh Edition One
Solceller: 12,1kwh. Pixii Home 20Kw/20Kwh
Sålda: Opel Corsa E 2021, MG ZS EV 2021, Tesla M3 LR 2021
Finns det någon skada på en Tesla som är under 17k?
Många, fått parkeringsskada tre gånger på två olika bilar och alla har hamnat under det. Spräckt glastak hamnar under det osv. Skulle påstå att de vanligaste skadorna är av just den typen att man inte kommer upp i självrisken.
Därför jag tog WaterCircles, lite dyrare för mig 100kr månaden men 3500kr självrisk.
water.png
Tänk på att skadekostnaderna måste överstiga självrisken innan reducering för att självriskreduceringen skall gälla. Om självrisken är på 17k och skadekostnaderna hamnar på 15k så betalar du för skadan istället för självrisken inom VGS och då faller inte reduceringen ut.
Är det så så är det ju lite fult, man tror ju att det är Max 3500, men misstänker att du har helt rätt.
Är det så så är det ju lite fult, man tror ju att det är Max 3500, men misstänker att du har helt rätt.
Kollade upp det när jag skaffade Tesla och såg de höga självriskerna, gäller väl egentligen alla bilar också men de andra brukar ha markant lägre självrisker på sin VGS så det blir inte så aktuellt. Om man inte går över beloppet för självrisken så betalar man ingen självrisk utan betalar direkt för reparationen och då kickar inte självriskreduceringen in.
Är det så så är det ju lite fult, man tror ju att det är Max 3500, men misstänker att du har helt rätt.
Kollade upp det när jag skaffade Tesla och såg de höga självriskerna, gäller väl egentligen alla bilar också men de andra brukar ha markant lägre självrisker på sin VGS så det blir inte så aktuellt. Om man inte går över beloppet för självrisken så betalar man ingen självrisk utan betalar direkt för reparationen och då kickar inte självriskreduceringen in.
Superkul nu att hämta en ny S eller X helt utan parkeringssensor eller assistans och tänka på sånt.
Har dom kamera bak åtminstone? Märkte på min IX i går att när jag backade upp mot garageporten så slog en autobroms till 1 dm innan jag nudda. Det kändes riktigt bra.
Kollade upp det när jag skaffade Tesla och såg de höga självriskerna, gäller väl egentligen alla bilar också men de andra brukar ha markant lägre självrisker på sin VGS så det blir inte så aktuellt. Om man inte går över beloppet för självrisken så betalar man ingen självrisk utan betalar direkt för reparationen och då kickar inte självriskreduceringen in.
Så är det, vilket väldigt många som pajat taket på Model 3 fått erfara.