Konferenssamtal, gruppsamtal fungerar inte?

Här diskuterar vi om Tesla Model 3

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Nicky
Teslaägare

Konferenssamtal, gruppsamtal fungerar inte?

Inlägg av Nicky »

Hej,

Nyligen införskaffat min första Tesla. M3LR 2019.

När jag pratar i telefon med en person så fungerar det som vanligt, men så fort vi lägger till fler personer i samtalet så kopplar bilen bort mig. På telefonen visar den fortfarande att samtalet är via bilen. Ändrar jag till tex högtalaren på telefonen så hör och hörs jag igen. Ändrar jag till teslan så blir det tyst igen.

Har inte lyckats googla till mig någon lösning. Har provat hålla in knapparna på ratten för starta om, men det löste inte problemet.

Någon som har varit med om detta problem? Har någon lösning? :?

Använder Oneplus 10 PRO om det skulle spela någon roll.
MYLR 2024
M3LR 2019 *såld*
Användarvisningsbild
sockip77
Teslaägare

Re: Konferenssamtal, gruppsamtal fungerar inte?

Inlägg av sockip77 »

Nicky skrev: 20 maj 2023 15:57
Hej,

Nyligen införskaffat min första Tesla. M3LR 2019.

När jag pratar i telefon med en person så fungerar det som vanligt, men så fort vi lägger till fler personer i samtalet så kopplar bilen bort mig. På telefonen visar den fortfarande att samtalet är via bilen. Ändrar jag till tex högtalaren på telefonen så hör och hörs jag igen. Ändrar jag till teslan så blir det tyst igen.

Har inte lyckats googla till mig någon lösning. Har provat hålla in knapparna på ratten för starta om, men det löste inte problemet.

Någon som har varit med om detta problem? Har någon lösning? :?

Använder Oneplus 10 PRO om det skulle spela någon roll.
Ingen koll på just det problemet men min Oneplus har notoriskt strulat med bilen… Jag skulle testa med en annan mobil för att eliminera den felkällan. Bytte till slut till iPhone och plötsligt var problemen borta…
Tesla Model Y LR '23
Tesla Model 3 P ’21
MG ZS EV ’21
Nissan Leaf ’17
Toyota Prius Plug-in ’13
Användarvisningsbild
Nicky
Teslaägare

Re: Konferenssamtal, gruppsamtal fungerar inte?

Inlägg av Nicky »

sockip77 skrev: 20 maj 2023 22:07

Ingen koll på just det problemet men min Oneplus har notoriskt strulat med bilen… Jag skulle testa med en annan mobil för att eliminera den felkällan. Bytte till slut till iPhone och plötsligt var problemen borta…
Tack det fungera faktiskt med iPhone! :)
MYLR 2024
M3LR 2019 *såld*
Skriv svar