Det kommer en del framöver i Borgholms kommun. Inte SuC då men...

Moderator: Redaktion
Det kommer en del framöver i Borgholms kommun. Inte SuC då men...
Inte södra Öland heller.
Har mailat med en på Giraffen och fick ett första svar att vad dom visste var det fortfarande Q2 som gällde, men hon skulle kolla vidare!
Jag kollar parkeringen vid giraffen typ en gång i veckan. Där pluppen finns på kartan, håller däckbytarna till. Man kan ju tänka att de inte vill börja gräva innan de flyttat på sig. Transformator finns tvärs över gatan om de ska använda en befintlig. På första stationen så satte de dit en "egen", och grävde fram kablar från transformatorstationen som förser södra Kalmar med ström. Om de gör så här också så får de gräva ca 1km.
Laddade där idag och 20 nya laddare är på plats. Dom håller på med sista installationenerna i skåpen. Borde kunna öppna snart.Jonathanerik_77 skrev: ↑18 maj 2023 20:45Enligt bild på Facebook så kommer det snart vara 20 platser till i Jönköping.
Mantorp har redan 40 (öppna) platser, så delad förstaplats får det bli.
Japp, den är igång, laddade där igår, det finns av någon anledning en separat tråd om denna SuC.pmnordkvist skrev: ↑19 maj 2023 12:34
Oj, är Nacka redan igång? Hade helt missat att den börjat byggas.
Gävle södergående känns viktig, jag behöver inte ladda där själv, men det är hårt tryck på den norrgående.pmnordkvist skrev: ↑19 maj 2023 12:46Det är skönt att se att det finns några sites i Stockholm som går snabbt att starta upp.
Nu vore det praktiskt med en laddning i södergående vid Gävle och Södertälje som alternativ till Tystberga.
Jag tycker iofs att SuC-nätverket har gjort långresor i princip helt bekymmerslösa under hela min Tesla-tid sedan 2017.pmnordkvist skrev: ↑19 maj 2023 13:04E4 börjar få en bra mix mellan söder/norr. Gävle och Tystberga är onödigt ensidiga.
Otroligt för oss som varit med ett tag och ser hur mycket nätet byggts ut.
Planerar resa till Gardasjön i sommar och hem via Monaco/Frankrike/Luxemburg/Belgien. Jag körde själv till Serbien t/r i höstas utan problem.
Det har gått fort.
Detta blir nog riktigt bra, jag bor för nära men detta är ju en knutpunkt så det kommer lösa mycket tror jag.
Jo den är väldigt belastad idag. Blir nog många glada när den öppnas helt. Idag var de många icke teslor vid 17 tiden. Hjälpte en MG ägare som inte fick igång laddningen. Det är inte alla som hänger här och får rätt information. Konstigt att säljarna inte berättar till sina kunder var de kan ladda sina bilar. MG Marvel R kan man inte ladda på SuC men alla ägare har inte fått den information.
Det är inte bara Marvel som inte fungerar på SuC. Även MG ZS lider av samma sjuka.nek0 skrev: ↑19 maj 2023 21:23Jo den är väldigt belastad idag. Blir nog många glada när den öppnas helt. Idag var de många icke teslor vid 17 tiden. Hjälpte en MG ägare som inte fick igång laddningen. Det är inte alla som hänger här och får rätt information. Konstigt att säljarna inte berättar till sina kunder var de kan ladda sina bilar. MG Marvel R kan man inte ladda på SuC men alla ägare har inte fått den information.
Jo så är det, plus att man inte kan ladda MG5 heller. Bara MG4 går att ladda på SuC vad jag vetBengt-re skrev: ↑20 maj 2023 11:55Det är inte bara Marvel som inte fungerar på SuC. Även MG ZS lider av samma sjuka.nek0 skrev: ↑19 maj 2023 21:23Jo den är väldigt belastad idag. Blir nog många glada när den öppnas helt. Idag var de många icke teslor vid 17 tiden. Hjälpte en MG ägare som inte fick igång laddningen. Det är inte alla som hänger här och får rätt information. Konstigt att säljarna inte berättar till sina kunder var de kan ladda sina bilar. MG Marvel R kan man inte ladda på SuC men alla ägare har inte fått den information.
Nu ör vi öndå ör smått Off topic, vad ör anledningen?nek0 skrev: ↑20 maj 2023 14:26Jo så är det, plus att man inte kan ladda MG5 heller. Bara MG4 går att ladda på SuC vad jag vetBengt-re skrev: ↑20 maj 2023 11:55Det är inte bara Marvel som inte fungerar på SuC. Även MG ZS lider av samma sjuka.nek0 skrev: ↑19 maj 2023 21:23Jo den är väldigt belastad idag. Blir nog många glada när den öppnas helt. Idag var de många icke teslor vid 17 tiden. Hjälpte en MG ägare som inte fick igång laddningen. Det är inte alla som hänger här och får rätt information. Konstigt att säljarna inte berättar till sina kunder var de kan ladda sina bilar. MG Marvel R kan man inte ladda på SuC men alla ägare har inte fått den information.