Reserverad

Här diskuterar vi Teslas Supercharger snabbladdare.

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
ekenman
Teslaägare

Reserverad

Inlägg av ekenman »

På vissa SC-platser står det reserverad. Är det för Tesla-ägare? Eller är de andra OK för ICE att stå på? Någon som kan sprida lite ljus. Finns både vid Sille Krog och Upplands Väsby
Levererad 10 mars 2016
S85D | Titanium | Panorama | 19" standard | Svarta Next gen | Matt abachiträdekor | AP | Premium interiör | Luftfjädring | Hi-fi | Köldpaket
Användarvisningsbild
bylund
Teslaägare

Re: Reserverad

Inlägg av bylund »

På de flesta superladdare är hälften allmän tidsbegränsad parkering (45 min i Sverige), hälften parkering med en icke juridiskt bindande röd skylt som säger att den är reserverad för Tesla.
Den allmänna teorin är att det är vad Tesla erbjuder markägarna för att de ska våga släppa till mark. Markägarna vill ju inte gärna ha en full parkering så när som på åtta tomma laddplatser där inga andra kunder får stå, och känner att de då riskerar att förlora pengar. Att det knappast någonsin blir så i praktiken är ju en annan sak.
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Användarvisningsbild
ekenman
Teslaägare

Re: Reserverad

Inlägg av ekenman »

bylund skrev:
På de flesta superladdare är hälften allmän tidsbegränsad parkering (45 min i Sverige), hälften parkering med en icke juridiskt bindande röd skylt som säger att den är reserverad för Tesla.
Den allmänna teorin är att det är vad Tesla erbjuder markägarna för att de ska våga släppa till mark. Markägarna vill ju inte gärna ha en full parkering så när som på åtta tomma laddplatser där inga andra kunder får stå, och känner att de då riskerar att förlora pengar. Att det knappast någonsin blir så i praktiken är ju en annan sak.
Tack! Då kan jag med gott samvete ladda vid en reserverad plats då :)
Levererad 10 mars 2016
S85D | Titanium | Panorama | 19" standard | Svarta Next gen | Matt abachiträdekor | AP | Premium interiör | Luftfjädring | Hi-fi | Köldpaket
Skriv svar